včera jsem na Theamazonbasinu narazil na pěkný návrh, jak si Diablo netradičně užít. Jde o to jet build stejným stylem, jako kterýkoliv merc. Zde je vypíšu i se skilly, i s omezeními, jež se na ně s ohledem na statut uplatní.
Každá postava by se měla pojmenovat podle toho, jaká jména můžou mít mercové své třídy. Jejich seznam naleznete zde.
Každý build má za povinnost používat aktivně POUZE skilly, jež merc skutečně využívá. Investovat do dalších bude za jistých podmínek povolené, ale prioritou bude maxovat nejdříve skilly, jež se budou používat. Pokud má skill synergii, je možné ji začít maxovat až poté, co budou vymaxovány všechny hlavní skilly. (vzhledem k tomu, že bez nesynergizovaných skillů budete muset projet jen normal a část nightmaru, nebude to zas tak brutální omezení)
Rogue (Amazon)

- Fire Rogue - Skilly: Fire Arrow, Inner Sight
- Cold Rogue - Skilly: Cold Arrow, Inner Sight
Doporučeno/Povoleno: Critical strike (1 bod na začátku, protože každý merc má standardně 5% šanci na crit; maxovat až po vymaxování hlavních skillů), ostatní pasivní skilly lze využívat také, ale je dovoleno do nich investovat jen za skill body, co dostanete formou odměny za quest (např. Izual). Poté, co jsou vymaxovány hlavní skilly, lze i ostatní pasivní dovednosti maxovat libovolně. 1 bod lze dát s přimhouřením oka do magic arrow.
Zakázány jsou tyto skilly: Slow Missiles, Decoy, Valkyrie, celá javelin and spears větev, multiple shot, strafe, guided arrow.
Desert Merc (Paladin)

- Skilly: Jako hlavní skill poslouží ZEAL (jelikož paladin nemá Jab, je použit zeal jako nejvíce podobná náhražka) K zealu patří aura. Zvolte dle libosti buď Prayer, Blessed Aim, Defiance, Thorns, Holy Freeze nebo Might. Poslední tři však bude povoleno používat až od 2. aktu nightmare.
Doporučeno/Povoleno: Až bude vymaxovaná aura se zealem, je možné dále vymaxovat sacrifice jako synergii k zealu. Je možné maxovat i resist cold, až bude dvacka u zealu i holy freeze. Jelikož paladinovi zbyde hodně bodů, lze pak maxovat další povolené aury a dle libosti je střídat. Dále bude povolen 1 bod dát do Vengeance, která smí být použitá pouze proti immune to physical. Ostatní skilly jsou zakázany.
Iron Wolf (Sorceress)



- Fire Iron Wolf - Skilly: Inferno, Fireball (snažte se používat oba!)
- Cold Iron Wolf - Skilly: Ice Blast, Glacial Spike, Frozen Armor
- Lightning Iron Wolf - Skilly: Charged Bolt, Lightning
Doporučeno/Povoleno: MASTERIES je dovoleno na levlu 30 dát rovněž 1 bod a maxovat se smí také až potom, co budou vymaxovány povinné skilly. Na začátku hry je povoleno dát 1 bod do Warmth, po vymaxování povinných skillů můžete vymaxovat. Když zbydou skill body, smí např. cold iron wolf kvůli imunitám investovat do skillů fire iron wolfa apod. Enchant je povolen pouze z charges nebo z vlastnosti typu on striking, when struck, atd.
Zakázáno: Teleport, Energy Shield, Static Field.
Barbar (Barbarian)

- Skilly: Bash, Stun, Sword Mastery
Doporučeno/Povoleno: Pasivní skilly v Combat Masteries, 1 bod, než budou vymaxovány hlavní skilly, poté maxujte bez omezení. Povolen bude 1 bod v Berserku pouze na phisical immune. Veškeré synergie bude také povoleno maxovat až bude 20 bodů u povinných.
Zakázáno: Všechny Warcries.
--------------------------------------------------------------------------
Je zde pár variant, jak to jet. Buď každý sám, nebo parta více lidí, nejlépe 4, aby byl každý typ merce zastoupen jednou.
Při single playeru bych doporučoval merce jiného, než budete ztělesňovat vy sám. Mělo by se to hrát ve stylu, že "merc si najal vás, ne vy jeho", takže budete tank, když budete hrát za deserta/paladina nebo barbara (najměte si rogue nebo iron wolfa). A když budete roguna nebo iron wolfka, najměte si buď deserta nebo barbara.
Při multiplayeru by byla nejzajímavější varianta jet úplně bez merců a tu od Kashyi nechat zabít a nikdy neoživovat.
Otázka pro všechny: kdo by takovouhle magořinu zkusil?
