Ve vedlejším tématu se nakouslo reverzní inženýrství, tak mi napadlo hned přidat jeden dost složitý mechanismus.
A tím jsou breakpointy pro channeling spelly. Ještě nedávno jsem si z dostupných zdrojů nebyl ani jistý jak to vlastně je. A našel jsem tohle, kde je pěkně shrnuto, co vyšlo z testování více lidí (a že tohle je velmi komplikované otestovat).
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/13204310667
Z toho kopíruju to podstatné ohledně tohoto mechanismu:
NOTE: Adding attack speed does not necessarily mean that you will channel for less time (as you see repeated on the forums). Whereas crossing a breakpoint results in a large decrease in channeling time, adding or subtracting attack speed within a breakpoint has no effect on channeling duration. You need to know where you are with respect to your breakpoint.
There are things that happen not only just above and below a breakpoint....but within it as well. Luckily, one piece of advice sums it all up:
---->If adding IAS on an item pushes you over the breakpoint....then go all the way to the top of it.
Here is what happens as you cross over a breakpoint:
Increased DPS (from the added IAS on your item)
Increased LoH (about 8% more)
Decreased channeling time (about 18-20% less)
.
Here is what happens when you add IAS to reach the top of the breakpoint:
Increased DPS (from adding even more IAS. About 5-7% more (when comparing the bottom and top of the breakpoint)
Increased channeling time (About 2-3% more if using Chaos Nexus)
.
Summary (TL;DR): Going up a breakpoint will cost you channeling time while increasing your LoH and DPS. You should add more IAS (using Paragon Points) to get to the top of the breakpoint since there is no penalty and will increase your DPS even more. If you want to maintain your old channeling time you will need to add more APOC/RCR/etc to make up the loss.
Basically you have to balance whether or not an adding IAS for more DPS is worth it with respect to either a loss in channeling time or the gear affixes that you will have to add to negate that effect.
.
Breakpoints
.
----------------------------------1.818 breakpoint----------------------------------
Just under the breakpoint at 1.817 AS (+29.8% Attack Speed Increase)
Just over the breakpoint at 1.668 AS (+19.2% Attack Speed Increase)
----------------------------------1.667 breakpoint----------------------------------
Just under the breakpoint at 1.666 AS (+19.0% Attack Speed Increase)
Just over the breakpoint at 1.540 AS (+10.0% Attack Speed Increase)
----------------------------------1.538 breakpoint----------------------------------
Just under the breakpoint at 1.537 AS (+9.8% Attack Speed Increase)
Just over the breakpoint at 1.431 AS (+2.2% Attack Speed Increase)
---------------------------------1.429 breakpoint---------------------------------
How to use: Check to see what your “Attacks per Second” are in your details tab and see which breakpoint you fall within. Then add attack speed using Paragon Points until the “Attack Speed Increase” line in the Details tab matches the table below to just “Just under the breakpoint”.
For instance, using a 1.4 AS wand and a Ring of Royal Grandeur (6 IAS) puts you at 1.48 AS. You need 3.8 more IAS from Paragon Points for a total of +9.8 “Attack Speed Increase” to get to an overall attack speed of 1.5372 which is “Just under the breakpoint”.
To test it yourself: Check your channeling time in town when you are at the top of the breakpoint with a stopwatch. Add an additional 0.2 IAS using Paragon Points and check again. See how much your channeling time decreases!!
A k tomu stručně česky:
- spotřeba AP skokově narůstá po překročení breakpointu (BP)
- LoH také
- dmg narůstá plynule nezávisle na BP
- cílem je mít AS těsně pod BP
- tím se dosáhne nejlepšího poměru dmg a spotřeba AP
- otestovat zda jsem správně těsně pod BP lze snadno změřením doby po kterou jsem ve městě schopný daný spell použít (navýšením jednoho bodu z paragonu do AS dojde k překročení BP a velkému zkrácení změřené doby použití spell, protože dojde k překročení BP)
- tím jak je AS v paragonu, tak si to každý může poladit, aby byl na ideální hodnotě AS (tedy pokud už někdo nemá paragon kolem 650+, kde už může zůstat více bodů do AS než jen k dosažení hranice BP; i tady ale zůstává otázka, zda tam body z paragonu dát nebo počkat až umožní se zase dostat až těsně pod další BP; dávat je tam hned má smysl pokud nemám problémy s nedostatkem AP)
Channeling spells - atack speed break points
- Darkness
- The Butcher
- Příspěvky:1316
- Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
- BattleTag:LeonardoCA#1772
- Bydliště:earth
Re: Channeling spells - atack speed break points
Pridam (nejen) muj nazor: breakpointy jsou v tuto chvili pro wizardy a vetsinu buildu vsech class nezajimave.
- s tim jak se obecne snizila Attack speed (s prichodem ROS) tak neni treba break pointy v podstate resit, je to jen pro perfekcionisty ...
- to proto, ze pri nizsi attack speed jsou breakpointy blizko u sebe a neni pri jejich prekroceni tak velky rozdil, breakpointy se zacnou vice vzdalovat az kolem AS 2, resi je v soucasnosti spise WD pro rychlost generovani pidizviku
- break pointy byly dulezite hlavne pro CM buildy
- v patchi 2.1 bych attack speed neresil ani ve spojeni s LOH, protoze LOH je po upravach tak OP, az to pekne neni
Jsou mnohem podstatnejsi veci pro funkcnost a efektivitu ruznych buildu, jako RCR (resource cost reduction), CDR (cooldowns reduction), volba vhodneho skilu, area damagem, specialni vlastnosti itemu, atd.
- s tim jak se obecne snizila Attack speed (s prichodem ROS) tak neni treba break pointy v podstate resit, je to jen pro perfekcionisty ...
- to proto, ze pri nizsi attack speed jsou breakpointy blizko u sebe a neni pri jejich prekroceni tak velky rozdil, breakpointy se zacnou vice vzdalovat az kolem AS 2, resi je v soucasnosti spise WD pro rychlost generovani pidizviku
- break pointy byly dulezite hlavne pro CM buildy
- v patchi 2.1 bych attack speed neresil ani ve spojeni s LOH, protoze LOH je po upravach tak OP, az to pekne neni
Jsou mnohem podstatnejsi veci pro funkcnost a efektivitu ruznych buildu, jako RCR (resource cost reduction), CDR (cooldowns reduction), volba vhodneho skilu, area damagem, specialni vlastnosti itemu, atd.
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.

DiabloProgress YouTube TwitchTV Twitter I think I'm going back I think I'll go back (one day ...)

DiabloProgress YouTube TwitchTV Twitter I think I'm going back I think I'll go back (one day ...)
Re: Channeling spells - atack speed break points
I při blízkých BP je to rozdíl dost velký i když máš pravdu v tom, že jsou blíže u sebe pro menší APS.
Dejme tomu BP 1,538. Kolem toho se bude pohybovat hodně Wiz., kteří cíleně nastackují AS (což je blbost cíleně stackovat pro channeling build).
Např. budu mít 1,4 APS zbraň a k tomu pouze 5% AS na RoRG:
- tzn. mám 1,47 APS
- v paragonu navýším AS o 4,6%
- získám o 4,6% vyšší dmg což mi přijde, že není vůbec tak málo když už se snažím pořádně poladit build
- spotřeba AP se přitom nezvýší vůbec
Uvedený příklad přitom není vůbec extrémní. Někomu to může vyjít těsně nad BP pro jinou situaci (např. 5% AS na dvou itemech pro 1,4 APS zbraň vyjde přesně nad BP). Pak se bude jednat o daleko výraznější příklad (už o 8% možného navýšení dmg bez navýšení spotřeby AP).
Spousta dalších vlasností je velmi podstatná, to souhlasím. Jsou ale jasné a není na jejich fungování nic složitého. Jestli mám dost RCR poznám okamžitě dle toho zda mám problémy s nedostatkem AP nebo nebo ne. CDR poznám za hry jestli čekám na skilly moc dlouho nebo už je to přijatelné, atd.
Jenže to o BP pro AS většina vůbec netuší. Pak pro ten uvedený příklad to skoční jedním ze dvou způsobů:
- nacpe všechny body z paragonu do AS, protože vidí, že mu to zvedne DPS více než třeba ChC a dmg nevyužije, protože pak bude mít nedostatek AP
- vidí, že má nedostatek AP a ví, že spotřeba narůstá s AS, tak nedá body žádné do AS a zůstane zbytečně na nižší dmg než by mohl mít se stejnou spotřebou AP
Na LoH už se těším ve 2.1. Připravuju zbraň s LoH, která bude stejná jako současná + LoH navíc (díky Giftu). S paragonem dohromady to pak dá 20tis. LoH, což pro Archon build je opravdu paráda. Cca 3x hit/s (dva skilly současně, oba kolem 1,5 hitu/s) a hodít to 60tis./s léčení s použitím LoH pouze na jednom itemu. A stát to bude cca 8% dmg (to je nárůst, který by byl za 10% dmg na zbrani místo LoH). Na jiných místech výbavy už to většinou je větší oběť a už se tak nevyplatí. U ringu třeba 6% ChC (dá také cca 8% dmg navíc) a zisk LoH bude poloviční oproti zbrani. Navíc tam bude třeba řešit ještě díru na gem.
Dejme tomu BP 1,538. Kolem toho se bude pohybovat hodně Wiz., kteří cíleně nastackují AS (což je blbost cíleně stackovat pro channeling build).
Např. budu mít 1,4 APS zbraň a k tomu pouze 5% AS na RoRG:
- tzn. mám 1,47 APS
- v paragonu navýším AS o 4,6%
- získám o 4,6% vyšší dmg což mi přijde, že není vůbec tak málo když už se snažím pořádně poladit build
- spotřeba AP se přitom nezvýší vůbec
Uvedený příklad přitom není vůbec extrémní. Někomu to může vyjít těsně nad BP pro jinou situaci (např. 5% AS na dvou itemech pro 1,4 APS zbraň vyjde přesně nad BP). Pak se bude jednat o daleko výraznější příklad (už o 8% možného navýšení dmg bez navýšení spotřeby AP).
Spousta dalších vlasností je velmi podstatná, to souhlasím. Jsou ale jasné a není na jejich fungování nic složitého. Jestli mám dost RCR poznám okamžitě dle toho zda mám problémy s nedostatkem AP nebo nebo ne. CDR poznám za hry jestli čekám na skilly moc dlouho nebo už je to přijatelné, atd.
Jenže to o BP pro AS většina vůbec netuší. Pak pro ten uvedený příklad to skoční jedním ze dvou způsobů:
- nacpe všechny body z paragonu do AS, protože vidí, že mu to zvedne DPS více než třeba ChC a dmg nevyužije, protože pak bude mít nedostatek AP
- vidí, že má nedostatek AP a ví, že spotřeba narůstá s AS, tak nedá body žádné do AS a zůstane zbytečně na nižší dmg než by mohl mít se stejnou spotřebou AP
Na LoH už se těším ve 2.1. Připravuju zbraň s LoH, která bude stejná jako současná + LoH navíc (díky Giftu). S paragonem dohromady to pak dá 20tis. LoH, což pro Archon build je opravdu paráda. Cca 3x hit/s (dva skilly současně, oba kolem 1,5 hitu/s) a hodít to 60tis./s léčení s použitím LoH pouze na jednom itemu. A stát to bude cca 8% dmg (to je nárůst, který by byl za 10% dmg na zbrani místo LoH). Na jiných místech výbavy už to většinou je větší oběť a už se tak nevyplatí. U ringu třeba 6% ChC (dá také cca 8% dmg navíc) a zisk LoH bude poloviční oproti zbrani. Navíc tam bude třeba řešit ještě díru na gem.
-
- Zhar the Mad
- Příspěvky:1641
- Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
- BattleTag:goldeagle#2259
Re: Channeling spells - atack speed break points
Mě hlavně kvůli pidižvikům zajímají u pet WD hranice brakpointů. Je to stále stejný nebo se změnili? U pet WD je naopak cílem být těsně nad brakpointem pro generování vraždících batolat.
Re: Channeling spells - atack speed break points
Pro disint. jsou hodnty BP pořád stejné. Jak je to u WD nemám tušení, to nesleduju.
-
- Zhar the Mad
- Příspěvky:1641
- Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
- BattleTag:goldeagle#2259
Re: Channeling spells - atack speed break points
No snad by to mělo být pro všechny věci stejný, hranice brakpointů pak jsou tedy pro všechno (komplet všechny hranice ticků):
0.7100 9
0.7455 9
0.7526 10
0.8262 10
0.8424 11
0.9180 12
1.0000 12
1.0044 13
1.0710 13
1.0716 14
1.1500 14
1.1600 15
1.2500 15
1.2600 16
1.3000 16
1.3080 17
1.3520 17
1.3650 18
1.5000 18
1.5080 19
1.5750 19
1.5820 20
1.6660 20
1.6830 22
1.7556 22
1.7660 23
1.8603 23
1.8779 24
1.9980 24
2.0007 26
2.1411 26
2.1587 28
2.3010 28
2.3100 30
2.4957 30
2.5080 33
2.7258 33
2.7378 36
2.9913 36
3.0030 40
3.3276 40
3.3453 45
3.3807 45
https://us.battle.net/d3/en/forum/topic ... 641?page=1
Breakpoints pro pet WD hned na začátku vlákna (Firebats zde):
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12506331507
0.90000
0.90910
0.93751
0.96775
1.00001
1.03449
1.07143
1.11112
1.15385
1.20001
1.25001
1.30435
1.36364
1.42858
1.50001
1.57895
1.66667
1.76471
1.87501
2.00001
2.14286
2.30770
2.50001
2.72728
3.00001
3.33334
3.75001
0.7100 9
0.7455 9
0.7526 10
0.8262 10
0.8424 11
0.9180 12
1.0000 12
1.0044 13
1.0710 13
1.0716 14
1.1500 14
1.1600 15
1.2500 15
1.2600 16
1.3000 16
1.3080 17
1.3520 17
1.3650 18
1.5000 18
1.5080 19
1.5750 19
1.5820 20
1.6660 20
1.6830 22
1.7556 22
1.7660 23
1.8603 23
1.8779 24
1.9980 24
2.0007 26
2.1411 26
2.1587 28
2.3010 28
2.3100 30
2.4957 30
2.5080 33
2.7258 33
2.7378 36
2.9913 36
3.0030 40
3.3276 40
3.3453 45
3.3807 45
https://us.battle.net/d3/en/forum/topic ... 641?page=1
Breakpoints pro pet WD hned na začátku vlákna (Firebats zde):
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12506331507
0.90000
0.90910
0.93751
0.96775
1.00001
1.03449
1.07143
1.11112
1.15385
1.20001
1.25001
1.30435
1.36364
1.42858
1.50001
1.57895
1.66667
1.76471
1.87501
2.00001
2.14286
2.30770
2.50001
2.72728
3.00001
3.33334
3.75001