"lag po startu"

Všechno co se týká normální hry a nelze zařadit jinam.
Leffi
Quill Rat
Příspěvky:19
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Leffi#2332
Re: "lag po startu"

Příspěvek od Leffi » 10.08.2012, 09:47 hod.

Xkryspin píše:SSD je řešení - hrubým výkonm. Jiné účinné řešení sám udělat nemůžeš (pokud nechceš přeprogramovat precachovací systém D3 ...)
Jedinou další věc, kterou můžeš dělat je doufat, že blizz to časem trochu zoptimalizuje. Jenže to technicky není tak jednoduché, a na slabších strojích to bude vždy problém.

Samozřejmě pokud jako expert, který umí srovnat Starcraft s Diablem víš o nějakém způsobu jak bez zadrhnutí dopředu nacachovat něco o čem nevíš co to bude ... pak sem s tím - myslím, že by pár mých zaměstnanců rádo dalo své roční platy výměnou za takovýto trik.

Na to jestli nějaký argument bereš nebo ne - ti takříkajíc ... sere pes.
SSD disk nefiguruje v zadnem v doporucenych ani minimalnich pozadavcich na hru, takze se predpoklada, pokud se pohybuji v mezich, techto kryterii, ze bude hra pohodlne hratelna.
Pokud tomu je obracene, neni to muj problem, ale tvurce, ktery neni schopny dostat doporucenych paramatru, pokud me donuti koupit SSD, ktery lze tezko povazovat za standard.

Takze, pokud tvoji zamestnanci dodavaji nekomu neco, co se v doporucenych mezich nacita blbe, tak je na case najmout ony experty a zacit to resit.

Nicmene ano, muze byt tvou radou jakozto neschopneho programatora, pouzit hrubou silu vykonu tam, kde ty to nezvladas elegantne vyresit kodem. Na to, jsi ale mel myslet v doporucenych kriteriich o mnohem driv.

Takze, se na to, co beru nebo ne, klidne mohl s*at pes, ale neschopnost v pravem slova smyslu, zustala stale nevyresena.

Xkryspin
Wraith
Příspěvky:191

Re: "lag po startu"

Příspěvek od Xkryspin » 10.08.2012, 09:59 hod.

Nekronaut píše:Mám obyč 7200 otáčkové disky. Ale instalaci D3 mám na nesystémovém disku, takže jedině tak...
To je to co sem myslel tím "jiný rychlý fyzický disk než máš systém".

Leffi píše: SSD disk nefiguruje v zadnem v doporucenych ani minimalnich pozadavcich na hru, takze se predpoklada, pokud se pohybuji v mezich, techto kryterii, ze bude hra pohodlne hratelna.
Pokud tomu je obracene, neni to muj problem, ale tvurce, ktery neni schopny dostat doporucenych paramatru, pokud me donuti koupit SSD, ktery lze tezko povazovat za standard.

Takze, pokud tvoji zamestnanci dodavaji nekomu neco, co se v doporucenych mezich nacita blbe, tak je na case najmout ony experty a zacit to resit.

Nicmene ano, muze byt tvou radou jakozto neschopneho programatora, pouzit hrubou silu vykonu tam, kde ty to nezvladas elegantne vyresit kodem. Na to, jsi ale mel myslet v doporucenych kriteriich o mnohem driv.

Takze, se na to, co beru nebo ne, klidne mohl s*at pes, ale neschopnost v pravem slova smyslu, zustala stale nevyresena.
Hra je v rámci doporučených parametrů v pohodě hratelná - možná první minutu hry bude trochu lagovat. Deal with it. Pokud ti tento minor nedostatek vadí - můžeš ho vyřešit.

Neurážej moje zaměstnance a navrhni řešení, jak v čase 0 mít nacachováno něco co se v čase 0 teprve dozvím co bude (když reakční doba je zhruba 1 sec, dotaz + odpověd databáze, a load dat - nacachovat vše předem nemůžu protože je toho řádově 6GB a potřebuju z toho v ten okamžik cca 450MB).

Leffi
Quill Rat
Příspěvky:19
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Leffi#2332

Re: "lag po startu"

Příspěvek od Leffi » 10.08.2012, 10:09 hod.

Hra je v rámci doporučených parametrů v pohodě hratelná - možná první minutu hry bude trochu lagovat. Deal with it. Pokud ti tento minor nedostatek vadí - můžeš ho vyřešit.

Neurážej moje zaměstnance a navrhni řešení, jak v čase 0 mít nacachováno něco co se v čase 0 teprve dozvím co bude (když reakční doba je zhruba 1 sec, dotaz + odpověd databáze, a load dat - nacachovat vše předem nemůžu protože je toho řádově 6GB a potřebuju z toho v ten okamžik cca 450MB).
Vzhledem k minor nedostatku je tve tvrzeni sporne, protoze hra tedy neni v ramci doporucenych paramateru pohodlne hratelna, protoze me prvnich par vterin hra obtezuje.

Nicmene load hry netrva vterinu a ke generaci sveta nedochazi po nacteni hry. Dochazi max k nacteni pozic mobu, truhel a pod. Tenhle problem vsak nema nic spolecneho s rychlosti disku a vsak s propustnosti serveru a obecne vyladenim tech prvnich vterin po vstupu do sveta. Proto se taky lide, kteri maji tenhle problem shodnou na tom, ze ve meste je vse v cajku (pac tam jsou pozice dane), ale prijde az na dalsi mape.

Takze ano jako expert tvrdim, ze rozdil mezi SC II a DIII je offline.

Me tvrzeni ze si mimo zustava a mel bys prehodnotit sva podnikatelska aktiva. Napriklad v nejake reklamce propagujici otvirani dveri hrubou silou nebo prodavajici SSD disky, to ti jde dobre.
Naposledy upravil(a) Leffi dne 10.08.2012, 10:16 hod., celkem upraveno 4 x.

Uživatelský avatar
st.ranger
Gorebelly
Příspěvky:240
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:stranger#2818

Re: "lag po startu"

Příspěvek od st.ranger » 10.08.2012, 10:10 hod.

Velice jednoduché řešení:

"Loading world, please wait"

Tato hláška by mi v pohodě stačila, protože jakmile jsem ve hře, domnívám se, že mohu již hrát, což se ukazuje jako velice nesprávný dojem.
Decepticon Justice Division
Crusader
Barbarian
Monk
Wizard
Demon Hunter

Achievements: 7780

Xkryspin
Wraith
Příspěvky:191

Re: "lag po startu"

Příspěvek od Xkryspin » 10.08.2012, 10:28 hod.

Nejde o propustnost serveru.... server u diabla posílá minimum dat. A popravdě - když používám notebook, tak na pevné lince i na mobilním připojení, je situace prakticky stejná (navíc opravdu ty datové toky jsou směšné). (Server lag se navíc projevuje trochu jinak).

Když se objevíš ve městě - hra neví kam půjdeš. Neví kterou mapu si vybereš (aby teoreticky mohla precachovat okolí waypointu) neví, ke kterému hráči se portneš atd. Grafická a zvuková data jsou všechna u tebe na disku - to se netahá. Takže v tomto případě by jediné řešení bylo nahrát do paměti všechny modely, textury, zvuky a efekty pro všechny lokace v celém aktu - což je vyloučeno (limituje tě RAM a videoRAM). (Teoreticky bys to mohl heuristicky omezit - že bys analyzoval přístupné lokace podle stavu hry u SP - ale pak by se to chovalo dost nepředevidatelně v různých situacích).

Pokud jde o precachování - má to ještě další složku proč je precache problém (to je spíše politika) - nesmíš připustit, aby se dalo snadno zjistit co hráče čeká dříve než tam skočí. Protože by třeba stačilo hlídat jestli si hra sahá pro grafiku k vortexu, nebo třeba molten atd... a věděl bys, že tam má / nemá smysl jít... a třeba bys kilnul proces.

Netvrdím, že se to nedá udělat lépe - minimálně vlastní skily by to precachovat chtělo plně (a ostatních v partě taky), ale není to prostě tak jednoduché.

(K tomu loading world - to by docela narušovalo dynamiku přechodu ve světě, který je součástí hry, navíc by to kolidovalo s tou bezpečnostní politikou - dovedu si představit script, který by při detekci určitých čtení z disku, zabil proces diabla).

Leffi
Quill Rat
Příspěvky:19
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Leffi#2332

Re: "lag po startu"

Příspěvek od Leffi » 10.08.2012, 10:45 hod.

Nejde o propustnost serveru.... server u diabla posílá minimum dat. A popravdě - když používám notebook, tak na pevné lince i na mobilním připojení, je prakticky stejný. (Server lag se navíc projevuje trochu jinak). <br /><br />Když se objevíš ve městě - hra neví kam půjdeš. Neví kterou mapu si vybereš (aby teoreticky mohla precachovat okolí waypointu) neví, ke kterému hráči se portneš atd. Grafická a zvuková data jsou všechna u tebe na disku - to se netahá. Takže v tomto případě by jediné řešení bylo nahrát do paměti všechny modely, textury, zvuky a efekty pro všechny lokace v celém aktu - což je vyloučeno (limituje tě RAM a videoRAM). (Teoreticky bys to mohl heuristicky omezit - že bys analyzoval přístupné lokace podle stavu hry u SP - ale pak by se to chovalo dost nepředevidatelně v různých situacích). <br /><br />Pokud jde o precachování - má to ještě další složku proč je precache problém (to je spíše politika) - nesmíš připustit, aby se dalo snadno zjistit co hráče čeká dříve než tam skočí. Protože by třeba stačilo hlídat jestli si hra sahá pro grafiku k vortexu, nebo třeba molten atd... a věděl bys, že tam má / nemá smysl jít... a třeba bys kilnul proces. <br /><br />Netvrdím, že se to nedá udělat lépe - minimálně vlastní skily by to precachovat chtělo plně (a ostatních v partě taky), ale není to prostě tak jednoduché.<br /><br />(K tomu loading world - to by docela narušovalo dynamiku přechodu ve světě, který je součástí hry, navíc by to kolidovalo s tou bezpečnostní politikou - dovedu si představit script, který by při detekci určitých čtení z disku, zabil proces diabla).
Teze, ze hra nevi kam pujdes, je zhola nesmyslna, protoze hru startujes pod konkretnim questem, tudiz urcujes linii pribehu a tveho pohybu. Tahle kriteria jsou dana a hra ti stavi do pohybu jenom moby. (Nasledovalo by opakovani o nacitani sveta)
Pripojeni dalsiho hrace do hry opravdu predvidatelne neni a vsak je to cin, ktery dle vyjadreni samotneho Blizzardu, ovlivni pouze precislovani statu a nikoliv pozic.
Jestlize vsak precislovani statu nebo byt jen urceni poloh zapricini pokles vykonu, tak je to stale problem v optimalizaci na strane Blizzardu.

Xkryspin
Wraith
Příspěvky:191

Re: "lag po startu"

Příspěvek od Xkryspin » 10.08.2012, 10:59 hod.

1) Zapomínáš, že sice hru zapneš pod určitým questem, ale máš odemčené všechny waypointy od začátku actu až do zvoleného questu. Takže je sice pravděpodobnější, že půjdeš po questu, ale můžeš jít kamkoliv jinam (nebo třeba ven z města). Takže už v tomto případě nevíš, pro kterou zonu máš precachovat data. (Nehledě na to, že bys plýtval výkonem serveru, protože bys ho žádal o zbytečné vygenerování zony).

2) Další hráče jsem bral z obrácené pozice - připojíš se do hry jiného hráče - takže sem to bral jako další neznámé body kam by ses mohl dostat - a patří to někam do bodu 1).

3) Připojení dalšího hráče sice neovlivní samotné moby, ale musíš donačíst modely hráče a jeho armoru, animace, zvuky, efekty skillů, fyziku ... atd. Pár čísel na mobech opravdu není problém...

Neuraž se, ale tahle debata opravdu nemá smysl. Jsme znalostmi na evidentně dost jiné úrovni... Abych to dostal na úroveň, kterou bys byl schopen pochopit, musel bych to zjednodušovat až příliš, a pak diskutovat o těch zjednodušeních - což ... obvykle nikam nevede. Zákazníkovi bych asi řekl "jak myslíte" a zvýšil bych cenu.

Uživatelský avatar
kojot
Zhar the Mad
Příspěvky:1686
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:TruE#2982

Re:

Příspěvek od kojot » 10.08.2012, 11:02 hod.

Leffi píše:Teze, ze hra nevi kam pujdes, je zhola nesmyslna, protoze hru startujes pod konkretnim questem, tudiz urcujes linii pribehu a tveho pohybu.
:D Tohle je nesmysl. To, že si zapneš nějakej quest neznamená, že ho půjdeš zrovna dělat. Pamatuju, že když jsem farmil v 1. aktu Inferna, tak jsem si hodil quest Imrisoned angel a prvně jsem šel na Cemetery of the forsaken/Southern highladns, nebo někam úplně jinam... A takhle to dělá plno (většina) hráčů.
Obrázek

Xkryspin
Wraith
Příspěvky:191

Re: "lag po startu"

Příspěvek od Xkryspin » 10.08.2012, 11:08 hod.

Samozřejmě - ten precaching není ideální:
- několik děr je vcelku evidentních například nejsou precachovány vlastní skilly a skilly ostatních hráčů ve hře, což by být relativně snadno mohly - důvod se můžu jen domnívat - například je možné, že se používají různá data pro různá prostředí z důvodu nějaké výkonové optimalizace.

Leffi
Quill Rat
Příspěvky:19
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Leffi#2332

Re: "lag po startu"

Příspěvek od Leffi » 10.08.2012, 11:30 hod.

To Xkryspin:
Jj, rozhodne se v tehle pozici moc daleko nedostaneme, protoze zatim co ja se obesel bez hrani si na experta, tak ty by jsi se do toho nepochopeni, proste jen musel zamotat vic, aby jsi se pokusil me presvedcit, ze opravdu expert si.

Zatim co v techhle postojich se evidentne neshodnem, tak je s jistotou, ze at je to jak chce, SSD je sice reseni programatorske neschopnosti, ale v brzke dobe prijde reseni primo od Blizzardu, ktere vyresi i tenhle neduh, ktery obtezuje valnou vetsinu hracu.

Nicmene, abych se vratil k puvodni myslence. Nez se rozhodnes investovat (ty co ses ptal) penize do zbytecne drahych reseni, tak pockej na reseni, ktere mas zaplacene.

Vzhledem k cetnosti vyskytu problemu, muze byt problem na strane samotnych hracu, opravdu tezko.

Uživatelský avatar
Nekronaut
The Butcher
Příspěvky:1148
BattleTag:Nekronaut#2332

Re: "lag po startu"

Příspěvek od Nekronaut » 10.08.2012, 11:34 hod.

Ještě taková drobnost. Jestli ten extrémní lag vyřeší instalace na jiném než systémovém disku, může to vyřešit skoro každý s více než jedním HDD (dnes už asi většina tipuju).

Alfajk
Zhar the Mad
Příspěvky:1804
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Alfajk#2436

Re: "lag po startu"

Příspěvek od Alfajk » 10.08.2012, 11:43 hod.

ne nepomuze,mam ho na jinym disku a je to uplne stejny

Xkryspin
Wraith
Příspěvky:191

Re: "lag po startu"

Příspěvek od Xkryspin » 10.08.2012, 11:44 hod.

Alfajk píše:ne nepomuze,mam ho na jinym disku a je to uplne stejny
A jseš si jistý, že je to jiný fyzický disk ? Není to jen rozdělený jeden disk ? Co je to za disk? Jak je připojený?

Leffi
Quill Rat
Příspěvky:19
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Leffi#2332

Re: "lag po startu"

Příspěvek od Leffi » 10.08.2012, 11:46 hod.

Nekronaut píše:Ještě taková drobnost. Jestli ten extrémní lag vyřeší instalace na jiném než systémovém disku, může to vyřešit skoro každý s více než jedním HDD (dnes už asi většina tipuju).
Ne nepomuze,mam to na jinem, nez sytemovem disku.

Xkryspin
Wraith
Příspěvky:191

Re: "lag po startu"

Příspěvek od Xkryspin » 10.08.2012, 11:48 hod.

Můžeš sem hodit specifikace těch disků ? Typ + připojení,

Alfajk
Zhar the Mad
Příspěvky:1804
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Alfajk#2436

Re: "lag po startu"

Příspěvek od Alfajk » 10.08.2012, 11:49 hod.

Xkryspin píše:
Alfajk píše:ne nepomuze,mam ho na jinym disku a je to uplne stejny
A jseš si jistý, že je to jiný fyzický disk ? Není to jen rozdělený jeden disk ? Co je to za disk? Jak je připojený?
mam 3 disky,sataIII/7,2k rpm

Xkryspin
Wraith
Příspěvky:191

Re: "lag po startu"

Příspěvek od Xkryspin » 10.08.2012, 11:52 hod.

Typ? Velikosti? RAID?

Uživatelský avatar
Nekronaut
The Butcher
Příspěvky:1148
BattleTag:Nekronaut#2332

Re: "lag po startu"

Příspěvek od Nekronaut » 10.08.2012, 11:55 hod.

Kouknu doma jak to mám zapojené a hodím to sem. Když to mám vpoho já, tak to přeci může mít vpoho skoro každý. Možnosti jsou teoreticky v zapojení disků, ovladačích, aktualizacích OS a nevím kde ještě...

Alfajk
Zhar the Mad
Příspěvky:1804
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Alfajk#2436

Re: "lag po startu"

Příspěvek od Alfajk » 10.08.2012, 11:56 hod.

wd 500GB ahci...

zajiste se bavime o diablu na maximalnich detailech,ze ?

Xkryspin
Wraith
Příspěvky:191

Re: "lag po startu"

Příspěvek od Xkryspin » 10.08.2012, 12:12 hod.

To tam máš 3 stejné Westerny?
(Zmáčkni win+R, napiš tam DISKMGMT.MSC - a v horní polovině máš logické disky, dole máš fyzické disky (disk 0, disk 1 atd... ) Kolik jich máš dole? (Bez CD/DVD rom?)

Nastavení detailů v tomhle moc nehraje roli (většinu toho musíš nahrát stejně - jen v jiné variantě (menší textury) jednodušší model ... ale pořád to bude přístupově podobně náročné).

Odpovědět

Zpět na „Obecně“