Z patch_d2.mpq si vezměte TreasureClassEx.txt. To je na první pohled hrůzu nahánějící databáze obsahující většinu mechanismů pro vybrání toho, co z monstra vypadne při zabití, nebo při otevření truhly. Vyznat se v tomto souboru není zrovna nejlehčí, ale máme štěstí, protože Blizzard udělal speciální záznam pro quill raty, takže to nebude složité.
Zkontrolujte, jestli váš nový ring má skutečně level věci i požadovaný level na 1. To umožní naší postavě, aby ho mohla nosit hned, a quillratům zase aby z nich mol vypadnout. V treasureclassEx.txt najděte řádek "quill1" (řádek č.650). Nejprve vymažte všechno z "noDrop" a item2 & prob2. Pole unique určuje šanci na to, že bude věc unikátní. U quill1 je to prázdné, takže se nedivte, že vám z quilla na normal nikdy nepadají unikáty

Spusťte hru v -Direct -txt a zabte pár quillů. Z toho 1. zabitého vám vypadne uni ring, z těch dalších budou rare ringy (protože je nastaveno, že každý unikát může vypadnout jen jednou za hru).
Tahle metoda správně funguje jen u unikátů a setů; tam totiž vlastnosti nezáleží na levelu postavy a nemají náhodně generované prefixy a suffixy. Kdybyste takhle např. testovali nové prefixy, chtělo by to lvl90+ char pro efektivní test.
Autor: Ass/autoři BG