Stránka 1 z 1

Map Making Tutorial 1

Napsal: 26.12.2010, 10:11 hod.
od ZOMB
Každý moder, který se rozhodne vytvořit kvalitní mod, se jednou nebo později musí pustit do map makingu... upravování či přidávání map. Zde je link na program, pomocí kterého budeme upravovat mapy:
http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/win_ds1edit.zip
složka má obsahovat: složky Data a Pcx, alleg42.dll, msvcr70.dll, win_ds1edit (program), Demo.ini, Ds1edit.ini, *.bat (bat soubory) a jejich mapy (*.ds1)
spusťte jakýkoliv *.bat soubor (například Tristram.bat... načítá ze souboru Tri_town4.ds1) a ukáže se vám ona mapa (v našem případě Tristram)

Funkce a pracování s editorem
Editor pracuje jak s myší, tak i s klávesnicí. Neexistuje žádné menu, všechny povely dáváte klávesnicí. Teď budu rozebírat povely různých kláves
ESC Když ji zmáčknete, objeví se nabídka, jestli chcete mapu ukončit a uložit... stejně jako v samotném Diablu ;)
TAB Tato klávesa je pro nás hodně důležitá... přepíná mezi třemi režimy:
1) pokrývka (podlaha + zdi) http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... le_big.gif
2) objekty (NPC, monstra (trvale umístěná), různé truhly, pochodně...) http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... bj_big.gif
3) cestičky :) NPC http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... th_big.gif
F1, F2 Vypínač vrstec podlahy 1 a 2
F3 Vypínač animační vrstvy, záleží na tom, kolikrát klávesu zmáčknete
1) Animace je tak, jako ve hře (pohybuje se) http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... imated.gif
2) Animace je "zmražená" http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... imated.gif
3) Objekt není zobrazen vůbec http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... n_none.gif
F4 Vypínač vrstev objektů, má 4 režimy
1) Nic http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/doc/f4_none.gif
2) "Typ, ID" http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... typeid.gif
3) Rychlost animace http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/doc/f4_speed.gif
4) Jméno v Obj.txt http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/doc/f4_name.gif
R Obnoví Obj.txt (soubor se načte znovu, a podle toho upraví všechny animace, užitečné když soubor editujete a nechce se nám vypínat editor pro znovunačtení onoho souboru)
Insert Vloží nový objekt
F5, F6, F7, F8 Vypínač vrstev stěn, stejně jako u vypínače vrstev podlahy můžete schovat všechny vrstvy
F9 Vypínač speciálních vrstev (jde jen o to, jestli je vydíte skrze zdi a nebo ne)
F10 Vypínač cestiček NPC (fialové čáry, zatím ještě nejdou editovat)
F11 Vypínač vrstev stínů, má 4 režimy
1) Zakáže stíny http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/doc/shad_0.gif
2) Jasný a zřetelný http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/doc/shad_1.gif
3) Bílý režim http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/doc/shad_2.gif
4) Průsvitný http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/doc/shad_3.gif
(ve hře máte na výběr, mezi 2) a 4))
SPACE (mezerník) Vypínač průchodných vrstev, 3 režimy
1) Standartní http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... _small.gif
2) Stručné info http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... _small.gif
3) Úplné info http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... _small.gif
-u tohoto režimu vidíte v pravém dolním rohu vysvětlivky, můžete je zneviditelnit tlačítkem T http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... _small.gif
G Vypínač stavů desky mřížky mezi třemi dostupnými režimy
1) Zakázaný http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... _small.gif
2) Přes podlahu, ale pod zdmi http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... _small.gif
3) Přes podlahu a přes zdi http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... _small.gif
- jestliže je stlačená klávesa SHIFT , udělá to to samé, ale v opačném směru
Shift + F1~F2
Shift + F5~F8
Shift + F11
Ukáže pouze jednu vrstvu (F1~F2 pro vrstvy podlahy, F5~F8 pro vrsty zdí a F11 pro vrstvy stínu
-užitečné například když chcete vybrat stěnu bez podlahy
Ctrl + F1~F2
Ctrl + F5~F8
Ctrl + F11
Udělá všechny vrstvy viditelné, kromě jedné kterou si vyberete
Backspace Vrátí všechny vrstvy do jejich standartní polohy
CTRL + 0 ~
CTRL + 9
Myšleny jsou klávesy v horní části klávesnice, nikoliv numerická klávesnice
Tato funkce je nám k něčemu, pouze když máme načteno 10 a více map
0 ~ 9 Přepíná mezi mapami
F12
Shift + F12
Zvyšuje a snižuje jas (standartní se dá nastavit v ds1edit.ini na řádku gamma_correction
Up, Down, Left, Right Můžete přetáčet okno hlavní úpravy stisknutím "šipek" , myší děláte v podstatě to samé
+, - (numerická klávesnice)
-, =
Kolečko myši
Funkce zoom
C Soustředí mapu na místo, kam ukazuje myš
Home Pomůže ve chvíli, kdy jsme se v mapě ztratili... přesune nás to na střed mapy
P Vytvoří screenshot s koncovkou *.pcx
Shift + P Vytvoří vylký screenshot s koncovkou *.bmp
Levé tlačítko myši Jestliže zmáčknete levé tlačítko myši, máte označené vrstvy (podlaha, zdi a speciální)
Jesliže zmáčknete ještě některé z těchto kláves, má to za důsledek různé události
SHIFT Vrátí oblast na předchozí výběr
CTRL Odstraní oblast z předchozího výběru
H Schová označené viditelné vrsty
Tento výběr je založen na tom co vidíme. Vybraním stavů vrstev (užitím kláves F1, F2, F5, F6, F7, F8, F11 ) můžeme vybrat / nevybrat podlahu, zeď, stín; více podlah / zdí / stínů, atd...
Zneviditelňování vrstec je bezpečné, protože nezmizí. Pomocí klávesy S je můžeme opět zviditelnit (ale pouze ty, které máme označené)
Jestliže jsme se v těch viditelných/neviditelných vrstvách úplně ztratili, stačí
Backspace + S a všechny vrstvy jsou opět viditelné
I Výkonný příkaz, vybere všechny identické vrstvy a označí je (po označení nám pomůžou tlačítka CTRL a SHIFT pro dovybrání / vyloučení jednotlivých vrstev z označených
Ctrl + S Uloží mapu
CTRL + U Vrátí upravené vrstvy tak, jak byly na začátku
N Mění v noc, slouží pouze jako hračka, nemá na hru účinek
Ctrl + C Kopíruje určitý výběr.
Ctrl + X Vyjme určitý výběr
DEL Maže vrstvy

Mapy a jejich zprovoznění
Jak už jsem se zmínil, mapy mají koncovku *.ds1
Tyto soubory vyextrahujeme z D2Exp.mpq a D2Data.mpq ve složce Diablo II
pomocí programu MPQview (pomocí něho extrahujeme i ostatní soubory, např. *txt)
Vyextrahujte si jakýkoliv soubor s koncovkou *.ds1 (např. Gravey.ds1 z D2Data.mpq)
Jako první krok, musíme soubor vložit do složky editoru!
A nyní máme dva způsoby jak soubor načíst editorem
1) Ve složce editoru je soubor Demo.ini (čte z něj _Multiple ds1demo.bat)
otevřete jej a vidíte toto:
11 300 tri_town4.ds1
11 300 help_trees.ds1
17 481 duriel.ds1
To znamená, že soubor načítá hned 3 mapky (dá se mezi nimi přepínat čísly 1, 2 a 3 v horní části klávesnice, nikoliv numerické)
rozeberu první řádek souboru Demo.ini
11 300 tri_town4.dsi
první číslo (11) je číslo ze souboru Levels.txt ze sloupce LevelType (najděte si ho, je označen písmeny AA)
druhé číslo (300) je bráno ze souboru LvlPrest.txt z hen prvního sloupce Def
a tri_town4.ds1 je název mapy
jestliže chceme načíst Gravey.ds1 (Burial Grounds), musíme přidat (nebo změnit) v souboru Demo.ini řádek
bude vypadat následovně:
2 108 Gravey.ds1
protože: v Levels.txtLevelType 2 , v LvlPrest.txtDef 108 a mapa se jmenuje Gravey.ds1 ;)
2) Vytvoření nového *.bat souboru (častější způsob)
vybereme si nejdříve nějaký existující *.bat soubor (např. Tristram.bat) a vytvoříme jeho kopii do složky editoru. Klikneme na kopii pravým tlačítkem myši a dáme Upravit (Edit). Zobrazí se toto:
@echo off
win_ds1edit tri_town4.ds1 11 300 > debug_tristram.txt
pause
1. a 3. řádek nechte, s ním nic dělat nebudeme, druhý řádek je to, co nás zajímá... win_ds1edit tri_town4.ds1 11 300 > debug_tristram.txt
win_ds1edit nechte na pokoji... to je název programu
tri_town4.ds1 je název mapy
11 je opět číslo ze souboru Levels.txt, sloupec LevelType
300 je znovu číslo ze souboru LvlPrest.txt , sloupec Def
> Prostě šipka :)
debug_tristram.txt soubor, který se vytvoří a kam se zapisují postupy o spuštění *.batu a errory
pro Graveyard (Burial Grounds) bude nastavení *.batu vypadat takto (název *.batu si dejte třeba Graveyard)
@echo off
win_ds1edit Gravey.ds1 2 108 > log.txt
pause
... protože: Gravey.ds1 je název mapy
2 je číslo z Levels.txt sloupec LevelType , 108 je číslo ze souboru LvlPrest.txt sloupec Def a jako soubor, kam se bude vše zapisovat jsem si vybral log.txt
U obou způsobů si dejte hlavně pozor na psaní mezer! (ty tam být musí)

Re: Map Making Tutorial 1

Napsal: 26.12.2010, 22:34 hod.
od Javurek
Dobrá práce, příště to ale rovnou dej do jednoho příspěvku :) je to takhle pohromadě lepší, jak jsem ti to sepnul k tomu.

Re: Map Making Tutorial 1

Napsal: 27.12.2010, 09:13 hod.
od ZOMB
díky, chystám ještě další tutoriály pro map making, tak je všechny přidám sem do prvního příspěvku

Re: Map Making Tutorial 1

Napsal: 27.12.2010, 12:03 hod.
od bubavanek
Moc pěkná práce

Re: Map Making Tutorial 1

Napsal: 27.12.2010, 16:10 hod.
od ZOMB
díky, snad pomůže ;)

Re: Map Making Tutorial 1

Napsal: 28.12.2010, 17:58 hod.
od bubavanek
Pomohla by, bohužel teď nemám moc času na vytváření vlastního modu

Re: Map Making Tutorial 1

Napsal: 29.06.2012, 15:51 hod.
od Joko
nefunguje link na program

Re: Map Making Tutorial 1

Napsal: 29.06.2012, 20:16 hod.
od Tordah

Re: Map Making Tutorial 1

Napsal: 30.06.2012, 12:39 hod.
od bunneyx
Link funguje, ale není tam msvcr70.dll takže to nerozjedu ... byl by někdo ta hodný a nahrál někde funkční editor, nebo alespoň msvcr70.dll ?

Re: Map Making Tutorial 1

Napsal: 30.06.2012, 13:53 hod.
od ZOMB
tak tady je nejnovější verze, přímo od Paula Siramyho: http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... 111030.zip