Návod na úpravu skillů vydaný 15.1. ... vzhledem k tomu, že v mém modu teď pracuji na nových skillech, menší překlad by mi neuškodil
btw. Obsahuje 31 tutoriálů
V této příručce nebudu vysvětlovat všechno co můžete udělat se skilly, protože toho co vše můžete udělat je opravdu hodně...
Ale najdete zde mnoho dobrých tutoriálů, snadné k porozumění. Pomůžou vám procvičit si editování skillů a stát se profesionálem.
Doufám, že se vám tato příručka bude líbit.
Varování: Tato příručka je pro Diablo II LoD od verze 1.10!
Nejdříve si budete muset něco přečíst.
Neříkejte mi, že jste tuto příručku nepochopili jestli jste si tyto tutoriály nepřečetli!
Přečtěte si toto (to vše je na phrozen keep):
Skills.txt file guide
SkillDesc.txt file guide
Missiles.txt file guide
Formulae/calc guide
Monprop.txt file guide
Monstats.txt file guide
Monstats2.txt file guide
Pettype.txt file guide
ItemStatCost.txt file guide
Properties.txt file guide
Missiles movements guide
Misc.txt Fileguide
uniqueitems.txt Fileguide
potřebné programy a soubory:
AFJ sheet editor
AFJ table editor
patchstring.tbl
WinMPQ
skills.txt
skilldesc.txt
missiles.txt
overlay.txt
states.txt
monstats.txt
monstats2.txt
monprop.txt
pettype.txt
itemstatcost.txt
Properties.txt
Misc.txt
Uniqueitems.txt
Všechny potřebné materiály můžete stáhnou zde: http://modsbywhist.49.forumer.com/viewt ... ?f=13&t=66
Tato příručka obsahuje: 31 tutoriálů a 4 pluginy
doplňkové info:
◕ 25 framů = 1 sekunda (použito v kalkulaci délky trvání)
◕ Všechny charaktery potřebují mít stejný počet skillů. Jestliže má nějaký charakter víc skillů než ostatní, učiní to ostatní charaktery nehratelné (bad characters stats data error)
hardcoded skilly:
◕ Teleport je hardcoded ohledně čtení určitých hodnot z originálního řádku v skills.txt, dokonce i když ho naklonujete
◕ Weapon masteries pro barbara používají hardcoded staty
◕ Kletby a aury užívané monstry potřebují být ve svých originálních řádcích, protože hra používá hardcoded odkazy kleteb a aur.
◕ Monstra nemohou vyvolávat jiná monstra!
více hardcoded věcí:
◕ Některé skilldesc textové řádky jsou hardcoded na některé položky tabulky. (skilldesc.txt)
◕ Freeze stav (zmražení) je hardcoded. Jestli ho klonujete, nebude pracovat jako originál. (states.txt)
Tipy:
◕ Je lepší nehýbat či přepisovat klasické skilly, některé z nich mohou být hardcoded.
◕ Je lepší nevkládat jakýkoliv řádek mezi klasické skilly.
◕ Když pracujete na určitém charakteru, a má více skillů než ostatní charaktery, prostě vytvořte nějaké falešné skilly které nic nedělají všem ostatních charakterům. Touto cestou budou mít všecny charaktery stejný počet skillů.
◕ Nepoužívejte stejné missiles pro více než jeden skill, prostě naklonujte potřebné missiles.
◕ Nepoužívejte hardcoded řádky jako základ pro nové skilly.
◕ Pojmenujte svoje řádky jednoduchým jménem, které vám říká k čemu slouží (např. jestli vytvoříte firebolt missile pro monstrum, v missiles.txt, to pojmenjte mon_firebolt)
◕ Vždy otestujte svoje skilly předtím než s nimi budete dělat něco dalšího (dejte je monstrům, věcem, atd...) Jestli to nefunguje, nebo se vám nelíbí, prostě to opravte nebo vymažte.
◕ Jestli se rothodnete vymazat skill nebo missile, vymažte všechno co má něco společného s missile/skill (skilly, missiles, věci, monstera, monprop, skilldesc atd ...). Jestliže tento skill nebo missile nebyl na posledním řádku souboru, nezapomeňte přenastavit Id všech ostatních skills/missiles.
◕ Nezapomeňte spojit vaše missiles se skills (sloupec skill v missiles.txt). Jestli je nespojíte, nebudou udělavat žádné poškození. Ovšem jstle chcete aby žádně počkození nedělaly, samozřejmě je nespojujte .
◕ Používejte D2txtanalyser abyste viděli, jestli jste neudělali nějaké errory, D2txtanalyser může být nalezen zde: http://paul.siramy.free.fr/_divers2/d2txtanalyser.zip
Neřeknu vám které stringy vytvořit v těchto tutoriálech, takže musíte vědět jak přidat nové stringy (.tbl soubory)
Abyste pochopili tyto tutoriály musíte vědět jak použít potřebné soubory a přečíst všechny články, které jsem vypsal.
(Samozřejmě pokud skilly chcete zprovoznit podle návodu, musíte se ho pouze držet a nemusíte nic číst)
Začněme se skills.txt
Nejdříve si můžete všimnout, že je zde mnoho sloupců v skills.txt
Takže když chcete vytvořit nový skill, ja lepší zkopírovat už vytvořený řádek který užívá podobné funkce které chcete vytvořit.
Takže, když chci vytvořit novu, můžu zkopírovat sorceress nova řádek a udělat změny které chci udělat.
------------------------------------------------
Nová nova skill:
Screenshot: http://oi53.tinypic.com/11uey6t.jpg
Na začátek uděláme něco jednoduchého ale vcelku cool: fireball novu.
Nejdříve otevřeme missiles.txt abychom vytvořili novou missile pro tuto novu.
najděte/zkopírujte řádek fireball a vložte jej na konec.
Nyní jednoduše změňte jméno a Id aby odpovídaly missiles.txt (nazvěte to NewFireNova)
potom jděte ke sloupci skill a změňte fireball na new fire nova
nyní vaše missile je hotova. Velmi jednoduchá změna!
Teď otevřete skills.txt a scrollněte na řádek nova. (nova od sorceress)
Zkopírujte řádek nova a vložte na konec souboru.
Nyní proveďte tyto změny:
skill: New Fire Nova
Id: další v pořadí ve skills.txt
charclass: nechte toto prázdné , ale jestli chcete udělat class skill napište sem něco z tohohle: (ama / sor / nec / pal / bar / dru / ass)
skilldesc: podle vás
srvmissilea: NewFireNova \
srvmissileb: NewFireNova - tyto řádky odkazují na vaší missile sloupec name v missiles.txt
srvmissilec: NewFireNova /
stsound: sorceress_cast_fire
castoverlay: fire_cast_1
cltmissilea: NewFireNova
ItemCastSound: sorceress_cast_fire
reqlevel: vyberte
maxlvl: vyberte
reqskill1: nechte prázdné, vymažte static field (podle vás, jestli ho tam chcete mít)
EType: fire
Nyní vaše nova je hotová.
------------------------------------------------
Nový summon
Nyní poďme vytvořit nového summona.
Jestliže máte dostatečně nacvičeno, můžete vytvořit velmi zajímavé věci.
Začněme vytvořením summona v monstats.txt
V této ukázce vytvořím summona minotaura, ale tento mechanismus platí i pro ostatní summony.
poznámka: některé řádky v monstats jako třeba diablo jsou hardcoded takže pokud je zkopírujete, nebudou správně fungovat.
Nejdříve scrollněte na řádek bloodlord1.
Zkopírujte řádek bloodlord1 na konec souboru.
Nyní proveďte následující změny:
Zbytek si zvolte sami. (resistance, cold effect, doplňoání životů, atd...)Id: minosummon
hcIdx: další v pořadí v monstats.txt
BaseId: minosummon
NextInClass: nic
NameStr: minosummonstr (string)
MonStatsEx: minosummon
monprop: toto vysvětlím později
AI: NecroPet (o tomto budu psát později, ale pro tento případ užijte necropet. Toto je základ melee AI které používají necromancer minioni)
DescStr: String. Toto je krátký text, který se objevuje pod životem monstra
rarity: 0
Level: vymazat
Level(N): vymazat
Level(H): vymazat
Align: 1
inTown: 1
opendoors: 1
neverCount: 1
Skill1: vymazat
Sk1mode: vymazat
Sk1lvl: vymazat
Nechte všechny treasure class řádky prázdné.
nyní zpět k políčku monprop.
tato kolonka se týká souboru monprop.txt
toto je nepovinné, ale může dát monstru zajímavé vlastonsti vašim your summonům, např skill on attack nebo when struck. Nebo resistance, některé aury, staty, atd...
Pamatujte si, že se tato konka týká sloupce ID v monprop.txt
Nyní otevřete monstats2.txt a scrollněte na řádek bloodlord1.
Zkopírujte ho na konec. A teď jednoduše přejmenujte na minosummon.
Otevřete pettype.txt a vytořte noý řádek.
Proveďte tyto změny:
Pet type: minotype
Idx: další v pořadí v Pettype.txt
basemax: 0
warp: 1
partysend: 1
unsummon: 1
automap: 1
name: string, toto je jméno, které se objevuje pod ikonou monstra (když je vyvoláno)
drawhp: 1
icontype: 2
baseicon: revivedicon (nebo jakoukoliv jinou ikonu)
eol: 0
Zpátky ke skills.txt
Jako vždy najdeme a zkopírujeme skill podobný tomu, co chceme... v tomto případě summon.
Takže zkopírujte řádek Summon Grizzly na konec souboru.
Proveďte tyto změny:
skill: Summon Minotaur
Id: další v pořadí
charclass: zvolte si sami, jestli chcete skill dát nějakému charu
skilldesc: udělějte si vlastní
od aurastat1 do aurastat6: vymazat
od aurastatcalc1 do aurastatcalc6: vymazat
od passivestat1 do passivestat5: staty , které váš summon dostane po vyvolání. Pamatujte, že hodnoty se berou z itemstatcost.txt
od passivecalc1 do passivecalc5: kalkulace hodnot, které dáte summonu
summon: minosummon (monstats.txt Id)
pettype: minotype (pettype.txt)
petmax: vyberte
summode: NU
reqlevel: vyberte
maxlvl: vyberte
reqskill1: vymazat
restrict: vymazat
Můžete si pohrát s ještě jinými věcmi, ale základ skillu je vytvořen!
Nyní vám ukážu, jak vyrobit summona, který používá skill a melee attack. Budeme muset použít jiné AI a vytvořit nový řádek, se základem shadow master.
ukázka http://oi53.tinypic.com/350vux2.jpg
Zde vám ukážu, jak vytvořit impa který použíá jako skill fireball.
Nejprve otevřete monstats.txt.
Zkopírujte řádek shadowmaster na konec souboru.
Proeďte tyto změny:
Vymažte všechny kolonky od skill2 do sk8lvl)Id: impsummon
hcIdx: další v pořadí
BaseId: impsummon
NameStr: impsummon (string)
MonStatsEx: impsummon
monprop: udělejte si sami
Code: ip
aip8: Id skillu, fireball má 47 (takže 47).
aip8(N): stejné jako aip8
aip8(H): stejné jako aip8
skill1: Fireball
sk1mode: SC
sk1lvl: 1
Nyní otevřete monstats2.txt a zkopírujte řádek shadowmaster na konec souboru a přejmenujte na impsummon.
Nyní otevřete skills.txt a scrollněte na řádek shadow master.
Zkopírujte ho na konec souboru.
Proveďte tyto změny:
skill: Summon Imp
Id: další v pořadí
charclass: vyberte
skilldesc: vytvořte si svůj
aurastate: vymazat
summon: impsummon
pettype: uděljte si vlastní
petmax: vyberte
summode: NU
sumskill1: Fireball
sumsk1calc: Level skillu fireballu. Jestli vložíte 10, váš summon bude používat fireball s levelem 10.
aitype: 5
Nyní jděte na řádek Fireball a změňte kolonku aitype na 5
Nyní máte impa který útočí fireballama nebo melee.
*malá poznámka: slyšel jsem že monstrum, které si vyberete jako summona musí mít animaci běhu aby pracoval tak jak má. Jestli vášr summon nemá animaci běhu, stane se neviditelným když se pokusí o běh. Pro impa, jednoduše naklonujte jeho animaci chůze na animaci běhu. Nebudu vysvětlovat klonování animací, ale můžete použít jakékoliv monstrum s animací běhu.
-------------------------------------------------