Zombovo obuildárium
Moderátor:Dark_Deamon
Zdravím všechny diablisty
Spousta z vás si zde vytváří větší projekty, hlavně co se týče hledání všech itemů ve hře (tj. grálu). Tak jsem se nechal inspirovat, ale protože sbírání předmětů nezajímá a jezdit bžilionkrát určité lokace mě nebaví, přicházím s vlastní výzvou, která mě bude skutečně bavit.
Tato výzva spočívá v tom, že kolem každého jednotlivého skillu ve hře (kde to jde), případně kombinací neobvyklých skillů, postavím jeden charakter, který má za cíl dohrát hru (tj. zabít H Baala). Výjimku tvoří skilly, které k ničemu nejsou (tj. kolem nich se nedá postavit rozumný build - např. Grim Ward, Teleport, Find Potion...) a skilly, které se běžně používají a jsou velmi silné (BH, Blizzard, Berserk...)
Postup při vytváření postavy je tedy následující:
1) Vyberu si skill, kolem kterého chci postavit build
2) Všechny synergie k němu
3) Dodatečné skilly (jako support)
S takovouto postavou používám primárně vybraný skill, ostatní skilly slouží pouze jako podpora.
Pravidla pro všechny postavy:
HC
Untwinked
/players volitelné
Opakované nájezdy povoleny
Čeká mě tedy mnoho a mnoho hraní, možná srovnatelně s grálem. Postavy budu průběžně přidávat.
Přeju příjemné hraní
Spousta z vás si zde vytváří větší projekty, hlavně co se týče hledání všech itemů ve hře (tj. grálu). Tak jsem se nechal inspirovat, ale protože sbírání předmětů nezajímá a jezdit bžilionkrát určité lokace mě nebaví, přicházím s vlastní výzvou, která mě bude skutečně bavit.
Tato výzva spočívá v tom, že kolem každého jednotlivého skillu ve hře (kde to jde), případně kombinací neobvyklých skillů, postavím jeden charakter, který má za cíl dohrát hru (tj. zabít H Baala). Výjimku tvoří skilly, které k ničemu nejsou (tj. kolem nich se nedá postavit rozumný build - např. Grim Ward, Teleport, Find Potion...) a skilly, které se běžně používají a jsou velmi silné (BH, Blizzard, Berserk...)
Postup při vytváření postavy je tedy následující:
1) Vyberu si skill, kolem kterého chci postavit build
2) Všechny synergie k němu
3) Dodatečné skilly (jako support)
S takovouto postavou používám primárně vybraný skill, ostatní skilly slouží pouze jako podpora.
Pravidla pro všechny postavy:
HC
Untwinked
/players volitelné
Opakované nájezdy povoleny
Čeká mě tedy mnoho a mnoho hraní, možná srovnatelně s grálem. Postavy budu průběžně přidávat.
Přeju příjemné hraní
Re: Zombovo obuildárium
Postavy
Sorceress
OhenVPatach
Build: Blaze + Thunder Storm (+ Warmth a masteries)
Level: 66
Pozice: A5 NM
Theorycrafting: Prostě utíkat, lákat na sebe monstra, zpomalovat je Frost Novou. Mercyně zřejmě z 1. aktu, aby na sebe moc nelákala monstra.
Assassin
TouchMe
Build: Blade Shield (+ Fade, Venom, Claw Mastery)
Level: 1
Pozice: A1 Normal
Theorycrafting: Na Blade Shield se neaplikuje CB. Má AR normálního útoku, proto se hodí Claw Mastery + investovat do dex (=štít, blokování). Zbraň se poškozuje, proto se nevyplatí eth věci. BS zasáhne nepřátele jednou za sekundu, frekvence zásahů se dá zvýšit opakovaným castěním, nicméně mana cost je velmi vysoká, takže se to nevyplatí.
Druid
Rymicka
Build: Rabies (+ Posion Creeper, Werewolf, Lycantropy, Raven)
Level: 1
Pozice: A1 Normal
Theorycrafting: Havrani s Holy Freeze mercem se postarají o crowd control, mezitím já budu obíhat skupinky a šířit nákazu. Na gearu se bude stackovat především +all skills.
Barbarian
WWW
Build: Whirlwind (netradiční, viz. theorycrafting)
]Level:[/b] 1
Pozice: A1 Normal
Theorycrafting: WW barb je sice tradičním buildem, nicméně spousta lidí ho dle mého pozorování hraje špatně (neefektivně).
Nejdřív připomenutí, jak WW funguje: ve 4. a 8. snímku od počátku animace se vyhledá monstrum v dosahu a postava se ho pokusí zasáhnout. Od 9. snímku dál frekvenci vyhledávání monster (=rychlost zásahů) ovlivňuje pouze rychlost zbraně a IAS na zbrani, jakékoliv další zdroje IAS jsou zanedbávány (IAS na rukavicích, brnění, vliv aur, včetně nepřátelského holy freeze a stavu zmražení), přičemž frekvence zásahů od 9. snímku dál může být v nejlepším případě 1 zásah / 4 snímky (toho případu se většinou nedovede dosáhnout). Např. jedna z nejlepších zbraní pro barbbara BotD v Thunder Maul má sice 60% IAS, nicméně od 9. snímku dál má rychlost útoků pouze 1 útok / 6 snímků.
V čem vidím neefektivnost běžného užití WW? Hráči používají WW na příliš velkou vzdálenost, přičemž toto použití je nejen nebezpečné (ve WW nemůžete chlastat fullky), ale ve výsledku má i nižší DPS (poškození za sekundu) než by mohlo mít
Moje strategie: používat WW tak, aby se po 8. snímku dokončila animace a začala nová. Tímto způsobem se mi v ideálním případě podaří dosáhnout rychlost útoků 1 / 4 snímky, čili 6.25 útoků za vteřinu. Což je mimochodem stejná rychlost, jako u Fire Claws druida se 120% IAS Phase Blade. Nicméně váhoda WW oproti Fire Claws je ta, že se jedná o nepřerušitelný útok, freeze ho nezpomaluje, dokonce ani recastění WW nelze přerušit (pokud nepouštíte tlačítko myši, ale máte ho neustále zmáčknuté).
Suma sumárum: S tímto stylem hraní vás IAS kdekoliv na gearu ani základní rychlost zbraně vůbec nezajímají! A jelikož na hellu mají všechny zbraně zhruba stejné DPS, můžeme tedy používat ty nejsilnější zbraně, které jsou ale zároveň i nejpomalejšími, ale to nám vůbec nevadí (alespoň co se WW týče).
Výběr zbraní: Jak jsem již zmínil, rychlost zbraně nás vůbec nezajímá, míříme hlavně na co největší DMG. Nesmíme však opomenout rangeadder, nízká hodnota tohoto atributu může snížit efektivnost WW. V potaz beru pouze obouruční zbraně (vysvětlení dále), jejich elite verze, vybral jsem ty nejzajímavější:
Ze zbraní jsem vybral pouze ty, které se mi zdály relevantní, jen abych je nyní ještě více osekal...
Když má zbraň rangeadder menší než 4, efektivita zabíjení záleží na velikosti cíle. Průměrně pak efektivita s klesajícím rangeadderem klesá. Pro jednoduchost budu brát čistý aritmetický průměr, který předpokládá, že množství monster o velikosti 1, 2 a 3 je ve hře stejné množství, což sice není pravda, ale pro hrubý odhad nám to postačí.
Efektivita pro rangeadder zbraně:
Jak vidíme, rangeadder 1 je opravdu bídný. Můžeme proto rovnou zapomenout na všechny zbraně typu Staves (Ribcracker...), ale i Ogre Maul (Bonesnap, IK palice...).
Rangeadder 2 tak zlý není, nicméně chci maximální možnou efektivitu, proto škrtám i tyto zbraně (a zároveň všechny jednoruční zbraně - ty nemají rangeadder nikdy vyšší než 2).
Co tedy zbylo?
Z toho přehledu jasně vítězí War Pike, jejíž superior eth BotD varianta je nejlepší zbraní ve hře pro WW barbara. Když se podíváme na ostatní RW, hledáme především DMG (a nezničitelnost), hodí se i případný mana / life steal (manacost WW je při našem způsobu užití vysoká). Co se týče zbraní, na závěr bych to tedy shrnul i jako takovouto nerovnost, která zároveň určuje, jakým způsobem by WW barb měl obměňovat zbraň, aby dosáhl co nejvyšší efektivity zabíjení:
Poznámka: toto je jednoduchý přehled, zachycující pouze nejdůležitější zbraně (alespoň na které jsem narazil). Možná jsem na něco zapomněl - pokud vás něco napadne, budu rád, pokud se o to se mnou podělíte.
Rozložení skillů:
WW - 20
Mastery - 20 (já pojedu Polearm)
BO - 20
zbytek záleží na osobní preferenci... dobrou volbou je Shout, War Cry (pro crowd control), Berserk (pokud chcete hybrida).
Osobně dám 5 bodů do Find Item a 5 bodů do Natural Resistance, zbytek do Shout. Berserk 1 bod.
Možná trochu kontroverzní bude pasivka Increased Speed. Faster Run / Walk je pro maximální efektivnost WW barba vzít rovněž v potaz. Jelikož chceme s naším WW barbem zabíjem efektivně i bosse, této pasivce, potažmo této vlastnosti na gearu, se budu vyhýbat.
Lokace vhodné pro (nejen tohoto) WW barba (alvl 85):
Pit (pozor na sání z koster, bude problém s manou)
Tunely (horší sání než Pit, občas PI boss)
A3 Temply (pro hipstery)
River of Flame / Chaos Sanctuary (pro odvážlivce)
Sorceress
OhenVPatach
Build: Blaze + Thunder Storm (+ Warmth a masteries)
Level: 66
Pozice: A5 NM
Theorycrafting: Prostě utíkat, lákat na sebe monstra, zpomalovat je Frost Novou. Mercyně zřejmě z 1. aktu, aby na sebe moc nelákala monstra.
Assassin
TouchMe
Build: Blade Shield (+ Fade, Venom, Claw Mastery)
Level: 1
Pozice: A1 Normal
Theorycrafting: Na Blade Shield se neaplikuje CB. Má AR normálního útoku, proto se hodí Claw Mastery + investovat do dex (=štít, blokování). Zbraň se poškozuje, proto se nevyplatí eth věci. BS zasáhne nepřátele jednou za sekundu, frekvence zásahů se dá zvýšit opakovaným castěním, nicméně mana cost je velmi vysoká, takže se to nevyplatí.
Druid
Rymicka
Build: Rabies (+ Posion Creeper, Werewolf, Lycantropy, Raven)
Level: 1
Pozice: A1 Normal
Theorycrafting: Havrani s Holy Freeze mercem se postarají o crowd control, mezitím já budu obíhat skupinky a šířit nákazu. Na gearu se bude stackovat především +all skills.
Barbarian
WWW
Build: Whirlwind (netradiční, viz. theorycrafting)
]Level:[/b] 1
Pozice: A1 Normal
Theorycrafting: WW barb je sice tradičním buildem, nicméně spousta lidí ho dle mého pozorování hraje špatně (neefektivně).
Nejdřív připomenutí, jak WW funguje: ve 4. a 8. snímku od počátku animace se vyhledá monstrum v dosahu a postava se ho pokusí zasáhnout. Od 9. snímku dál frekvenci vyhledávání monster (=rychlost zásahů) ovlivňuje pouze rychlost zbraně a IAS na zbrani, jakékoliv další zdroje IAS jsou zanedbávány (IAS na rukavicích, brnění, vliv aur, včetně nepřátelského holy freeze a stavu zmražení), přičemž frekvence zásahů od 9. snímku dál může být v nejlepším případě 1 zásah / 4 snímky (toho případu se většinou nedovede dosáhnout). Např. jedna z nejlepších zbraní pro barbbara BotD v Thunder Maul má sice 60% IAS, nicméně od 9. snímku dál má rychlost útoků pouze 1 útok / 6 snímků.
V čem vidím neefektivnost běžného užití WW? Hráči používají WW na příliš velkou vzdálenost, přičemž toto použití je nejen nebezpečné (ve WW nemůžete chlastat fullky), ale ve výsledku má i nižší DPS (poškození za sekundu) než by mohlo mít
Moje strategie: používat WW tak, aby se po 8. snímku dokončila animace a začala nová. Tímto způsobem se mi v ideálním případě podaří dosáhnout rychlost útoků 1 / 4 snímky, čili 6.25 útoků za vteřinu. Což je mimochodem stejná rychlost, jako u Fire Claws druida se 120% IAS Phase Blade. Nicméně váhoda WW oproti Fire Claws je ta, že se jedná o nepřerušitelný útok, freeze ho nezpomaluje, dokonce ani recastění WW nelze přerušit (pokud nepouštíte tlačítko myši, ale máte ho neustále zmáčknuté).
Suma sumárum: S tímto stylem hraní vás IAS kdekoliv na gearu ani základní rychlost zbraně vůbec nezajímají! A jelikož na hellu mají všechny zbraně zhruba stejné DPS, můžeme tedy používat ty nejsilnější zbraně, které jsou ale zároveň i nejpomalejšími, ale to nám vůbec nevadí (alespoň co se WW týče).
Výběr zbraní: Jak jsem již zmínil, rychlost zbraně nás vůbec nezajímá, míříme hlavně na co největší DMG. Nesmíme však opomenout rangeadder, nízká hodnota tohoto atributu může snížit efektivnost WW. V potaz beru pouze obouruční zbraně (vysvětlení dále), jejich elite verze, vybral jsem ty nejzajímavější:
Kód: Vybrat vše
Axes - Glorious Axe (DMG 92, rangeadder 3), Decapitator (DMG 93, rangeadder 2)
Maces - Ogre Maul (DMG 91.5, rangeadder 1), Thunder Maul (DMG 106.5, rangeadder 2)
Poleaxes - Colossus Voulge (DMG 91, rangeadder 2), Cryptic Axe (DMG 91.5, rangeadder 3), Great Poleaxe (DMG 86.5, rangeadder 4)
Spears - War Pike (DMG 105.5, rangeadder 4)
Staves - Cedar Staff / Archon Staff (DMG 91, rangeadder 1)
Swords - Collosus Sword (DMG 91, rangeadder 2)
Když má zbraň rangeadder menší než 4, efektivita zabíjení záleží na velikosti cíle. Průměrně pak efektivita s klesajícím rangeadderem klesá. Pro jednoduchost budu brát čistý aritmetický průměr, který předpokládá, že množství monster o velikosti 1, 2 a 3 je ve hře stejné množství, což sice není pravda, ale pro hrubý odhad nám to postačí.
Efektivita pro rangeadder zbraně:
Kód: Vybrat vše
4 => 100%
3 => 95%
2 => 87%
1 => 69%
Rangeadder 2 tak zlý není, nicméně chci maximální možnou efektivitu, proto škrtám i tyto zbraně (a zároveň všechny jednoruční zbraně - ty nemají rangeadder nikdy vyšší než 2).
Co tedy zbylo?
Kód: Vybrat vše
Glorious Axe (92 / 3)
Cryptic Axe (91.5 / 3)
Great Poleaxe (86.5 / 4)
War Pike (105.5 / 4)
Kód: Vybrat vše
Insight (Cryptic Axe / Great Poleaxe) < Obedience (Cryptic Axe / Great Poleaxe) < Death (eth Glorious Axe) < BotD (eth War Pike)
Rozložení skillů:
WW - 20
Mastery - 20 (já pojedu Polearm)
BO - 20
zbytek záleží na osobní preferenci... dobrou volbou je Shout, War Cry (pro crowd control), Berserk (pokud chcete hybrida).
Osobně dám 5 bodů do Find Item a 5 bodů do Natural Resistance, zbytek do Shout. Berserk 1 bod.
Možná trochu kontroverzní bude pasivka Increased Speed. Faster Run / Walk je pro maximální efektivnost WW barba vzít rovněž v potaz. Jelikož chceme s naším WW barbem zabíjem efektivně i bosse, této pasivce, potažmo této vlastnosti na gearu, se budu vyhýbat.
Lokace vhodné pro (nejen tohoto) WW barba (alvl 85):
Pit (pozor na sání z koster, bude problém s manou)
Tunely (horší sání než Pit, občas PI boss)
A3 Temply (pro hipstery)
River of Flame / Chaos Sanctuary (pro odvážlivce)
Naposledy upravil(a) ZOMB dne 16.06.2019, 18:54 hod., celkem upraveno 5 x.
Re: Zombovo obuildárium
Super projekt, tohle je nejzábavnější část Diabla, které se věnuji
Lvl 99 challenge No vitality melee challenge
Diablo II od 30.11.2003 8:55, 7500+ h
Unikáty: 100%
Setovky: 100%
Runy: 100%
Slova: 95,2% (-4) 1x Sur, 6x Jah
Celkem: 99,4% (-4)
Diablo II od 30.11.2003 8:55, 7500+ h
Unikáty: 100%
Setovky: 100%
Runy: 100%
Slova: 95,2% (-4) 1x Sur, 6x Jah
Celkem: 99,4% (-4)
Re: Zombovo obuildárium
technická otázka, na kterou jsem nenašel, nebo nepochopil, odpověď. hraješ to ve svém skiller modu, nebo na čisté vanille?
Re: Zombovo obuildárium
Jedná se o vanillu. Bylo by super, kdyby se mi něco takového podařilo i ve Skilleru, třeba někdy později.
Aktualizoval jsem první příspěvek, zemřela mi jedna postava (někdy ji ale rozjedu znovu, byla to s ní sranda). Doplnil jsem rovněž analýzu WW barba, takže pokud to někoho zajímá, rozhodně se podívejte. Plánuju se WW barbovi v dohledné době věnovat a pokud se sním dostanu někam dál, určitě vytvořím video s komentářem, kde podrobně vysvětlím build a ukážu jak funguje, jelikož nic takového ohledně WW barba jsem na youtube nenarazil. Jsou tam jen samé návody, které jsou ale z mého pohledu úplně špatně...
Re: Zombovo obuildárium
Ahoj, zrovna jsem si nedávno WW barbara rozehrál, takže ten rozbor je fajn, i kdyz v podstatě to stejné jsem viděl u jednoho kanadského streamera, ale je určitě dobře, že jsi to takhle hezky rozepsal i zde. Zvláště když se mi to zrovna hodí Jen teda asi dám přednost mečům a štítu, kvůli bloku... přece jen dávám přednost bezpečí před největší silou jinak teda RIP carodejce, tento build vypadá zajímavě, dobrá inspirace
HC grál
Normal uniques: (113/116)
Exceptional uniques: (114/119)
Elite uniques: (64/83)
Others uniques: (20/34)
Class-specific uniques: (16/27)
Normal sets: (62/62)
Exceptional sets: (57/65)
Runy: (29/33)
Normal uniques: (113/116)
Exceptional uniques: (114/119)
Elite uniques: (64/83)
Others uniques: (20/34)
Class-specific uniques: (16/27)
Normal sets: (62/62)
Exceptional sets: (57/65)
Runy: (29/33)
Re: Zombovo obuildárium
Zombe dal si mi docela inspiraci, do čeho udělat BOTD. Jednu ZODku mam v truhle, a ww barbara nemám a určitě bych ho chtěl vyzkoušet. Jinak moc krásně si to tu vše popsal. Díky Dnes po dlouhém čase k tomu zasednu a rozjedu ho. Jinak přeji hodně štěstí..
Re: Zombovo obuildárium
Zdar, resilo se to mnohokrat, ale pokud chces co nejlepsi zbran pro Barbara (WW) a Shapeshiftera (Fury), pak jedine Great poleaxe aka GPA...
Re: Zombovo obuildárium
GPA bude lepší, když nehodláš dát na jeden WW víc než 2 hity, ne? Jinak bude lepší to, co tu psal ZOMB, ne?
Lvl 99 challenge No vitality melee challenge
Diablo II od 30.11.2003 8:55, 7500+ h
Unikáty: 100%
Setovky: 100%
Runy: 100%
Slova: 95,2% (-4) 1x Sur, 6x Jah
Celkem: 99,4% (-4)
Diablo II od 30.11.2003 8:55, 7500+ h
Unikáty: 100%
Setovky: 100%
Runy: 100%
Slova: 95,2% (-4) 1x Sur, 6x Jah
Celkem: 99,4% (-4)
- Slw
- Minion of Destruction
- Příspěvky:826
- Currenly, I'm playing:Diablo 2
- Bydliště:Deepest underwater Abyss in the world
Re: Zombovo obuildárium
GPA dosáhne s BOTD na poslední speed break WW u 2h weapons. není co řešit.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near Tannhäuser Gate. All those moments will be lost in time like tears in rain.
Re: Zombovo obuildárium
Díky všem za komentáře
Jinak hodně štěstí se štítařem, dej vědět jak to s ním jde. Já nad ním taky uvažoval, nicméně s mým stylem hraní jsem neustále v pohybu - narozdíl od běžného hraní WW barba můžu směr změnit takřka kdykoliv, díky čemuž se dokážu vyhýbat střelám monster útočících na dálku. A díky vysokému rangeadderu obouručních zbraní, které budu používat, si zároveň držím i odstup od monster útočících na blízko. Takže tento build by měl být i relativně bezpečný. Alespoň taková je teorie
Berme tedy v potaz pouze BotD, to má 60% IAS. Kolik framů zabere jeden zásah po 8. snímku animace WW?
Berme dál v potaz tedy jen War Pike a Great Poleaxe (War Pike má lepší DMG i rangeadder než Glorious Axe).
Pro jednoduchost výpočtů předpokládejme, že průměrná délka WW animace (při klasickém stylu hraní) je dejme tomu 32 snímků (1.28 vteřiny). Počet zásahů za těchto 32 snímků:
Udělené DMG za tento čas? Zanedbejme roll BotD, předpokládejme stejný, zanedbejme zbytek gearu, berme v potaz pouze průměrné základní DMG zbraně, protože nás zajímá pouze poměr DMG:
Vidíme, že Great Poleaxe při delších WW animacích má skutečně vyšší poškození, konkrétně o 9.3%.
Jaký je ale poměr DMG při mém stylu hraní?
Počet zásahů za 8 snímků:
Vidíme, že v tomto případě má vyšší DMG War Pike, konkrétně o 22%.
Dobrá, vidíme, že se nám tu rýsuje nějaký vztah. To, zda se nám vyplatí BotD ve War Pike či Great Poleaxe závisí pouze na tom, jak dlouhé naše WW animace jsou. Když jsou krátké, vyplatí se nám War Pike. Když jsou delší, víc se nám vyplatí Great Poleaxe. Otázka - kde je bod, ve kterém se to láme? Mohl bych tu šachrovat s rovnicemi, ale lepší budou konkrétní příklady - souhrnné poškození pro různý počet snímků animace (pro jednoduchost počítám s přírustkem framů po 12, jelikož 12 je nejmenší společný násobek 4 a 6)
Závěr:
Pokud naše WW animace průměrně trvají kratší dobu než 20 snímků (0.8 vteřiny), vyplatí se nám War Pike (DPS vyšší o 22%). Jinak Great Poleaxe. DPS Great Poleaxe je konstantní, DPS War Pike s narůstajícím počtem snímků jedné animace klesá.
Zároveň když se podíváte na poměry, vidíte, že i pro animaci délky 56 snímků (2.24 s) vychází poměr DMG ve prospěch Great Poleaxe hůř než pro 8 snímků ve prospěch War Pike.
Navíc jsem u Great Poleaxe u delších animací předpokládal, že se v každém okamžiku bude v dané blízkosti hráče nacházet nějaké monstrum, které je možné zasáhnout. To se ale ne vždy zadaří, čímž nám efektivnost užití Great Poleaxe ještě více klesá...
Shrnutí:
Používat na WW kratší animace, nebo delší?
Kratší animace - vyšší DPS (War Pike), vyšší bezpečí (lze kličkovat, chlastat, víceméně kdykoliv přerušit WW), vyšší mana cost
Delší animace - nižší DPS, nižší bezpečí, nižší mana cost
Dodatek:
Než budeme mít BotD, jednoznačně se nám vyplatí kratší animace. 60% IAS zkrátka jen tak nesežene a rozdíl DPS zbraní jiných než BotD je ještě vyšší (ve prospěch kratších animací).
Nepamatuješ si náhodou o jakého streamera jde? Docela by mě to zajímalo...Obter!vr píše: ↑17.06.2019, 11:30 hod.Ahoj, zrovna jsem si nedávno WW barbara rozehrál, takže ten rozbor je fajn, i kdyz v podstatě to stejné jsem viděl u jednoho kanadského streamera, ale je určitě dobře, že jsi to takhle hezky rozepsal i zde. Zvláště když se mi to zrovna hodí Jen teda asi dám přednost mečům a štítu, kvůli bloku... přece jen dávám přednost bezpečí před největší silou jinak teda RIP carodejce, tento build vypadá zajímavě, dobrá inspirace
Jinak hodně štěstí se štítařem, dej vědět jak to s ním jde. Já nad ním taky uvažoval, nicméně s mým stylem hraní jsem neustále v pohybu - narozdíl od běžného hraní WW barba můžu směr změnit takřka kdykoliv, díky čemuž se dokážu vyhýbat střelám monster útočících na dálku. A díky vysokému rangeadderu obouručních zbraní, které budu používat, si zároveň držím i odstup od monster útočících na blízko. Takže tento build by měl být i relativně bezpečný. Alespoň taková je teorie
Díky, taktéž přeju hodně štěstí a dej vědět jak se daří
To je pravda. Nicméně já bych to přece jen řešil
Berme tedy v potaz pouze BotD, to má 60% IAS. Kolik framů zabere jeden zásah po 8. snímku animace WW?
Kód: Vybrat vše
Glorious Axe 6
Cryptic Axe - (max 5 socketů)
Great Poleaxe 4
War Pike 6
Pro jednoduchost výpočtů předpokládejme, že průměrná délka WW animace (při klasickém stylu hraní) je dejme tomu 32 snímků (1.28 vteřiny). Počet zásahů za těchto 32 snímků:
Kód: Vybrat vše
Great Poleaxe 2+6=8
War Pike 2+4=6
Kód: Vybrat vše
Great Poleaxe 8 x 86.5 = 692
War Pike 6 x 105.5 = 633
Jaký je ale poměr DMG při mém stylu hraní?
Počet zásahů za 8 snímků:
Kód: Vybrat vše
Great Poleaxe 2
War Pike 2
Kód: Vybrat vše
Great Poleaxe 2 x 86.5 = 173
War Pike 2 x 105.5 = 211
Dobrá, vidíme, že se nám tu rýsuje nějaký vztah. To, zda se nám vyplatí BotD ve War Pike či Great Poleaxe závisí pouze na tom, jak dlouhé naše WW animace jsou. Když jsou krátké, vyplatí se nám War Pike. Když jsou delší, víc se nám vyplatí Great Poleaxe. Otázka - kde je bod, ve kterém se to láme? Mohl bych tu šachrovat s rovnicemi, ale lepší budou konkrétní příklady - souhrnné poškození pro různý počet snímků animace (pro jednoduchost počítám s přírustkem framů po 12, jelikož 12 je nejmenší společný násobek 4 a 6)
Kód: Vybrat vše
Frames Great Poleaxe War Pike Poměr DMG DPS té lepší zbraně
8 173 211 0.82 659
20 432.5 422 1.02 540
32 692 633 1.09 540
44 951.5 844 1.12 540
56 1211 1055 1.15 540
Pokud naše WW animace průměrně trvají kratší dobu než 20 snímků (0.8 vteřiny), vyplatí se nám War Pike (DPS vyšší o 22%). Jinak Great Poleaxe. DPS Great Poleaxe je konstantní, DPS War Pike s narůstajícím počtem snímků jedné animace klesá.
Zároveň když se podíváte na poměry, vidíte, že i pro animaci délky 56 snímků (2.24 s) vychází poměr DMG ve prospěch Great Poleaxe hůř než pro 8 snímků ve prospěch War Pike.
Navíc jsem u Great Poleaxe u delších animací předpokládal, že se v každém okamžiku bude v dané blízkosti hráče nacházet nějaké monstrum, které je možné zasáhnout. To se ale ne vždy zadaří, čímž nám efektivnost užití Great Poleaxe ještě více klesá...
Shrnutí:
Používat na WW kratší animace, nebo delší?
Kratší animace - vyšší DPS (War Pike), vyšší bezpečí (lze kličkovat, chlastat, víceméně kdykoliv přerušit WW), vyšší mana cost
Delší animace - nižší DPS, nižší bezpečí, nižší mana cost
Dodatek:
Než budeme mít BotD, jednoznačně se nám vyplatí kratší animace. 60% IAS zkrátka jen tak nesežene a rozdíl DPS zbraní jiných než BotD je ještě vyšší (ve prospěch kratších animací).
Re: Zombovo obuildárium
Jo, přesně takhle jsem to myslel
Lvl 99 challenge No vitality melee challenge
Diablo II od 30.11.2003 8:55, 7500+ h
Unikáty: 100%
Setovky: 100%
Runy: 100%
Slova: 95,2% (-4) 1x Sur, 6x Jah
Celkem: 99,4% (-4)
Diablo II od 30.11.2003 8:55, 7500+ h
Unikáty: 100%
Setovky: 100%
Runy: 100%
Slova: 95,2% (-4) 1x Sur, 6x Jah
Celkem: 99,4% (-4)