
Trochu jsem si hrál s neuronovými sítěmi a různými předtrénovanými modely.
Zajímalo mě jak si poradí s texturami Diabla - konkrétně monster Diablo a Andariel.
Zde jsou výsledky - co na ně říkáte?
Výsledky si přibližte, pod každým uvidíte, který konkrétní model byl použit.
Který obraz se vám líbí nejvíc?
Mimochodem originál použitý ve hře je ten vlevo dole. (je u něj napsané results/original)
Pro zájemce - umělé neuronové sítě se pro laiky dají zařadit do technik umělé inteligence, řadí do technik strojového učení. Takovéto techniky se používají všude tam, kde efektivní algoritmy neznáme - obvykle v rozpoznávání zvuku, obrazu apod. Zatímco snížení kvality obrazu je výpočetně velmi jednoduchý problém, opačně to už neplatí. Je to podobné jako u černobílých fotografií - udělat z barevné černobílou je velmi jednoduché, ale z černobílé barevnou téměř nemožné.
Umělé neuronové sítě mají své matematické jádro, inspirované biologií. Aby se mohly používat, je nutné je vytrénovat k tomu, co po nich chceme - v tomto případě "upscale" obrázků (zvětšení a zachovat kvalitu).
Já jsme použil jádro projektu ESRGAN a modely předtrénované komunitou, která se zabývá upscalováním starších her.
Kromě obrázků se dá samozřejmě upscalovat i video, čehož už fanoušci pro Diablo 2 využili:
https://youtu.be/9hGzPRYZ-gc
Koho by zajímalo matematické jádro neuronových sítí:
https://www.youtube.com/watch?v=aircAruvnKk
Pomocí těchto technik by se teoreticky dal vytvořit remaster Diabla 2 přímo komunitou (formou modu), nicméně pro správné fungování je nutný zásah do kódu hry samotné, který bohužel k dispozici nemáme, takže by to nebylo úplně jednoduché.
Co na výsledky říkáte? Chtěli byste vidět, jak by vypadaly upscalované např. lokace?