I. Akt Nightmare
Alexandru s Raldinem opět vítá deštivé počasí. Nikdo z obyvatel Tábora zlodějů se nijak nezměnil, všichni pouze vypadají o něco ustaraněji, než dříve. Bez delšího otálení se bok po boku vydávají novým nebezpečím vstříc.
Blood Moor (P8)
Falleni, zombíci a Quill rati - klasická skvadra monster této lokace. Vyšší obtížnost se prozatím projevuje pouze hustší koncentrací bosspacků, jinak je vše jednodušší, než při obtížnosti normal. Poblíž vchodu do jeskyně nalézám Gem Shrine
(Obr.114)
Den of Evil (P8)
Příjemný několikaminutový oddych. Corpsefire a jeho Minioni
(Obr.115) jsou jedinou potenciální hrozbou, zbytek monster se dík Raldinově magické zručnosti nezmůže na jakýkoliv smysluplnější výpad. Získaný skill point putuje do Fire Mastery.
Cold Plains (P8)
Ledové planiny jsou obávaným teritoriem Bishboshe, nejstaršího ze skřetích šamanů. Vygeneroval se opravdu zajímavě
(Obr.116), veškerou práci přenechávám Raldinovi. Nebýt po ruce studna, z níž mu telepaticky doplňuji životy, rozhodně by tento souboj jen tak neustál.
O několik metrů dále narážím na Monster Shrine, z níž vzešel tento zmetek
(Obr.117) Poté, co jej ubíjím, vstává zničehonic z mrtvých a dvěma přesně zasazenými ranami usmrcuje Raldina. Pravděpodobně jej vzkřísil některý z šamanů, již se v naší blízkosti pohybují, věnuji se proto nejprve jejich likvidaci a poté až opětovnému usmrcení samotného bosse.
Zajímavé nálezy:
AMN (Obr.118),
Wizendraw (Obr.119)
The Cave (P8)
I přes chladné poryvy vzduchu se mi uvnitř jeskyně lepí róba k tělu. Přívaly horka způsobují bosspack divoženek v čele s Coldcrow, jakož i skupinka lučišnic, na něž narážím v útrobách druhého levelu. Kterýkoliv bojovník na dálku bude do budoucna velkou hrozbou.
Zajímavé nálezy:
AMN (Obr.120)
Burial Grounds (P8)
Atmosféru pohřebiště evokují hrůzně znetvoření neživí, jež se pod záštitou Blood Raven těší z hodování na vnitřnostech válečníků, dobrodruhů a kouzelníků. Dialog mezi jejím lukem a mou sekyrou je krátký, nepřátelé jsou ale všude, rána osudu může přijít odkudkoliv...
Crypt (P8)
Tmavé prostory krypty se nemrtvými jen hemží, kuráž však nedochází. Tušíme, že bude hůř.
Zajímavé nálezy:
Arctic Horn (Obr.121)
The Mausoleum (P8)
Je tomu skutečně tak. Doslova se trhá pytel s bossy, kteří disponují vlastností Lightning Enhanced. Udeř-uteč a to celé pořád dokola je jedinou cestou, jak nad těmito protivníky zvítězit.
Zajímavé nálezy:
SOL (Obr.122),
Tancred´s Crowbill (Obr.123)
Stony Field (P8)
Absolutní výsměch! Rakanishu podléhá jediné ráně mé očarované sekery, přičemž jeho pomocníci s hrůzou prchají pryč v naději, že se ztratí v davu zombií. Žel, není tomu tak.
Zajímavé nálezy:
Death´s Touch (Or.124),
THUL (Obr.125)
Underground Passage (P8)
Střela zleva, střela zprava, střela, kam se podíváš - všude samí střelci. Nejzrádnější složení lukostřelců-skeletonů se generuje ve druhém levelu
(Obr.126), kde při prvním střetu umírá Raldin. Druhý pokus je již úspěšný.
Dark Wood (P8)
Temný les nás vítá svou typicky pochmurnou atmosférou s četnými nebezpečími. Tím nejvýznamnějším jest strážce Mrtvého strmou, v jehož kmeni se skrývá kouzelná formule, otvírající portál do Tristramu. Její význam nejsem s to pochopit, ovšem Akara, žena moudrá a zkušenostmi protřelá, mě do tajů onoho záhadného pergamenu zasvěcuje.
Tristram (P8)
Dýchá na mě nostalgie prvního dílu, opět musím někdy vytáhnout na světlo svou starou HC rogunu a vyprášit Diablovi kožich, tentokrát na Nightmare.
Griswold je již na normalu tuhým protivníkem, tentokrát je dík kombinaci aury Might a kletby Amplify Damage mimo jiné i nebezpečným strojem na zabíjení. Po celý souboj se od něj snažím neinkasovat jedinou ránu, kdoví, jak bych dopadl.
Zajímavé nálezy:
Acrobatic Amulet of Life (Obr.127)
Black Marsch (P8)
Bosspack v čele LE bossem Brutů
(Obr.128) nám zatápí vcelku slušně. Jejich výdrž je otravná, zrovna tak jako značná rezistence proti bleskům, jež činí dovednost Static Field v tomto souboji defacto nevyužitelnou.
Forgotten Tower (P8)
Lokace, kde našlo smrt nejvíce postav. První dvě patra jsou pouhou promenádou Devilkinů, ovšem v patře třetím a čtvrtém se k ní připojují i lučišnice-divoženky a duchové sající manu. Opatrnost je na místě i v pátém poschodí, kde hraběnka se svými služkami dle starých bájí stráží pohádkové bohatství
(Obr.129)
Zajímavé nálezy:
Skewer of Krintiz (Obr.130)
The Hole (P8)
Oproti Zapomenuté věži je tato jeskyně místem, kde nalézám velké množství run. Mimo to se mi též do cesty staví ten nejnebezpečnější bosspack střelkyň, na jaký jsem až dosud narazil
(Obr.131) Život mi dvakrát zachraňuje fullka, poté se divoženky rozptylují, což je okamžik, jejž plně využívám ve svůj prospěch.
Zajímavé nálezy:
THUL (Obr.132,
133),
SHAEL (Obr.134)
Tamoe Highlands (P8)
Kdysi krásná vrchovina je nyní okupována démony a nemrtvými. Nezbývá než je znovu poslat tam, odkud přišli - do pekel.
The Pit (P8)
Příjemné zpestření v neustálém strachování se o život. Duo skřetích bossů v druhém levelu nedokáže vzdorovat více, než dvěma ranám.
Outer Cloister (P8)
Vnější dvůr chrámu skýtával krásný pohled do zahrady s fontánou, do níž se kněží v dobách míru často odebírali k nalezení klidu. Všechna zeleň je nyní poznamenána přítomností zla.
Barracs (P8)
Tmavá zákoutí kasáren se jen hemží skřetími válečníky a nemrtvými mágy. V jejích útrobách však čeká někdo daleko horší,někdo, kdo mě dokáže rozdrtit jediným úderem svého mocného kladiva...
Zajímavé nálezy:
Ghoul Finger Sharkskin Gloves (Obr.135)
The Jail (P8)
Definitivně nejnáročnější lokace prvního aktu. První level je otázkou větší ostražitosti, zejména dík četným bosspackům kostěných mágů, ovšem level druhý, to je doslova a do písmene křest ohněm. Příčinou není nikdo jiný, než starý známý Pitspawn Fouldog
(Obr.136), který je schopen mě jedinou salvou bleskových koulí poslat na onen svět. Pokouším se jej spolu s jeho nohsledy vylákat ven z místnosti a postupně likvidovat nejdříve je a poté až samotného bosse. Bohužel nedisponuji vlastností Cannot Be Frozen, tudíž mě každý jejich zásah dosti značně zpomaluje, konzumace velkého množství fullek je tudíž nutností. Dlouhý a nebezpečný souboj končí (k mému velkému uspokojení) vítězně
(Obr.137)
Zajímavé nálezy:
HEL (Obr.138),
SOL (Obr.139),
Glyph Whorl Smoked Sphere (Obr.140)
Inner Cloister (P8)
Finále se blíží. Andariel není ochotna uvěřit, že jsme s Raldinem došli až tak daleko, staví nám proto do cesty nejrůznější překážky. Jakákoliv snaha Bone Ashe nás zastavit je však zcela marná
(Obr.141)
Zajímavé nálezy:
Scintillating Circlet (Obr.142)
The Catacombs (P8)
První tři poschodí kobek v nás budí hrůzu, navzájem si proto s Raldinem dodáváme odvahy, jak nejlépe umíme. Monstra nyní nečíhají v tmavých zákoutích a nevyčkávají na vhodný okamžik k útoku, ale vrhají se nám rozběsněně vstříc. Odvrátit útoky skřetů je dílem okamžiku, drobet komplikovanější jsou však souboje s bosspacky zombií, jež disponují mocnými magickými aurami
(Obr.143) Užití Static Fieldu je tak absolutní nezbytností.
Brána ve čtvrtém poschodí katakomb je zapečetěná a zdánlivě neprostupná, pomocí telekinetické formule se jí však daří otevřít. V mnohačetných proudech plynou z komnat samotné Andariel jeji poslední přívrženci, jejichž bojeschopnost se postupně drolí v naprostou bezmoc. Ani démonická paní není schopna vzdorovat dlouho - vrhá se na mě se vší zuřivostí a krvelačností, jichž je schopna, ani ony však nejsou ničím v porovnání se zkušenostmi, které jsem získal v bojích s jejími přisluhovači. Smrtící ránu do jejího torza provází táhlý bolestivý výkřik, přičemž tělo Andariel posléze stravují plameny.
(Obr.144)
Zajímavé nálezy:
Venom Ward (Obr.145)
Statistiky na konci prvního aktu: (Obr.146)