Interview s farmerem (o ekonomice, botech, apod.) [ENG]

Všechno co se týká normální hry a nelze zařadit jinam.
Uživatelský avatar
Anarki
Fallen Shaman
Příspěvky:59
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Re: Interview s farmerem (o ekonomice, botech, apod.) [ENG]

Příspěvek od Anarki » 08.06.2012, 22:34 hod.

jo asi me taky vybrakovali muj ucet tim zpusobem ze hackli nejkake forum o diablu (jako je napr. toto) a protoze jsem mel stejny heslo jako na foru tak ve hre tak to vybilili :)

takze v Diablu jedinecny heslo a nejlepe autentifikator ...
Klan: Masters of Darkness CZaSK
Profil: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Anarkicz-2923/

AssKick123
Quill Rat
Příspěvky:13
BattleTag:AssKick123#2306

Re: Interview s farmerem (o ekonomice, botech, apod.) [ENG]

Příspěvek od AssKick123 » 09.06.2012, 01:27 hod.

počty shlédnutí u toho videa nejsou vidět (souvisí to s tím, že šlo o live broadcast), ale je to 70-80000 za první den, podle http://www.youtube.com/user/markeedrago ... t=p&view=0

Gold Eagle
Zhar the Mad
Příspěvky:1641
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:goldeagle#2259

Re: Interview s farmerem (o ekonomice, botech, apod.) [ENG]

Příspěvek od Gold Eagle » 09.06.2012, 02:17 hod.

Pokud bodu primárně prodávat goldy - rychlá směna za cokoli, než itemy, tak to vyvolá inflaci v Ah, a lepší přeměty by se taky navíc mohli přesunout do RMAH přes překupníky, který to vyberou za inflační goldy a přehoděj do RMAH. Myslím, že pokud se s tím nic neudělá, tak v AH bude vyšší cena všeho a hezký kousky zmizí do RMAH.

Gold Eagle
Zhar the Mad
Příspěvky:1641
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:goldeagle#2259

Re: Interview s farmerem (o ekonomice, botech, apod.) [ENG]

Příspěvek od Gold Eagle » 09.06.2012, 02:20 hod.

Prodávat v RMAH goldy je dle blbost a neměli to povolit, to je jak vytvořit v AH centrální banku + komerční banky - fiat money systém - nárůst měny z ničeho - tedy z dluhů. Stačí, že to máme v reálu, ještě to přes RMAH zavedeme ve hře. Aspoň lidi uvidí k čemu to povede, stejně jako v reálu.

Prodej goldů do RMAH nepatří. Ať se tam prodávaj předměty, klidne i bez hranice, ale ne goldy.

Uživatelský avatar
Still-Alive
Doom Knight
Příspěvky:548
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:StillAlive#2220
Bydliště:Praha/Vsetín - klasická náplava :)

Re: Interview s farmerem (o ekonomice, botech, apod.) [ENG]

Příspěvek od Still-Alive » 09.06.2012, 05:36 hod.

Anarki: Myslím že fora jako jsou tyto, mají hesla hashované (neukládá se tam třeba heslo 123 ale "h3jekrlske834ks"), prostě řetězec nesmyslů, který ti nic neřekne :)

Majky_majk
Doom Knight
Příspěvky:412
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:MightyMike#2828

Re: Interview s farmerem (o ekonomice, botech, apod.) [ENG]

Příspěvek od Majky_majk » 09.06.2012, 09:05 hod.

Jen, abych tady uvedl pár věcí na pravou míru...

1. Boti nesbírají jen peníze, ale i itemy... nejsou sice zaměřeny primárně na sbírání itemů, ale díky tomu, že jedou 24/7 mají i tak šanci najít zajímavé věci

2. Do doby, kdy tady je gold aukce jsou itemy to samé co gold (a gold aukce zůstává)

3. Přemíra peněz vyvolává inflaci jen vrámci toho jednoho uzavřeného trhu... ano na gold AH vystřelí cena itemů za gold do astronomické výše. Ale poptávka v RMAH je bude velmi neelastická. V RMAH lidi nemusí nutně nic kupovat a budou to činit jen při správné motivaci a v omezené míře.

Takže jinejma slovy. V G-AH vystřelí cena dobrých předmětů do astronomické výše. Budou si je moci dovolit jen farmáři a lidi, co od farmářů nakupují gold za RM. V RM-AH bude ale cena naopak poměrně nízká, která bude dána minimálními náklady farmářů na získání gold/předmětu a velkým množstvím itemů na trhu. Díky nízké ceně se také řádově mnohem více hráčů rozhodně nakoupit. Zatímco item za 20 USD si koupí jen nadšenec, za 1 USD o něm zauvažuje o tísíce lidí více.

4. BOTY nejde z principu eliminovat. Každý se tváří, že je z jiné země.. je fyzicky na jiném serveru. Ano... dneska hrají 24/7 a to jde sledovat. Současný správce ale sleduje jen aktivitu v rámci jednoho sreveru, takže když BOT změní IP a připojí se na jiný, jede třeba 5 hodin znova. Tohle může Blizzard updatovat...

... ale to jsem už psal dříve. Co sez mění? Farmáří změní strategii a efektivitu. Nebudou vydělávat za bota 7mega (btw... i těch 7 mega je už nějak emezená efektivita, aby byl hůře zjistitelný... nejlepší skripty pro boty dávají i 16-17 mega za den), ale třeba 3-4 mega.

I tak to nic neznamená, protože hráč se nemůže rovnat s farmářem, co každý týden vydělá 7 milard gold + tisíce itemů.

5. Diablo 3 je jednoduchá hra... nákup za RM v AH má reálný smysl až na jejím samotném konci. Takže většina hráčů ho bude využívat až na Infernu.

Takže pro Blizzard je určitě lepší, že to budou statisíce hráčů než stovky/tisíce hráčů. Protože 100.000 x 2 USD x 15% = 30.000 USD. 5.000 x 20 USD x 15% = 15.000 USD. Ve skutečnosti to bude více.

To co tady někdo psal, že hráč si koupí "nejlepší meč" a Blizzard tím prodělá, protože nekoupí ještě další meč... to se stejně v praxi nestane. Ono je to spíš naopak. Když někdo dá za "nejlepší meč" 18 USD, určitě si nebude chtít koupit jednou další, i když bude o 2% lepší. Když ale 5 tisíc hráčů koupí meč za 1 USD, velká část z nich si koupí za 2 USD ještě klidně i další.

To je princip mikrotransakcí... čím je položka menší, tím více je neviditělná a tím více i ve výsledku hráč často utratí.

A hlavně... pokud budou hráči nakupovat až na infernu, je Blizzardu už jedno, že ukončí pravidelné hraní o měsíc dříve než bez RMAH. Hráči také odcházejí s dobrý feelem, že neutratili v RMAH tolik peněz.
Naposledy upravil(a) Majky_majk dne 09.06.2012, 09:28 hod., celkem upraveno 1 x.

Majky_majk
Doom Knight
Příspěvky:412
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:MightyMike#2828

Re: Interview s farmerem (o ekonomice, botech, apod.) [ENG]

Příspěvek od Majky_majk » 09.06.2012, 09:22 hod.

Ale jedna věc, která by situaci vyřešila tady je... jenže tu Blizzard neudělá a hlavně by musela už fungovat dávno.

Kdyby byl globálně veškerý drop itemů a gold omezen na jeden účet třeba na týden. Prostě by se řeklo, průměrný hráč hraje 15 hodin za týden a je mu na inferno vydropováno 500 předmětů + 600.000 GOLD.

A skrze tuto hranici by nepřekročil žádný hráč a po jejím dosažení by prostě veškerej drop ustal.

Hráči co u toho sedí 12 hod za den by měli smůlu a po vyčepání drop FUP by se vrátili do reálného života :-).

Farmaření, botování atd. ... vše by přestalo mít jakýkoliv smysl. Protože 10.000 dalších hráčů ekonomiku nenaruší.

Majky_majk
Doom Knight
Příspěvky:412
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:MightyMike#2828

Re: Interview s farmerem (o ekonomice, botech, apod.) [ENG]

Příspěvek od Majky_majk » 09.06.2012, 09:40 hod.

A jestli tu někdo tvrdí, že je tohle nepotvrzený mýtus...

... já nejsem farmář a neumim samozřejmě potvrdit, že existují desítky tisíc acc farmících na BOTech.

Ale když se objevilo první info o údajných BOTech, dal jsem si tu práci jednoho rozjet (jak jsem tu už psal). Zkoušel jsem jen na GUEST ACC, takže mi BOT samozřejmě nesbíral statísíce GOLD... ale fungovalo to a celé rozjetí až po naskriptování mi trvalo asi hodinu a půl. Tam, kde jsem to vzal, byly i předpřipravené skripty, které členům těch fór dávaly u určitých charakterů s velkým GF i třeba 700k/hod.

Takže můžu naprosto jasně potvrdit, že ta možnost BOTování je rozhodně reálná. A vzhledem k předpokládané ceně GOLD je tedy vysoce pravděpodobné, že někdo bude chtít mít farmy BOTů. A vzhledem k tomu, že to technicky snadno lze... tak určitě budou exisotovat. Tomu se říká konvergenční evoluce.

Houp
Wraith
Příspěvky:169

Re: Interview s farmerem (o ekonomice, botech, apod.) [ENG]

Příspěvek od Houp » 09.06.2012, 09:40 hod.

Já bych navrhl něco podobného jako Majky, ale trochu jinak.

Za každou odehranou hodinu se sníží magic/gold find o jedno procento. Pokud za posledních 24h hráč hrál déle než 16h, tak se za odehranou hodinu sníží find o pět procent. A zpět, za každou celou hodinu, kdy hráč nehraje, tak se mu find zvýší o jedno procento až na "nulu". Současný stav.

To by mohlo zabránit i těm úmrtím závislých hráčů. :)

TrackThor
Doom Knight
Příspěvky:491

Re: Interview s farmerem (o ekonomice, botech, apod.) [ENG]

Příspěvek od TrackThor » 09.06.2012, 10:07 hod.

problém je, že tohle by šlo proti hráčům ne botům, vlastníkům je pak jedno, jestli by bot měl sníženej o něco gf, odhaduju že farměj easy lokaci, kde se moc neumírá (urničky, možná první akt) u hráčů co hrajou třetí/čtvrtý akt by měla tahle změna větší dopad, umírají -> potřebují na opravy
Obrázek

Majky_majk
Doom Knight
Příspěvky:412
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:MightyMike#2828

Re: Interview s farmerem (o ekonomice, botech, apod.) [ENG]

Příspěvek od Majky_majk » 09.06.2012, 10:28 hod.

Já taky myslim, že ty % by moc neřešila...

... hlavně vidim ten adrenalin, kdy se připojí hráč a ví, že má jen první hodinu se 100% G/M F :-).

Nejlepší by byla nějaká fixní hranice. Mrknout na průměrného hráče, vynásobit 1,5 a napevno to udělat. Plácnu těch 600k/týden ale třeba by to bylo 2 miliony nebo já nevim. Tak jako tak, by to víceméně odřízlo BOTy. Gain by byl třeba jako u dvojnásobku průměrného hráče a to by nic neznamenalo... když hráčů jsou miliony.

Ale to by muselo být od začátku. Myslim, že by to i zezábavnělo hru. Hráči, co chtěj hrát 12 hod za den, by hráli 2 postavy a přidali by si něco na hardcore.

Nebo by po téhle hranici nebyl odříznut drop, ale hráč by musel vypňovat nějakou formu ingame captcha... třeba ne nutně každých 30 minut řešit nějaké vyskakovací okno, ale bylo by tam zapojeno něco, k čemu by byla potřeba inteligence hráče a co by nešlo nijak automatizovat. To by jim taky hodně komplikovalo život a hráč by to mohl překousnout.

TrackThor
Doom Knight
Příspěvky:491

Re: Interview s farmerem (o ekonomice, botech, apod.) [ENG]

Příspěvek od TrackThor » 09.06.2012, 11:08 hod.

jediný co boti asi nenafarměj, jsou high tier hardcore itemy :D
Obrázek

boboswariors
Quill Rat
Příspěvky:24

Re: Interview s farmerem (o ekonomice, botech, apod.) [ENG]

Příspěvek od boboswariors » 09.06.2012, 11:30 hod.

no hc, pro boty jsou jedinym problemem instant killy, takze kdyz nak udelaj panacky ze nedostanou nikdy někde ik, tak jsou v cajku.

Uživatelský avatar
Vlkodlak
Quill Rat
Příspěvky:13
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Vlkodlak#2994

Re: Interview s farmerem (o ekonomice, botech, apod.) [ENG]

Příspěvek od Vlkodlak » 09.06.2012, 11:38 hod.

Proč to každému tak hrozně vadí?
Ono to neruinuje ingame ekonomiku, jen to snižuje cenu goldů v reálných penězích.
Pokud nejste z těch, kteří na tom chtějí vydělávat, nemůže vám to vadit.

Majky_majk
Doom Knight
Příspěvky:412
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:MightyMike#2828

Re: Interview s farmerem (o ekonomice, botech, apod.) [ENG]

Příspěvek od Majky_majk » 09.06.2012, 11:55 hod.

To je a není pravda...

Kromě toho, že hráč bude mít minimální šanci vydělat to i znamená, že končená RM cena itemů bude mnohem nižší. Tz... nakoupí je mnohem víc hráčů = víceméně každá postava na LVL 60 bude v PVP na "max"

Uživatelský avatar
Vlkodlak
Quill Rat
Příspěvky:13
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Vlkodlak#2994

Re: Interview s farmerem (o ekonomice, botech, apod.) [ENG]

Příspěvek od Vlkodlak » 09.06.2012, 12:06 hod.

Takže ti vadí to, že na tom nebudeš moct vydělávat reálné peníze...

Uživatelský avatar
fuller
Quill Rat
Příspěvky:25

Re: Interview s farmerem (o ekonomice, botech, apod.) [ENG]

Příspěvek od fuller » 09.06.2012, 12:15 hod.

a ďalšia vec, je že goldy, ktoré nafarmíš v hre nebudú mať žiadnu resp. min hodnotu takže aj tak si za ne nič v Ah nekúpiš, v prípade ak tam nejaké dobré itemy zostanú a nepremiestnia sa na RMAH

samozrejme to ma dopad na každého, kto by chcel využiť AH a potreboval by nejaký gear aby mohol aspon ako tak progresovat

ak boti začnú zbierat / predavať itemy vo veľkom tak jediné, čo sa bude diať (RM)AH je to, že budeš podporovať činskych farmárov

Uživatelský avatar
Vlkodlak
Quill Rat
Příspěvky:13
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Vlkodlak#2994

Re: Interview s farmerem (o ekonomice, botech, apod.) [ENG]

Příspěvek od Vlkodlak » 09.06.2012, 12:52 hod.

Dusledek RMAH je, že většina dobrých předmětů bude za peníze, ne za goldy a jejich cena drasticky spadne, to není problém gold farmerů.
Otazka je, budou boti schopni farmit top equip? Asi těžko.
Pak je mi jedno, jestli je na prodej milion goldů za $1 nebo $100, protože equip bude v RMAH. V takovem připadě budou ceny itemů čistě závislé na poptávce a ta není v D3 nekonečná. Není tady každých pár měsíců nový content, tohle není WoW, lidi se jednou vybaví a konec, není to spotřební zboží, maximálně přijde datadisk a jednou se ten kolotoč zopakuje.

Vemte si WoW, tam se neustale updatuje kontent, všechno je konzumní zboží, potřeba goldů je tam nekonečná, farmeři jsou přítomni, ekonomiku to skoro neovlivňuje.

Jen takovy offtopic, uvědomte si, jak Čína svým levným zbožím ruinuje světovou ekonomiku v reálném světě...

Majky_majk
Doom Knight
Příspěvky:412
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:MightyMike#2828

Re: Interview s farmerem (o ekonomice, botech, apod.) [ENG]

Příspěvek od Majky_majk » 09.06.2012, 13:19 hod.

Ne... nechci prodávat předměty za RM, na to vůbec nemam postavu ani o to nemam zájem. Vadí mi:

- víceméně to zruší aukci za gold... cena TOP předmětů bude tak vysoko, že stejně člověk bude potřebovat gold koupené za RM

- pokud něco koupim, nebudu peníze posílat hráči,co měl kliku... ale nějakému čínskému hackerovi/farmáři/boterovi

- pokud si budu chtít zahrát PVP, proti mě bude na 99% hráč s TOP eq za pár USD... těch hráčů tam s LVL 60 a koupeným eq nebude třeba 30-40%, ale 95%

Tady jde přece o ten princip. Před pár postama tady zazněl strašně krásnej názor (necituju přesně): "Na Diablo 3 existuje 100 druhů botů a jediný crack. Geniální PR."

A to je přesně to smutné. Blizzard udělal hru, která nelze pirátit (+ pro Blizzard) a na kterou lze udělat BOTa (menší hladina ceny RM = více prodeje = více provize = + pro Blizzard). Celé to PR zabalil tak, že to je vlastně pro ty hráče... nové možnosti, aukce apod.

Ale výsledek je ten, že hra trpí errory serverů s nemožností přihlásit se (- pro hráče), LAGy (- pro hráče), víceméně pozdější nutností utratit RM v aukcích, pokud chce člověk držet v PVP krok (- pro hráče) a z té největší "přednosti", že třeba sám něco prodá, mít hráč nic nebude (- pro hráče).

To je to celé... je dobré si narovinu říct, jak to je. Diablo 3 je dobrá hra, ale ve světlu tohodle si zaslouží opět nějakej bodík z hodnocení dolu. Je to vlastně další krok, kterým Blizzard upřednostňuje svůj zisk nad svým platícím hráčem. To je v pořádku... má na to právo.

Ale je dobré to říct nahlas. Jiní vývojáři to nedělají a člověk by si to v případě zájmu o další budoucí nákup hry měl uvědomit a dát jim o nějaký bodík svého hodnocení navíc.

boboswariors
Quill Rat
Příspěvky:24

Re: Interview s farmerem (o ekonomice, botech, apod.) [ENG]

Příspěvek od boboswariors » 09.06.2012, 13:28 hod.

pokud si myslite ze ta moznost tvorby botu na d3 je jakoze tolerovana anebo dokonce zamerem blizzardu tak jste vedle, zadna takdle hrana onlinovka by neodolala čítrum

Odpovědět

Zpět na „Obecně“