Zombe, cítím to podobně, akurát já jsem zlomil nad d3 hůl (doteď tomu nemůžu věřit!), ale tenhle nápad je výborný, za sebe bych to taky rád s vývojáři naposledy zkusil, nebo udělal oficiální tečku za hrou; jak říkáš, naděje umírá poslední.
Nědělám si sice iluze, že to k něčem bude a překonám, že to bude pravděpodobně ztráta času, většina věcí již byla řečena/navržena na oficiálních fórech a reakce zástupců Blizzardu?
Blizzard píše:
“It’s hard to say..”
“Something we could explore..”
“Something we talk about a lot in the office..”
“Definitely on the table..”
“We have not finalized any systems yet..”
“We want to make sure we make the right choice..”
“It’s certainly possible..”
“We’ll be looking at how crafting fits into the big picture..”
“We haven’t decided on X yet..”
Dlouho mi trvalo, než jsem si připustil, že vývojáři nemají zájem hru kamkoli posunout, připadá mi, že se musí při zásazích do hry držet v nějakých, někým nastavených mantinelech (Activision?), skutečné problémy hry neřeší a vyhýbají se tomu (stačí si přečíst články
„Ask the Devs“ – jsou výsměchem fanouškům hry, vývojáři odpovídají na otázky, které se jim hodí, na skutečné problémy nereagují
)
Blíží se rok od vydání hry a žádný podstatný prvek pro zlepšení hratelnosti do hry nebyl přidán, všechny představené změny v patchích (neberu opravy chyb, změny ve skillech) nebyly nic víc než krátkodobá zábava, to všechno beru jako důkaz špatného přístupu vývojářů ke hře.
Od hry bych chtěl:
- Aby znovu hráči nabídla výzvu, taková už hra ale byla, pro děcka a vývojáře (Activison?) ale zřejmě špatně; normal/nm/hell obtížnost jsou v současnosti neuvěřitelně nudné, hra začíná až na infernu; vrátit monstrům znovu šanci hráče zabít; podstatně zvýšit obtížnost souboje s elitami, ale hlavně s final akt bosy (je směšné bojovat s elitním packem déle než s finálním bosem!), dosáhnout toho zpátky třeba časovačem souboje (to už ve hře taky ale bylo!) – po určitém čase boje by boss byl schopen využívat nové skilly, vyvolávat více/těžší přisluhovače nebo využívat efektů prostředí jako už např. byly hořící části podlahy u Butchera atd.
- Na infernu více skillů u monster typu reflect damage, které pro hráče představují skutečnou hrozbu, teď každý stojí před elitami/bosem a bezmyšlenkovitě rube, nestará se o to, zda je boss očarovaný elektřinou, molten, plagued (i když po posledním patchi plagued, molten znovu good) apod., hráči by měli být nuceni znovu naučit se taktizovat.
- Zvýhodnit hru ve skupině, souboje s monstry ve skupině by měly být odměneny větším xp, lepší dropem předmětů, goldů oproti hře jednoho hráče.
- Souboje s bosy podpořit návrhem map tak, aby zvýhodňovaly při souboji s bosem skupinu hráčů před jednotlivci, tím nemám na mysli pouze větší dps skupiny = kratší boj s bosem; měla by se podpořit různorodost postav ve skupině, aby např. skilly witch doktora byly výhodnější při boji v jedné části mapy, jiné skilly zase pro zajíštění druhé části, donutit hráče spolupracovat, stavět „group buildy“
- Dobrý nápad s questem Unique Collection – zabít náhodně se objevující bose ve hře, ALE aby souboj byla skutečná výzva, když hráč na bose ve hře narazí, aby mohl zařvat „supeeer, mám ho ve hře“, něco jako když prišel dia klon v d2, aby byl hráč donucen požádat o pomoc další charaktery, jejichž skilly by byly při souboji s konkrétním bosem lépe využitelné; zároveň ale samozřejmě neznemožnit zabití každého bosse každou postavou, jen by někteří bosové měly být pro určité clasy skoro nezabitelní.
- Přidat do hry střídání dne/noci, střídání počasí; je to tak těžké přidat déšť? Chtěl bych už moc, kdyby elitky měly skill, který by mohly používat a zvýhodňoval by je třeba v noci? tak by mohl znovu do hry vsoupit prvek "light radius".
- Pouze z konkrétních bosů dovolit drop určitých předmětů, které by představovaly výrazný boost pro postavu nebo přinesly hráči nový skill, možnost postavit si na jejich základě nový build atd.
- Diablo bylo vždy založeno na lootu, celý drop systém d3 je ale obrovský problém (navíc několikrát upravovaný/opravovaný!) – z legendárek znovu udělat legendárky, když takový předmět padne, hráč by měl přemýšlet jen o tom, zda to bude top item nebo uber top item, ne aby se musel bát, co z toho zase bude za crap.
- U legendárek snížit variabilitu statů.
- Umožnit postavit si vlastní buildy na základně výbavy, dát třeba legendárkám možnost využít nové skilly, schopnosti.
- Zvýhodnit používání nebo účinnost těchto skillů spolu s růstem paragon lvlu (item by měl vlastnost „+ X chance na proc za každý paragon level“).
- Snížit drop rare předmětů. Nebo na druhou stranu přidat možnost lepšího využití při jejich rozložení (viz narovnání craftingu).
- Odstranit/posílit legendárky, které jsou ve hře nepoužitelné a žádný hráč si je nenasadí z důvodu jejich nízkých statů/špatného návrhu (viz Ageless Might, Ivory Tower atd. atd., jsou jich mraky!), takové legendárky nemají ve hře co dělat.
- Vrátit do hry použitelnost štítů (podpořit to např. skilly, jejichž využití by bylo lepší při použití štítu).
- Vrátit použitelnost obouručních zbraní (aby každý kdo je ještě používá, nebyl nucen nosit Skorn, zvýhodnit používání obouručních zbraní třeba pasivními skilly).
- Podstatně zlepšit/změnit bonusy set itemů (aby každý nebyl nucen nosit Zunimassa boty+ring, Natalya boty+ring).
- Možnost najít legendárku na nižších obtížnostech, které by byla využitelná pro end game hru viz Stone of Jordan z d2.
- Pletu se nebo jsem někde četl, že stejné legendárky budou padat s různým iLvl? (=další vývojářská perla!).
- Vrátit do hry význam followerů (buildy, které by followeři podpořili svými skilly, předměty, které by měly na sobě viz aury z d2).
- Dát význam špatně navrženým a nepoužívaným affixům např. Extra Health from Globes, Life after kill, Thorns atd.
- Vrátit do hry použitelnost white, magic předmětů, když ne sokety+runami, tak třeba možnost gamblingu u kováře = přetvořit určitý typ předmětu na jiný náhodný s určitými staty.
- Narovnat crafting ve hře (ne jen posílit určité typy předmětů a zároveň tím pohřbít dropy stejným předmětů)., account bound předměty jsou cesta do pekel (ptám se - kde má začínající hráč brát prachy na craft, když se představeným craftem ve hře zase snížila možnost nalezeni a prodeje stejného předmětu v AH?); kolik jste našli legendary plánků? Já za 1300 h hraní jeden! Zato rare plánky jsou odpad, padají pořád – proč vývojáři dovolili, aby se z nich stal nepotřebný odpad? (= nefunční crafting hry).
- Snížit nutnost hledat a používat trifecta předměty (as, cc, cd) - jít např. cestou jako u cold dmg, kdy menší dmg je zvýhodněná doprovodnými efekty zpomalení, zmrazení atd., více takových možností.
- Vrátit do hry prvky jako různé druhy elementálního dmg, šance na úhyb atd. (aby se konečně mohlo začít přemýšlet o PvP!).
- Mým primárním charakterem je wizzard, ale že bych měl pocit elemental mastera? Ani náhodou! Stejnou dmg dává meele charakter! wtf?
+ mraky dalších nedotažeností/nesmyslů ve hře jako např. návrh skillů, prostředí, AH atd. atd.