tak pokračujem

snad se moc nerozkecám... je to psané pro +/- stejně početné army...
jedna obecná rada: snažte se vždy mít na max minimálně morálku, lépe i luck, tyhle dvě věci jsou k nezaplacení...
Castle
Jak bylo řečeno, Castle jsou OP, jak na ty děvky? Berserk na andělích umí udělat pěknou paseku (stačí cape of velocity a ring of wayfarer a začínáte dřív než oni, očarovaní andělé pak udeří dřív než nepřítel může něco udělat, čímž navíc ztratí první drtivý úder. Blind na anděly nebo zealoty, ty se snažte sundat co nejdřív, na crusadery jděte střelci a jednotkami s no retaliation, pokud má nepřítel sacrifice zničte helbediery a snažte se zablokovat nebo zabít marksmany, zabíjel bych v tomhle pořadí:
1. Archangel+Zealot
2. Crusader (griffini se většinou o někoho rozbijou, championi taky)
3. marksman
4. champion a griffin
pokud zabijete archanděly snažte se aby někdo stál tam kde zemřeli, pak už je neoživí...
castůlm hodně pomůže mass haste, counterstrike nebo prayer, taky clone na zealoty se hodí, plus combo clone na archanděly a oživit klíčová monstra (crusader nebo zealot, popř. přímo achanděly, clonovaní archandělé můžou oživovat znovu...)
hodí se na ně: Rampart, Stronghold
nehodí se na ně: Tower, Inferno
Rampart
Koho se nemusít bát jsou pegasové a dedroidi, jedny z největších šmejdů ve hře... jako munici pro sacrifice používá rampart dwarfy, kentaury a pegasy. Kentauři jsou dobrá úderná skupina a ani nepadají tak rychle jak byste chtěli, dragoni můžou použít známý glitch, zaútočit přes válečný stroj (první pole např. balista, druhé střelci) nedostanou tak retaliate, nebo můžete rubat dvě jednotky za sebou, což je ekonomičtější... za unicorny není třeba plakat, ti padají jak hrušky, dwarfové jsou dobří, když se konečně dostanou k nepříteli (haste hodně pomáhá). Pegasy použijte na rychlé napadení slabších střelců, pak když jich je málo tak střelcům jen překážejte... Elfové se tváří nebezpečnější než opravdu jsou, není třeba na ně nijak spěchat...
pořadí ničení:
1) gold dragon
2) unicorn
3) elves+centaurs
4) dwarfs+dedroids
fire shield na dedroidy a dwary je dobrý nápad, frenzy na pegasy taky (stejně zhebnou, tak ať předtím aspoň něco udělaj)
hodí se na ně: Inferno, Dungeon
nehodí se na ně: Fortress, Necropolis
Tower
Tower má zásadní nevýhodu pro Sacrifice, oživovat se totiž dá jen obětováním gremlinů a džinů. Džini jsou podobný případ jako pegasové, pokud nemáte sacrifice, dejte jim frenzy a nechte je někoho zabít. Titánci si bohužel moc nezastřílí, protože u nich pořád někdo překáží, plní ale výborně funkci tanků, hlavní killeři armády jsou mage a naga queen, o tyhle se starejte... Na tower se dobře hodí blind, zablokovat střelce, sundat naděnky (to není těžké), gargoylové jsou jen obtížní, golemy si nechte nakonec, moc neuškodí ale zabít je trvá...
1) zablokovat titány + zabít mágy
2) naga queen + gremlini pokud nepřítel disponuje sacrifice
3) titání + džini
4) otravný zbytek...
hodí se na ně: Dungeon, Castle
nehodí se na ně: Inferno, Fortress
Inferno
A jde se na moje miláčky ^^ Inferno je velmi vyrovnaný, ale jinak spíše slabší hrad, střelci víceméně na nic hlavně později kdyby zasahovali přátelské jednotky (dřív byli efreeti imunní, s příchodem datadisků už nejsou), naštěstí inferno má často ve svém repertoáru Sacrifice, takže je jasné co s magogy udělat (a impy), bohužel na efreety sacrifice nefunguje, oživujte zásadně devily a pit lordy, sice to svádí na cerberi, ale ti padají přiliš rychle. Devilové jsou skvělí killeři, snižují luck nepřátel, doletí všude a mají no retaliation, tudíž jasná volba na zničení střelců a jiných klíčových jednotek (s ďábly se nemusíte bát jít ani proti level 7 monstrům, kromě andělů, které provokujte jen pokud jich zabijete dostatek na to, aby se nevzpamatovali, na druhou stranu suicide ďáblové s frenzy proti andělům je taky šance, jak ty okřídlený šunky sundat), nejlepší jednotka inferna je efreet sultan, jejich cíl je největší damage dealer, a nechat se co nejvíce mlátit, pokud jdete proti infernu zničte efreety střelci a magií, efreeti dovolují nepříteli použít i armageddon a nezáleží jestli je jeden nebo jich je tisíc, fire shield dává damage podle toho kolik dostane (je to taková iron maiden). Další superkiller je pit lord, ve volné chvíli navíc může vyvolat nějaké ty démony na pomoc, bohužel je pomalý, ale jakmile se k něčemu dostanou, bůh pomáhej (perfektní na sundávání level 6 monster a všeho na co se jinak bojíte - crusader, minotaur, nebo toho čemu se k zemi nechce - golem, vampire lord), horned demon je skvělý držák, nemusí se bát konfliktu ani s level 7 monstry, má i docela pěkné damage, ale hlavně rád vykryje retaliate aby mohly zaútočit další jednotky (bohužel je pomalý, infernu pomáhá haste víc než komu jinému, snad jen fortress ho potřebuje víc) naopak slow je pro něj dost smrtelný, takže víte co castit, dostáváme se k cerberům, mají vynikající útočnou sílu, bohužel jsou ale příliš často lovnou zvěří, využívejte multiattacku a no retaliation, cerbeři využijí fenzy... o magogech sme už mluvili a familiaři... jen munice pro sacrifice nebo na podrbání těch, kdo už vrátili útok... Devilové skvěle využijí clone...
1) Devil + efreety střelci
2) pit lord + cerberi
3) piplačka s horned demony
snažte se klíčové jednotky oslepit (devil a pit lord), hodí se zbavit magogů a familiarů kvůli vysoké hrozbě sacrifice...
hodí se na ně: Castle, Tower (pomalé jednotky inferna jsou ideální cíl pro střelce)
nehodí se na ně: Strongold (efreeti si rádi nechají dát ránu od behemotů), Necropolis
Necropolis
Necropolis je jedním slovem úúúúžasný, kombo ghost dragon + black knight nemá konkurenci, ghost dragon srazí hlavním jednotkám hp na 50% (klidně obětujte zombie abyste měli 2x ghost dragon group) a knighti pak provedou rychlou popravu (s double damage a luck prostě není šance na přežití, je to pak 3x větší damage proti polovině hp), lichové jsou drobně nadprůměrní střelci s možností zasáhnout víc cílů a pak je tu ještě vampire lord, ty posílejte na sundání jednotek s nižší def, kde můžou dát větší dmg a tím se víc vyléčit, zbytek jsou plívy, wraithové jsou lechtadla, a síla skeletonů je jen v počtu, zombie se tváří jako lepší držáci, než skutečně jsou... nemrtví mají obrovskou výhodu v imunnitě proti blind a obrovskou nevýhodu v imunitě proti sacrifice, animate dead to nevyrovná...
1) black knight
2) vampire lord (střelci nebo přečíslení)
3) ghost dragon + lich
zbytek je jen odpad...
hodí se na ně: Rampart, Inferno (netušim proč, ale od inferna dostávaj pravidelně do tlamy)
nehodí se na ně: Dungeon, Fortress
pro necropolis je nepřekonatelné expert Counterstike (vampire znovu sají a draci s knighty mají další šanci na použití abilit)
Stronghold
Stronghold má nejlepší střelce ve hře - kyklopy, jsou neskutečně vražední a nepřitahují tolik pozornosti jako titáni, proto na ně upněte tu svou, na behemoty hoďte berserka a sledujte masakr, thunderbird mají sice pěkné damage, ale stejně jako např. cerberi jsou lovná zvěř a zpravidla nepřežijí ani první kolo, ogre mage jsou vynikající držáci i damage dealeři (směle v tomhle směru oponují pit lordům), dobré je poslat na to čeho se bojíte, je jedno co to je, ogre mage tomu natrhnou pr.del, pokud nějakým zázrakem máte sacrifice tak oživovat pouze behemoty a ogre mage (kyklopové jsou na nic pokud nestřílejí), orkové jsou podprůměrní střelci, využívejte je dokud můžete a pak je použijte třeba na ono sacrifice, wolf raider je dobrý, ale padá přiliš rychle, golblini totéž...
1) behemoth + zablokovat kyklopy
2) v době kdy se vrhnete na pižlání ogre mage už by mělo být vše ostatní mrtvé...
hodí se na ně: Inferno, Fortress
nehodí se na ně: Castle, Dungeon
Fortress
Hydry jsou pomalé, v každém jiném ohledu skvělé, tak skvělé že klidně můžete obětovat jedno kolo kouzlení použitím teleportu, fortress je taknějak napůl, jedna půlka jsou neskutečně tvrdí bijci, druhá lemry co padaj jak mouchy (některé z nich to mají i v názvu)... Za wyverny neplačte, jsou jednoduše nejslabší level 6 jednotka, spolu s dragon fly jsou dobří vlastně jen na sundávání střelců, popř. podobných glass canonů (griffin, thunderbird, džin), a teď je tu miláček, nejlepší level 5 jednotka, a to gorgona, tyhle krasavice kromě odolné kůže a silného dechu mají nádhernou abilitu, která je určuje jednak jako jasné kandidáty na devataci nejmocnějších jednotek, jednak jako první adepty na použití sacrifice (munice je gnoll), jejich ablitita zabije 1 protivníka za každých 10 útočících gorgon, třeba si to rozhodnou vyříkat s archanděly, 200 gorgon v klidu zabije i 40 archandělů, pak naskočí abilita a hopla, dalších 20 dole, ještě než vrátí útok, pamatuju že sem kvůli 50 kempícím gorgonám speciálně trénoval diplomacy a pak ještě 2x loadoval... Basilisk, další tvrdý bijec s milou schopností, jak se říká, odstavit nepřítele a učinit z něj na pár tahů hezkou dekoraci bojiště, lizardi jsou po pár patchích dobří střelci a navíc dobře umístění můžou zůstat dost dlouho sami. Gnollové mají poměrně dobré damage, takže pokud se někdo dostate do dosahu, neváhejte a rozbijte mu úsměv...
1) gorgony (první co nejslabší jednotka na vychytání retaliate)
2) hydry
3) basilisk
hodí se na ně: Inferno, Necropolis
nehodí se na ně: Rampart
Dungeon
Black Dragon je immunní proti magii a navíc je to docela dobrý fighter, takže se nebojte ho poslat proti čemukoli, scorpicore je taky glass cannon, i když paralyze potěší, jasný adept na pochroumání střelců. Ovšem pak je zde maxikiller minotaur, bacha na tyhle chlapce, s frenzy sundávají level 7 po desítkách, nic jiného vlastně nemá smysl oživovat, snad jen medusa queen, to je jeden z nejlepších střelců, oba střelci dungeonu navíc nemají postih na útok zblízka, když jim dojde střelivo nebojte se je poslat dopředu, protože kromě velkého damage a šanci za zesochatění síle se jim ani nechce k zemi. Beholder je taktéž vynikající střelec a když k němu někdo příjde, ještě mu rozbije hubu, ovšem harpyje s troglodyty jsou plívy největší, pravda harpyje jsou otravné ale když někoho naštvou tak je to to poslední co udělaly...
1) black dragon + minotaur (střelci)
2) minotaur (hlavní assault

)
3) medusa queen
hodí se na ně: Fortress, Stronghold
nehodí se na ně: Tower, Necropolis