teď rozeberu herní prostředí...
1) náboženství
ve hře bude nebe a peklo, to ale nebudou nějak božské strany, budou to jen hluboce respektovaná, nejmocnější království, jinak bude ve hře mnoho bohů, vládnoucích různým silám, můžete na ně narazit, stát se jejich vyznavači a požádat o jejich sílu (pokud splníte určité požadavky - chránit jejich zvěř, vesnice, které je uctívají...)
města budou buď vyznávat peklo a nebe (v různých stupňích, těch opravdu pekelných nebo nebeských bude jen pár), mohou být neutrální nebo vyznávat nějaké náboženství (jedno z nich bude i právě nekromancie (Rathma))
2) války
hra se vás bude snažit zatáhnout do velkých konfliktů, na každé straně se srazí tisíce hlav a mezi nimi mohou pobíhat stovky hráčů
války můžete vyvolat i sami, války mezi klany nebudou výjímkou, díky hráčům bude fungovat reálná diplomacie se vším všudy, můžete se stát i vládcem původně počítačového království...
představte si tísicihlavou armádu, u které 3 hráči s levelem 800+ vynakládají všechny své síly, aby jí zahalili před zraky nepřítele atd.
3) prostředí
Hra bude neskutečně rozsáhlá, hlavní město bude obrovské, větší než všechna 3 města v SA dohromady, nejvíc místa zaberou oceány, hra tedy bude planeta, velikost si radši netroufám odhadnout ale půjde o stovky km v obvodu (právě kvůli oceánům, a rád bych aby výlet do hor byl na den, ne na hodinu)...
najdete tu pole, lesy, divokou krajinu, džungli, vysoké hory, poušť, stolové hory, na které bude nesmírně obtížné se dostat, a kde budou např. dračí hnízda, jeskyně, města podvodní, podzemní, město plovoucí v lávě, dokonce jedno město ve vzduchu...
bude tam přímo pohádkový kraj ale i kraj mrtvý, temný, v noci bude skutečná tma, sice jí nemám rád, ale patří k tomu, takže v noci půjde venku opravdu o krk
4) co dělat?
kromě vybíjení všeho co potkáte můžete nalézt všude možné malé vesničky a samoty, kde může být třeba nějaký hrdina (supersilný), kterého můžete vyzvat na souboj, různě v krajině můžete nalézt hrady, zámky, dungeony občas nějaký boss
o klanech sem mluvil už hodněkrát, pokrývají vše, co bylo možno kdy dělat, od válek, budování, obchodu po dobývaní, dobrodružství, lov, intriky...
sport, budete moci hrát i mírově, věnovat se sportu, soutěže v běhu, jízdě na koni, střelbě, krocení draka a další havěti a hromady dalších soutěží, třeba nejlepší item, quest na čas atd., samozřejmě i gladiátorské souboje...
pak budou ve hře globální a lokální eventy, které budou do hry přidávat admini, nebo je hra generovat sama, nějaké katastrofy, vzestup nějakého vládce, který někam potáhne, ve hře se objeví nějaký artefakt (jen jeden!!!) a hafo dalšího...
5) mír
jak sem řekl, ve hře budou i zcela mírové lokace, ale i tam se půjde vylepšovat, prací, kovář, kouzelník, strážce, učitel, budovatel, cokoli...
dopravní prostředky - nejrůznější koně a další čtyřnohá zvířata (jednorožec, býk, slon, a hromada fiktivních), pak létající - pegas, drak, gigantický pták, gragoyl, démon, fénix, létající koberec, vodní zvířata, pak kočáry, lodě...
6) souboje hráčů
jak bylo psáno, souboje by měli být opravdu dlouhé, do lvl 100 kolem 5ti minut, do 500 kolem 20-30 minut, a kolem lvl 900-1000 i přes hodinu...
expy budou za ubrané hp, počet je podle ratingu (viz níže), většina soubojů nebude končit smrtí, ale porážkou (druhý zdrhne)...
cast chary budou metat kouzla, meleeři budou šermovat či se jinak mlátit po hlavách, mostra a zvířata budou kuchat, trhat a mlátit (popř. kouzlit), střelci střílet, spektry podle zameření, anděl je melee killer a zárověň caster, duch může bojovat i jen tím že vámi proletí...
rating - hodnocení hráčů bude bodové ohodnocení, zvyšuje ho každý quest, zabité monstrum, level, získané skilly a staty a zvláštní itemy, bude nekonečný
7) high chary - možnosti high charů budou téměř neomezené, budou se pohybovat šílenou rychlostí, budou létat, budou ničit stovky protivníků naráz, menit terén, vládnout armádám, ničit, tvořit...
příklady:
-na celou armádu se snese blizzard, který jí ztíží boj
-high char rozdrtí bránu do města jediným kouzlem/úderem
-bojovník vletí do nepřátelských řad a vraždí jednoho za druhým
-200 mrtvol vstane, a znovu se pustí do boje
-jeden char proti armádě, náhle se však před ním otevře puklina a vyleze celá armáda démonů, nebo se kolem něj objeví celý klan
-jedna armáda poráží druhou, už není šance na vítěztví, zbývá jen utéct ale nepřítel hrozí pronásledováním, před nepřátelskou armádou se otevře zem a tak už nemůže dál, vaše armáda může v klidu zmizet
-stejná situace jako minule, teď se však high char postará o únik samotný, odteleportuje celou armádu pryč
-opět armáda prohrává, high char se ale rozhodne poslat pryč nepřátelskou armádu, nepřátelská armáda mále ale také svůj high char, ten kouzlo odhalí a včas zablokuje (fight char si původce kouzla vyčíhne a pustí se do něj)
cast chary budou lepší v drcení armád, melee chary a fighteři obecně (pokud nejste drak nebo 50m monstrum) budou daleko lepší v souboji 1 vs 1 případně 1 vs 5, prostě v malém počtu, cast char si bude (většinou) dávat sakra pozor, aby se mu fighter nedostal na tělo...
střelci budou nesmírně důležití pro strategii, pokud zaůtočí bez magie budou prakticky neodhalitelní a můžou neskutečně tvrdě zasáhnout klíčové postavy nepřátelské armády (velitele, buffery, hrdiny, jiné hráče)..
8.) itemy
ve hře budou tisíce itemů, cca 50-100 typů zbraní a brnění pod které bude spadat přes 500 druhů, každá lokace bude mít svůj repertoár, ve hře budou unique - to budou vždy nejlepší itemy daného druhu, který bude mít čas od času nějakou magickou vlastnost, pak sety, které budou nějakým způsobem spolupůsobit (dohromady tvoří štít, budou vás lépe chránit, bude se vám v něm lépe hýbat), vzácné předměty, které můžou mít nějakou speciální vlastnost (critical, bonusy), magické - očarované předměty (s ohněm, jedem, nějaká jiná magická vlastnost)...
všechny tyhle itemy budou mít tak maximálně pár magických nebo speciálních vlastností, jinak budou v podstatě obyčejné, ty právé itemy budou artefakty a uber itemy, ty můžou mít i velice speciální vlastnosti a zvláštní requierments...
itemy budou moci být hodně dobré (především pro ochranu, amulet tvořící štít např.), ale ty nejlepší si hráči udělají sami, itemy však nebudou rozhodující, naprosto drtící high char může mít v rukou celkem obyčejné meče, special points je v klidu nahradí...
maximální počet končetin schopných nést zbraň bude 4, luky budou vždy obouruční, jinak vše může být jednoruční
na postavě bude (podle umístění):
oblečení - košile/triko/vesta, gatě/sukně, atd..
1x brnění (může zakrýt celou postavu kromě hlavy, rukou a nohou)
1x chrániče ramen (pokud to nezabere brnění)
1x gatě (dolní část brnění, pokud to nezabere brnění)
1x boty (i při větším počtu nohou)
1x rukavice (i při větším počtu rukou)
1x chrániče rukou (na předloktí)
1x helma (čepice, šátek, čelenka) (i při větším počtu hlav)
1x šátek/šála/límec nebo jiný chránič krku (zdobný)
1x chránič křídel (pokud postava má)
2x náramek
2x amulet
4x prsten
postava (i když má brnění) bude moci mít plášť nebo kabát
pod brněním můžete mít místo oblečení např. talár
no snad sem na nic nezapoměl

tuhle kompletní výbavu budou mít jen humanoidi, ostatní classy budou mít různá omezení
pokud budete obr, budete moci používat normální itemy kromě střelných zbraní, ale nekteré itemy budou jen pro velké, některé jen pro malé...
několik itemů bude mít specifické requierments (povolání, class atd)
další itemy budou svitky, knihy, talismany, šperky a hromada přísad: kytky, šutry, hlína ze hřbitova a dalších lokací, prach a další blbost z různejch monster, kosti, krev, voda a další tekutiny...
samozřejmě různý elixíry, pro posílení atributů, skillů, jedy, výbušný a další dmg atd...
pak budou vzácný itemy, spadlej meteorit, kus hvězdy, sluneční kámen a takovýhle blbůstky, všechny typy itemů budete moci tvořit sami (psát knihy, dělat kameny, těžit)
9) zlepšování postavy
atibuty budou pomaličku růst použiváním, pokud kouzlíte čas od času se vám zvýší třeba energie, ale tohle bude jen občas něco...
atributy zvýšíte u různých classů různě, u zvířat např. žraním kořisti, u humanoidů elixíry, questy, baštěním některých kytek, tréninkem, oltáři, knihami a učením obecně, zabíjením bossů, vysáváním, skilly atd...
skilly zvýšíte pomocí special points a používáním, oltáři, knihami atd...
získáte opět knihami, učením, oltáři, za questy nebo odkoukáním
expy získáte za boj, za questy, oltáře, knihy, elixíry, trénink, pak činnostmi jako tvorba itemů a další práce, kouzlením, ježděním na "mountovi" atd... prakticky za vše...
10) tvář hráče
hra bude skutečná RPG, pro jednoho budete hrdina, pro druhého sv*ně
jak už sem psal, ve hře budou různé faktory:
evil/good factor - evil za vraždění, používání temné magie, good za plnění questů, povolání, ochranu a pomáhání (hráčům např.), některá povolání (anděl) potřebují velmi velmi vysoký good factor, jiná (démon) potřebují vysoký evil factor, ať už máte vysoký kterýkoli, někdo po vás půjde
fear factor - faktor strachu, i když jste good, můžou se vás lidi bát (to vám nijak moc neublíží, z andělů maj lidi panickou hrůzu, nikdy by si nedovolili je napadnout), s vysokým fear factor se můžete vyhnout přepadení, se záporným fear factorem z vás budou mít srandu i děti...
love/hate factor - některé říše vás mohou i milovat nebo nenávidět, to pomáhá pokud se derete na vedoucí pozice nebo chcete questy, lidi vás budou mít radši pokud vás nenávidí jejich nepřátelé
trust factor - pokud budete kašlat na questy, přestanou vám je NPC dávat, dá se spravit chytáním zlodějů a všeobecně vypomáháním strážím
wanted level - snad netřeba vysvětlovat
zatím všechny...
další co určuje vaší tvář je, jakou magii vyznáváte, pokud se například věnujete temné magii, nekromancii (nenávidí vás církev), pekelné magii... magii používají i fighteři tak pozor...
pak náboženství, není úplně dobré pro vaší pověst, když nevěříte v nic, pak to je nebe, peklo a přírodní bohové, které jsem zmiňoval, nejneutrálnější je věřit v matku přírodu (bude mít nějaké speciální jméno), která ovládá vše, od nebe po peklo...
no a pak váš zjev může ovlivnit váš obraz pro okolí, vždycky z vás vyzařuje to, čemu se věnujete pokud je někdo dostatečně schopný, aby to viděl...
edit: no a samozřejmě budete na svojí postavu moci použít hromadu efektů, které mají vyděsit atd ostatní hráče...
11) něco o fungování hry
- odpojení: pokud se odpojíte, vaše postava ještě 25s setrvá ve hře, žádný chicken se tedy nekoná, můžete jí taky nechat připojenou, i když vy nehajete (nechat jí třeba běhat nebo jinak trénovat, ale bude to limitované), po připojení budete tam, kde jste se odpojili, pokud nezvolíte jinak
- smrt: po smrti se objevíte doma se vším co vám zbylo (doma je to, kde si to určíte, nejde to ale všude), taky tam budou jakési waypointy, které budete moct i tvořit a pak se na ně portovat, jako waypoint si můžete označkovat i někoho, takže třeba necháte táhnout svojí armádu a mezitím někam půjdete, než bude na místě, tak se k ní portnete...