Pochybujem, že na inferne (a na celom HC) sa budú niekde rozdávať instanty. (mám na mysli rozumnú hru, kde sa nebudeš vrhať do skupiniek mobov o 5 levlov vyšším a budeš postupovať v lokáciach rovných tvojemu gearu.)Timpa píše:Chci vidět tankování na Infernu kdy budou mít všichni větší lvl než hráči.
když dostane barbar instant kill tak potom to bude krasna hra na tankování
Co je to Tank a Support ?
Re: Co je to Tank a Support ?
Nekdo to tu uz psal. Vecer sem to uz nestihl napsat, protoze bylo pozde, ale i tak doplnim.
Jako tank v Diablu by se dala oznacit postava, ktera je delana defenzivnim stylem. Tzn. ma equip postaveny na hodne life, hodne avoidance (dodge, block), hodne mitigate dmg (armor, rezisty) a eventuelne k tomu ma dane i nejake zachranne skilly.
Pokud to bude nejak takto definovane, tak souhlasim s Qolikerem, ze se tank v diablu da udelat.
Nicmene si myslim, ze nejake ty veci pro preziti by meli mit vsichni hraci, protoze nikdy nikdo nevi na koho v parte se mobove otoci a komu to, jak psal Qoliker, delo daji.
Co se tyce toho aggra/threatu, tak to bude urcite definovane chovanim dle tech algoritmu a asi by se dalo i zjistit jak to funguje.
Problem u toho ale spis bude se podle toho zaridit behem celeho prubehu hry to nejak efektivne vyuzit ve prospech te party aby mobove utocili na toho u koho se parta domluvi ze to bude ten tank jak jsem popsal vyse.
Dejme tomu, ze bude treba nejaky mob, ktery:
- utoci na toho kdo ma nejvic life
- je melee a jako cil bere primarne toho kdo je nejbliz na melee range
- ma nejakou silnejsi AoE abilitu (cleave, whirlwind apod.), kterou pouziva, kdyz ma v melee vice cilu
- ma nejakou charge abilitu, kterou utoci na cile co jsou mimo melee range. Aby to nedaval porad, tak dejme tomu ma na ni nejaky interni cd, ktery kdyz dobehne, tak je urcita sance, ze ten charge na nekoho hodi, nebo kdyz neni nikdo na melee, tak to hodi rovnou
A ted co s tim. Vi se o tom mobovi, ze primarne utoci na melee na toho kdo ma nejvic life, tak to je v klidu, protoze tank ma staveny equip na life, ale jeste tam je ten charge, kterym mu bude utikat na ostatni cleny party a on zase bude muset jit k nemu, aby ho dal triskal. Coz je jeste v pohode, ze na nekoho chargne, tak si tank pro nej dojde a ostatni od nej utecou.
Aby se zabranilo tomu aby daval charge, tak by mohli byt vsichni na melee range, protoze stejne utoci na toho co ma nejvic life, ale jeste tam je ta AoE abilita, tak to neni moc idealni. Kor jeste kdyz to bude treba sampion, ktery bude davat fear, nebo freeze.
To je jen jeden mob kvuli ktereho musi tank behat muze tam byt takovych mobu vice a protoze by hraci nemeli byt pohromade kvli toho AoE co ti mobove davaji davaji, tak budou nejak rozestoupeni a tim padem bude kazdy mob davat charge na jineho hrace, protoze to dava na toho co ma nejvic life a kdyz chargne prvni z nich a propleskne toho hrace, tak ho trosku zrani a tim padem uz tento hrac nemusi z tech cilu pro charge mit nejvic life a dalsi z nich hodi tim padem charge na nekoho jineho.
Tank by si pak pro ne mel dojit, ale muze se stat, ze utece z melee range nejakych co jeste stoji u nej a ti tim padem zacnou utocit na nekoho jineho.
Kdyby ve hre primo figurovala nejaka threat tabulka, tak to je v pohode, ale v D3 nic takoveho neni, tak se neda ty moby efektivne nutit, aby utocili jen na jednoho vybraneho clena, nebo aby je nejak pozicoval.
Samozrejme tam nejake kuse ability na taunt jsou, ale moc jich neni, aby se to dalo vyuzivat trvale.
Jak uz tu nekdo napsal, tak to bude neskutecny zmatek a mnohem pravdepodobnejsi bude, ze se vyplati spis vydat se tou cestou toho vyuzivani crowd controlu tech mobu.
Jako tank v Diablu by se dala oznacit postava, ktera je delana defenzivnim stylem. Tzn. ma equip postaveny na hodne life, hodne avoidance (dodge, block), hodne mitigate dmg (armor, rezisty) a eventuelne k tomu ma dane i nejake zachranne skilly.
Pokud to bude nejak takto definovane, tak souhlasim s Qolikerem, ze se tank v diablu da udelat.
Nicmene si myslim, ze nejake ty veci pro preziti by meli mit vsichni hraci, protoze nikdy nikdo nevi na koho v parte se mobove otoci a komu to, jak psal Qoliker, delo daji.
Co se tyce toho aggra/threatu, tak to bude urcite definovane chovanim dle tech algoritmu a asi by se dalo i zjistit jak to funguje.
Problem u toho ale spis bude se podle toho zaridit behem celeho prubehu hry to nejak efektivne vyuzit ve prospech te party aby mobove utocili na toho u koho se parta domluvi ze to bude ten tank jak jsem popsal vyse.
Dejme tomu, ze bude treba nejaky mob, ktery:
- utoci na toho kdo ma nejvic life
- je melee a jako cil bere primarne toho kdo je nejbliz na melee range
- ma nejakou silnejsi AoE abilitu (cleave, whirlwind apod.), kterou pouziva, kdyz ma v melee vice cilu
- ma nejakou charge abilitu, kterou utoci na cile co jsou mimo melee range. Aby to nedaval porad, tak dejme tomu ma na ni nejaky interni cd, ktery kdyz dobehne, tak je urcita sance, ze ten charge na nekoho hodi, nebo kdyz neni nikdo na melee, tak to hodi rovnou
A ted co s tim. Vi se o tom mobovi, ze primarne utoci na melee na toho kdo ma nejvic life, tak to je v klidu, protoze tank ma staveny equip na life, ale jeste tam je ten charge, kterym mu bude utikat na ostatni cleny party a on zase bude muset jit k nemu, aby ho dal triskal. Coz je jeste v pohode, ze na nekoho chargne, tak si tank pro nej dojde a ostatni od nej utecou.
Aby se zabranilo tomu aby daval charge, tak by mohli byt vsichni na melee range, protoze stejne utoci na toho co ma nejvic life, ale jeste tam je ta AoE abilita, tak to neni moc idealni. Kor jeste kdyz to bude treba sampion, ktery bude davat fear, nebo freeze.
To je jen jeden mob kvuli ktereho musi tank behat muze tam byt takovych mobu vice a protoze by hraci nemeli byt pohromade kvli toho AoE co ti mobove davaji davaji, tak budou nejak rozestoupeni a tim padem bude kazdy mob davat charge na jineho hrace, protoze to dava na toho co ma nejvic life a kdyz chargne prvni z nich a propleskne toho hrace, tak ho trosku zrani a tim padem uz tento hrac nemusi z tech cilu pro charge mit nejvic life a dalsi z nich hodi tim padem charge na nekoho jineho.
Tank by si pak pro ne mel dojit, ale muze se stat, ze utece z melee range nejakych co jeste stoji u nej a ti tim padem zacnou utocit na nekoho jineho.
Kdyby ve hre primo figurovala nejaka threat tabulka, tak to je v pohode, ale v D3 nic takoveho neni, tak se neda ty moby efektivne nutit, aby utocili jen na jednoho vybraneho clena, nebo aby je nejak pozicoval.
Samozrejme tam nejake kuse ability na taunt jsou, ale moc jich neni, aby se to dalo vyuzivat trvale.
Jak uz tu nekdo napsal, tak to bude neskutecny zmatek a mnohem pravdepodobnejsi bude, ze se vyplati spis vydat se tou cestou toho vyuzivani crowd controlu tech mobu.
Re: Co je to Tank a Support ?
Se mi na tobě líbí, jak to tak dopodrobna vše řešíš.
Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.
Re: Co je to Tank a Support ?
Kód: Vybrat vše
A tank (also known as a meat shield) is a style of character in gaming, often associated with a character class. A common convention in real-time strategy games, role-playing games, MMORPGs and MUDs, tanks redirect enemy attacks and/or attention toward themselves in order to protect other characters or units. Since this role often requires them to suffer large amounts of damage, they rely on large amounts of vitality or armor, or alternatively evasiveness and misdirection.[1] Tanks are also frequently very strong and slow/heavy.
Buď si monstra budou vyhodnocovat, na koho útočit, pak se podle definice jedná o tanka v pravém slova smyslu (zase do jaké míry bude nějaký build/gear aplikovatelný, to bych nechal na samotné hře, čas ukáže). No a nebo si monstra vybírají random cíle, což je herní mechanismus, který vylučuje Taunt, Hate apod. a logicky se potom nedá mluvit o tankovi, správná formulace by teda zněla bruiser, chcete-li.
Často se tedy setkáváme už s vžitým označením pro heavy armor/HP carry charakter a vůbec bych to neřešil, protože každý jistě v kontextu pochopí, jakýho toho "tanka" máme na mysli ;-)
Re: Co je to Tank a Support ?
Každé monstrum v každé takové hře MUSÍ mít vyhodnocovací algoritmus na koho bude útočit. Nemůže to být "náhodně".
My name is Lachdanan, and I am cursed. Once the captain of King Leoric's army, I lived only to honor my land and my king. No man has a greater love for his king than I had for mine, even as I drove my blade through his dark and corrupted heart.
Re: Co je to Tank a Support ?
Samozřejmě nelze napsat program bez přesně dané struktury, tzv. algoritmu. Řeč v druhé možnosti je o algoritmu, který bude vyhodnocovat právě ten random ;-)Garn píše:Každé monstrum v každé takové hře MUSÍ mít vyhodnocovací algoritmus na koho bude útočit. Nemůže to být "náhodně".
Re: Co je to Tank a Support ?
Už se nebudu opakovat...
Garn píše:Ale nějaký model chování tam být musí, jinak by to monstrum náhodně skákalo z targetu na target. I v D2 takový model byl. I kdyby to byl algoritmus typu "každých 5 sekund budu switchovat target, každý lichý target bude ten s nejmíň HP a každý sudý ten s největším dps", tak pořád můžeš udělat Barbariana tak, aby tomuto vyhověl a máš tanka jak vyšitýho.
My name is Lachdanan, and I am cursed. Once the captain of King Leoric's army, I lived only to honor my land and my king. No man has a greater love for his king than I had for mine, even as I drove my blade through his dark and corrupted heart.
Re: Co je to Tank a Support ?
Jasně. Představ si teda ten random jako "přeskakování moba v časových intervalech" na náhodné cíle. Perioda může být zase proměnlivá, aby mob neskákal každých 5 sekund na jiný target.Garn píše:Už se nebudu opakovat...
Každopádně do toho už nezahrnuj HP, damage, armor atd. Tady už by se muselo skutečně indexovat do jakési thread tabulky a na základě toho dál vyhodnocovat, na koho zaútočí.
Re: Co je to Tank a Support ?
Přeskakování v časových intervalech by ale v praxi vůbec nefungovalo imho...
My name is Lachdanan, and I am cursed. Once the captain of King Leoric's army, I lived only to honor my land and my king. No man has a greater love for his king than I had for mine, even as I drove my blade through his dark and corrupted heart.
Re: Co je to Tank a Support ?
Proč? Klidně to rozveď..Garn píše:Přeskakování v časových intervalech by ale v praxi vůbec nefungovalo imho...
Prosim neber to nijak pejorativně, jenom tady si trochu protiřečíš: "každých 5 sekund budu switchovat target, každý lichý target bude ten s nejmíň HP a každý sudý ten s největším dps"
Ta druhá část věty je zvýrazněná proto, protože už právě rozhoduješ na nějakém základě, bez té druhé části se jedná o již zmiňovaný random.
Re: Co je to Tank a Support ?
Nejdřív k té druhé části. To co jsem quotnul je trochu vytržené z kontextu. Moje pointa byla, že chování monster může vypadat "náhodně", ale vůbec to tak být nemusí. Viz třeba Diablo 2.
Nefungovalo by hlavně proto, že chování monster by bylo příliš zmatené a nesmyslné. Něříkám, že se musí chovat podle nějaké taktiky, ale aspoň by to mělo vypadat přirozeně... Mimo to tuším říkali, že monstra budou mít nějakou AI.
Nefungovalo by hlavně proto, že chování monster by bylo příliš zmatené a nesmyslné. Něříkám, že se musí chovat podle nějaké taktiky, ale aspoň by to mělo vypadat přirozeně... Mimo to tuším říkali, že monstra budou mít nějakou AI.
My name is Lachdanan, and I am cursed. Once the captain of King Leoric's army, I lived only to honor my land and my king. No man has a greater love for his king than I had for mine, even as I drove my blade through his dark and corrupted heart.
Re: Co je to Tank a Support ?
Panove, nechte se prekvapit. Co obtiznost, ma byt i vylepsene chovani a agresivita mobu. Stejne tak jako u sampionu maji byt pridany skilly, ktere mohou pouzit. Takze random nerandom, umirat budete tak jako tak.
- Peckoslav
- Minion of Destruction
- Příspěvky:878
- Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
- BattleTag:Peckoslav#2167
Re: Co je to Tank a Support ?
co jsem s kamarádem plnili achievement na oživení tak jsme zjistili, že mobové útočili primárně na tu postavu, která běhala. Samozřejmě je to subjektivní pozorování, kdy jsme to nijak extra nezkoumali, ale tak to bylo.
Přesná situace:
obtížnost normal - D3 beta, hráno 1.5.2012 dopoledne
postava A - lvl 1
postava B - lvl 13 (oživuje plní achievement)
- když se hýbala B a A stála, tak příšery útočili na B a A si téměř nevšímali
- když se hýbala A a B stála, tak útočili na A
- když se hýbaly obě, nebo obě stály bylo to tak na stejno
Z toho se dá usoudit, že minimálně v D3beta mobové mají nějaký algoritmus, který řídí na koho mají útočit. Nemám to tak nastudované, ale minimálně v D2 byla postava výrazně handikepována pokud utíkala (postih na blok a myslím že i na armor), jak je to přesně v D3 nevím.
Každopádně zatím mi z toho vychází, že ideální tank = hodně HP, armoru, bonus na běh , vysoký blok.
Taktika: tank obíhá nepřátele a tím na sebe poutá jejich pozornost
No těším se na plnou a ukáže se co z tohoto zjištění je, či není použitelné
Přesná situace:
obtížnost normal - D3 beta, hráno 1.5.2012 dopoledne
postava A - lvl 1
postava B - lvl 13 (oživuje plní achievement)
- když se hýbala B a A stála, tak příšery útočili na B a A si téměř nevšímali
- když se hýbala A a B stála, tak útočili na A
- když se hýbaly obě, nebo obě stály bylo to tak na stejno
Z toho se dá usoudit, že minimálně v D3beta mobové mají nějaký algoritmus, který řídí na koho mají útočit. Nemám to tak nastudované, ale minimálně v D2 byla postava výrazně handikepována pokud utíkala (postih na blok a myslím že i na armor), jak je to přesně v D3 nevím.
Každopádně zatím mi z toho vychází, že ideální tank = hodně HP, armoru, bonus na běh , vysoký blok.
Taktika: tank obíhá nepřátele a tím na sebe poutá jejich pozornost
No těším se na plnou a ukáže se co z tohoto zjištění je, či není použitelné
Re: Co je to Tank a Support ?
A třeba to nakonec každý mob bude mít jinak, wuaaaaa ;-)
Re: Co je to Tank a Support ?
Blizz to ve svem vide psal jasne
No raids
no roles
pro predstavu treba z d2 extra strong, extra fast,cursed, aura (fanaticism) moon lordi a k tomu nakej 10 skeleton archeru a mohl si bejt tank jakej si chtel
No raids
no roles
pro predstavu treba z d2 extra strong, extra fast,cursed, aura (fanaticism) moon lordi a k tomu nakej 10 skeleton archeru a mohl si bejt tank jakej si chtel
-
- Quill Rat
- Příspěvky:13
- BattleTag:AssKick123#2306
Re: Co je to Tank a Support ?
agro si Monk neudrží (není jak), ale s Cyclone Strike si moby k sobě přitáhnete, takže jistá forma tankování to je
Re: Co je to Tank a Support ?
Support = monk / necro
Tank = frost sorcka
Tank = frost sorcka
GR SOLO ALL CHARS 80+ DONE
GR SOLO ALL CHARS 85+ IN PROGRESSION
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Kaindra-2514/career
GR SOLO ALL CHARS 85+ IN PROGRESSION
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Kaindra-2514/career
- Frozen
- The Butcher
- Příspěvky:1135
- Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
- BattleTag:Frozen#2576
- Bydliště:Litoměřice
Re: Co je to Tank a Support ?
Když už se teda otevřel tento topic, tak zde s těmito talenty se dají v pohodě udržet moby na těle. Já jsem takhle tankoval a se správným časováním skillů se od vás jednotky nehnou.
Hodí se to hlavně když na vás vyběhnou třeba 2 packy champů. Jediné co občas prohazuji je Bash za Cleave (Gathering Storm)
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/b ... bVc!aZYZYc
Hodí se to hlavně když na vás vyběhnou třeba 2 packy champů. Jediné co občas prohazuji je Bash za Cleave (Gathering Storm)
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/b ... bVc!aZYZYc
- Programos
- Minion of Destruction
- Příspěvky:810
- Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
- BattleTag:Programos#2804
- Bydliště:Bystřice n.P.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co je to Tank a Support ?
WTF zase dalsi hrobnik Kaindra... whats wrong with you people? Jeste s uplne mimo odpovedi....
Inu, co k tomu rict.... Programos#2804