Stránka 1 z 2

Re: Patch 2.4.0

Napsal: 13.02.2016, 15:43 hod.
od CalypsoCZ
Ahoj lidi, prosím potřeboval bych poradit - od včerejška od večera mě nejde spustit hra - zastaví se to v tomto místě (viz. obrázek)
Obrázek
do teď od vydání hry bez problémů , hrál jsem ještě odpoledne bez problémů a najednou tohle >:'( má někdo stejný problém???
-hru mám nainstalovanou i na noťasu a tam se to chová stejně
- po přihlášení do launcheru jsem offline a nevidím přátele kdo je online, a když to spustím a přihlásím se do hry tak se to kousne v tom místě co je na obrázku
PROSÍM O JAKOUKOLIV RADU :wave: díky

Re: Patch 2.4.0

Napsal: 13.02.2016, 16:50 hod.
od McT
Na to asi rada nebude, reinstal jsi zkoušel?

Re: Patch 2.4.0

Napsal: 13.02.2016, 17:20 hod.
od CalypsoCZ
Reinstal jsem nezkoušel zatím - nechápu ale že na dvou počítačích se to chová stejně. >:roll:
Zkoušel jsem ale se připojit přes mobil-hotspot a normálně se to spustilo - nemyslím si že reinstal pomůže když s připojením na jinou síť to funguje
Tak nevím jak to vyřešit hrát přes mobil asi není ideální řešení :?: :?: :?:

Re: Patch 2.4.0

Napsal: 15.02.2016, 22:01 hod.
od CalypsoCZ
Tak hlásím další den (4.) bez diabla - nepomáhá nic :ble:
Nikomu z vás to nepřeju jako - v poledne hraješ a večer po práci to nejde - a další den taky a další taky... fakt pecka :OXO
reakce blizzardu : klasika restart, ovladače, router... (reinstal proběhl), by mě zajímalo kolik reportů proběhne než je pošlu do p....e a přestanu to hrát >:D

Re: Patch 2.4.0

Napsal: 16.02.2016, 00:15 hod.
od Stanley
Tak pres mobil jde hrat taky, pokud mas dost dat a stalej signal, aspon 3G. Nicmene, zkousel jsi problem hlasit u providera?

Re: Patch 2.4.0

Napsal: 16.02.2016, 05:48 hod.
od CalypsoCZ
kontakt providera je na řadě dnes protože už opravdu nevím co zkusit :shock:
napadlo mě to jako jedno z posledních řešení ale došlo mě to málo pravděpodobné - tak dík za tip... snad se to už vyřeší nějak no...

Re: Patch 2.4.0

Napsal: 16.02.2016, 09:07 hod.
od Mlok
Pokud to přes jedno připojení funguje a přes druhé ne, tak je problém na 99% v připojení a ne u Blizzardu. Ono to má podpora Blizzardu také dost těžké. Většina problémů je u uživatelů (ať už jejich počítač, router nebo samotné připojení) a když nemají žádnou možnost jak zkontrolovat vše u uživatele a samotné připojení, tak se těžko pak s uživatelem takový problém řeší. A hodně uživatelů jen pak nadává na Blizzard a přitom mají problém u sebe.

A ani třeba tracert a path ping (který chtějí při řešení) není vůbec dostatečný na otestování, zda je připojení v pořádku.

Sám jsem si tím prošel. První test byl vyzkoušet jiné připojení (LTE) a když tam to fungovalo, tak nemělo ani žádný smysl to řešit s Blizzardem.
Na optice, která jinak běhá perfektně (nízké odezvy, reálně fungující Gbit) jsem měl v D3 časté DC. A kromě D3 fungovalo vše, jen RPD na domácí počítač se občas rozpojovala. A nakonec po delším obtížnějším hledání (více monitorování Wiresharkem a následné řešení s poskytovatelem připojení) se problém naštěstí našel, dělal ho jeden aktivní prvek po cestě (konkrétně DCN DCRS-5960), který čas od času zařezával navázaná spojení.
Bohužel takový problém se hledá velmi obtížně a je závislý na ochotě poskytovatele internetu to řešit. A když ten bude tvrdit, že mu všechno funguje, tak je to konečná...

Ty to máš o trochu jednodušší, protože má problém projevující se pokaždé ve stejné situace, tedy pro testování ho lze kdykoliv nasimolovat a to se vždy řeší snáze než nepravidelně náhodně se objevující problém.

A jinak minimálně přes LTE se dá hrát docela dobře (přes 3G to bude o trošku horší, LTE má lepší odezvy). A to jsem zhýčkaný optikou s odezvou 30ms. Přes LTE se držím kolem 80ms, což se ještě dá. Na objem přenesených dat D3 náročné není.

Re: Patch 2.4.0

Napsal: 16.02.2016, 11:24 hod.
od CalypsoCZ
tak provider hlásí "my ne to oni mají problém - na naší straně je vše ok" - že mě to překvapuje :roll: jen teda nevím co dál no...

Re: Patch 2.4.0

Napsal: 16.02.2016, 12:19 hod.
od Mlok
To je bohužel velmi debilní situace. Řešit s providerem je šance většinou pouze když přijdeš s něčím konkrétním typu nejde mi ta a ta ip na tom a tom portu nebo jiný už specifický problém, který si mohou následně nasimulovat.

Když to na stejném počítači a jiném připojení funguje, tak bude jak už jsem psal na 99% problém v tom připojení. To ale ještě neznamená, že u providera. Může to být cokoliv co se v tom připojení liší.

Tedy mobilní připojení x pevné se může lišit ve více věcech:
- síťkovka (ovladače, HW problém, nastavení vlastností), která nebude použita pro mobilní připojení
- všechny síťové prvky, přes které to máš připojené (router, switch, atd., netuším jak to máš řešené)
- FW v počítači, který může být různé nastaven pro různá připojení (ten je vždy dobré při řešení jakéhokoliv problém vypnout, abys vyloučil problém u něj)

Já bych se pokusil zjistit více k tomu problému. Ale už to bude vyžadovat nějaké znalosti k hledání problému. Můžeš monitorovat Wiresharkem a přesně si srovnat chování pro fungující x nefungující připojení a dohled přesně v jaké fázi a při čem to neprojde.
Je tak šance problém více upřesnit, i když jistota tu není. Ne vše se dá monitorováním Wiresharkem na koncové stanici odhalit (na některé problémy bys musel monitorovat aktivní prvky po cestě a tedy i u providera a to nemáš tu možnost).

Re: Patch 2.4.0

Napsal: 16.02.2016, 13:49 hod.
od witekcz
CalypsoCZ píše:tak provider hlásí "my ne to oni mají problém - na naší straně je vše ok" - že mě to překvapuje :roll: jen teda nevím co dál no...
1/ restart routeru.
2/ změn DNS na všech PC na open google DNS.
3/ v příkazovém řádku pusť ping třeba na google.com "ping google.com -t" a nech běžet hodinu, klidně dýl. Pokud bude Packet Loss (česky je to myslím ztráta) větší než 3 %, kontaktuj providera.
4/ zeptej se providera, jestli neblokuje tyhle porty:

Kód: Vybrat vše

https://us.battle.net/support/en/article/configuring-router-and-firewall-ports
5/ jestli máš ESET, AVG a podobný sraj(n)dy, odinstaluj je nahraď je něčím jiným.

Re: Patch 2.4.0

Napsal: 16.02.2016, 14:06 hod.
od Mlok
Ping určitě pouštět až na servery Blizzardu. Běžně se stává, že packet loss má některý provider pouze do některých zahraničních sítí, záleží jak má zajištěnou jakou zahraniční konektivitu.

A Telia (přes kterou se dostáváme na Bliz. servery) je zrovna oblíbená pro větší packet loss poměrně často. Poslední server (tedy na kterém to skutečně běží) Bliz. už odpovídat na ping nebude. Takže nejprve dát tracert 213.155.155.233
A pak pustit ping na poslední hope, který odpovídá (to je poslední aktivní prvek po cestě k Bliz. serveru, který odpovídá na ping).

Ping sám o sobě je ale nic moc říkající nástroj. Odpovídání na ping má většina strojů v internetu jako low prioritu a tedy např. 5% packet loss u pingu ještě vůbec nemusí znamenat problém. Packety při hraní nemusí mít třeba ani žádný packet loss i když ping má.

Tohle je vše vidět nejlépe při monitorování Wiresharkem. Tam už se dle množství retransmisin a fast retransmision při monitorování při daném účelu (tedy při hraní D3) dá dělat nějaké závěry jestli je to moc nebo ne (narozdíl od pingu).

Porty určitě prověřit. To by se také poznalo právě z monitorování z Wiresharku, že se to zasekne na zakázaném portu.

A když se to zasekne (jak byl výše screenshot) po autentizaci až při stahování postav, tak to klidně může být něco zakázaného u providera. Autentizace běží na jiném serveru než ze kterého se stahují postavy a potřebuje jiný protocol a porty.

Edit:
A jinak si myslím, že packet loss určitě nebude zdrojem řešeného problému. Velký packet loss může způsobovat občasné výpadky, ale nezabrání přihlášení. Tohle vypadá na nějakou úplnou blokaci (ať už providerem, FW, antivirem nebo něčím jiným).

Re: Patch 2.4.0

Napsal: 16.02.2016, 16:16 hod.
od CalypsoCZ
Moc dík za reakce a rady - bohužel "sítím" moc nerozumím tak i když jsem zkusil nainstalovat a spustit Wireshark tak se v tom stejně vůbec nevyznám.
Provider tvrdí že určitě neblokuje žádné porty, předá to zas jejich poskytovateli a za cca 3 dny mám zavolat :roll: tak budu čekat asi bo už jsem snad zkusil všechno co šlo (i rady od witekcz - díky moc) včetně restartů všeho, instalace ovladačů všeho, nastavení DNS, vypnutí antiviru, firewallu, zapojení PC "před" router atd... a prostě pořád jsem na začátku
Ale na ofiko forum jsem hodil pathping a tracert reporty a někdo tam napsal že to opravdu vypadá na problém na straně providera tak uvidím ...
( tady to je jestli se v tom někdo vyznáte - http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/17610551313 )
Nejvíc mě štve že to prostě přestalo funguvat z ničeho nic a nevím proč , a ani nemůžu na forech dohledat že by někdo řešil podobný problém ..
(ještě že jsem stihl aspoň dokončit season journey :twisted: )

Re: Patch 2.4.0

Napsal: 16.02.2016, 19:20 hod.
od Mlok
Jak tam píše o těch 115ms na hopu 3, tak tím to nebude. To jen značí nestíhající aktivní prvek. A to by jen zhoršovalo odezvu. Máš tam ale nový příspěvek od někoho se stejným providerem, že změnil ip a pomohlo. To už je reálné. Změna ip může vyřešit více různých možných problémů v síti, které by mohly způsobovat řešený problém. Ale netuším jak to v síti máte s přidělováním ip a možnou změnou ip.

Re: Patch 2.4.0

Napsal: 16.02.2016, 21:11 hod.
od CalypsoCZ
s tou změnou ip jsem to četl ale netuším co tím má básník na mysli - myslím že si nemůžu změnit ip jakse mě zachce nebo jo??
- zkoušel jsem to (podle toho co jsem našel na netu) ale samo že to nefungovalo pořád mám ip co mě "přidělí pokytovatel" která podle mě je daná a já ji přece nemůžu měnit jen tak jak chci nebo se pletu?? jetli ano tak jak??
- a je to řešení když něco takového do teďka nebylo potřeba?? (od vydání D3+ROS) díky

Re: Patch 2.4.0

Napsal: 17.02.2016, 06:14 hod.
od babacho
Obrázek

Obrázek

Obrázek

U mne se objeví tyto okna a končí to vždy zrakvenou postavou. Dnes ráno to odnesl skokan. Teď už opravdu nemám s čím hrát. Letos na sezoně 7 RIPů, z toho 5 DC. :OXO

Re: Patch 2.4.0

Napsal: 17.02.2016, 07:51 hod.
od Mlok
Admina případně prosím o přesun posledních příspěvků do technických problémů. Do Patch 2.4.0 to už nepatří a už je tu toho hodně.

CalypsoCZ:
Jestli je změna ip řešením ti nikdo nepoví. To záleží na tom v čem konkrétně je problém a to nevíme. Změna ip může vyřešit spoustu různých zdrojů problému, což ale neznamená, že to bude tvůj případ.
Pár příkladů, co může změna ip vyřešit:
- kolize s dalším zařízením ve VLAN: kolize nemusí být jen stejná ip adresa (kdyby mělo nějaké další zařízení ve VLAN stejnou ip, tak bys měl pravděpodobně problémů více než jen s D3), ale může to být celá řada jiných problémů; stačí jeden neznalý uživatel, který do VLAN připojí špatně nakonfigurovaný router nebo jiné zařízení a mohou se objevit problémy
- blokování aktivním prvkem kdekoliv po cestě na konkrétní ip
- špatně fungující aktivní prvek, stačí třeba problémy s ARP cache (to sice řeší zařízení na úrovni MAC adres, ale změna ip většinou souvisí i se změnou MAC adresy)
- špatné routování pro danou ip nebo MAC adresu (chybička nastavení routování v aktivním prvku se vloudit po cestě klidně může)

To, že to do teď fungovalo nic neznamená. Mohlo dojít např. k připojení nového špatně nakofigurovaného zařízení do VLAN nebo ke změně konfigurace aktivního prvku po cestě nebo začal nějaký zlobit (a třeba by mu stačil i jen restart).

Jak změnit ip? Neznám ani topologii sítě ve který jsi připojený, ani způsob přidělování ip tvojeho poskytovatele. Tady je možností celá řada a může to být od situace nelze změnit ip vůbec, přes lze obtížně po lze jednoduše.
Pár příkladů jak to u některých poskytovatelů funguje (jak to funguje u tvého si musíš zjistit sám, s tím ti nepomůžu):
- UPC (mám jako záložní připojení, takže dobře znám):
Přiděluje dynamicky veřejné IP adresy. A to tak, že dlouhodobě drží stejnou IP adresu ke konkrétní MAC adrese zařízení. Od UPC dostaneš kabelový modem, který má upravený firmware kde je zablokováno měnit některé části konfigurace modemu. Konkrétně nelze změnit MAC adresa a také nelze vypnout načítání IP adresy z DHCP. Tzn. nemáš jak změnit IP adresu samotného modemu. Ta se změní jen v případě, že UPC něco překonfiguruje v síti, což se běžně nestává (ale sem tam za pár let někdy něco změní).
To ale ještě neznamená, že nemůžeš měnit IP. Můžeš modem přepnout do bridge modu (tím přestane fungovat jako NAT router a vše pouští dále do sítě). Tím od UPC dostaneš přidělenou veřejnou IP adresu pro další zařízení za modemem, jen je to omezeno počtem zařízení (záleží na tarifu jaký máš, může to být 1 nebo 3 zařízení). A nad těmi zařízeními (ať už je to přímo už počítač nebo tvůj další router) už máš kontrolu a u nich už dokážeš podhazovat různé MAC adresy a tím dokážeš vynutit změnu i té veřejně přidělené IP od UPC.
U UPC ovšem není žádná VLAN, každý modem je oddělený za aktivním prvkem a tedy žádné kolize ve VLAN ani být nemohou.
- moje hlavní připojení je lokální sdružení Pilsfree u kterého je optika až ke switchy v baráku a pak Gbit ethernet:
Tady to funguje s přidělováním ip adresu úplně jinak. Každý si registruje svoje zařízení v systému Pilsfree. Tam si zadáš MAC adresu zařízení a k tomu nakonfiguruješ IP adresu (kterou by měl přidělit správce nebo použiješ první volenou v daném rozsahu pro danou VLAN). IP adresy jsou lokální a pokud má někdo přidělenou veřejnou, tak se mu to překládá až dále na aktivním prvku a v lokální síti funguje s lokální IP.
Zafungovala by ale jakákoliv IP adresa, kterou bys správně zvolil z rozsahu pro danou VLAN a která ještě není použitá. Jen musí být MAC adresa počítače v interním systému, jinak je zablokován přístup na internet a bude fungovat pouze lokální síť.
Mám více registrovaných zařízení a snadno si tak můžu IP prohazovat jak potřebuju.
A dříve jsme tu měli v mojí části sítě kde bydlím jednu obrovskou VLAN (kolem 1000 počítačů). A to byly problémy velmi časté jak každou chvíli do sítě někdo připojil něco blbě nakonfigurovaného. To už je naštěstí minulost a aktuálně rozděleno na malé VLAN (jedna VLAN jeden vchod v paneláku).
Nejčastěji někdo připojil router se zapnutým DHCP ke kterému připojil špatně kabel do LAN portu místo do WAN portu. A to způsobí, že DHPC jeho routeru běží pro celou VLANu a tak zařízení dostávají špatné IP adresy od špatného DHPC a celá VLAN začne následně kolabovat.

Při problémech je vždy vhodné zkusit jinou IP (pokud to je tedy možné u daného poskytovatele). Vyřešit problém to sice nemusí, ale vyloučíš aspoň některé druhý příčin (když změna nepomůže).
A když někdo v tom vláknu na EU fóru psal, že mu to u stejného providera pomohlo, tak je ta šance zase o něco větší, že to pomůže.

Dle traceroute odhaduju, že máš nějakého malého lokální poskytovatele a jedeš nejspíš přes WiFi (ale nutně to tak být nemusí, jen odhad z traceroute dle odezev a počtu a typu hopů).
Tam může být přidělování IP řešeno jakkoliv. Může jít jak přímá změna IP adresy, která bude správně zvolena pro daný segment sítě. Tzn. že poskytovatel to nijak neomezuje. Nebo může být např. přidělování dle MAC adresy, pak můžeš zkusit podhodit jinou MAC adresu.

A samozřejmě to vždy musíš celé řešit na tvojem posledním aktivním prvku připojeném k poskytovateli. Tzn. např. na routeru nebo AP (zase netuším jak to máš připojené).

Re: Patch 2.4.0

Napsal: 17.02.2016, 07:54 hod.
od witekcz
CalypsoCZ píše:s tou změnou ip jsem to četl ale netuším co tím má básník na mysli - myslím že si nemůžu změnit ip jakse mě zachce nebo jo??
- zkoušel jsem to (podle toho co jsem našel na netu) ale samo že to nefungovalo pořád mám ip co mě "přidělí pokytovatel" která podle mě je daná a já ji přece nemůžu měnit jen tak jak chci nebo se pletu?? jetli ano tak jak??
- a je to řešení když něco takového do teďka nebylo potřeba?? (od vydání D3+ROS) díky
Záleží od providera, někteří přidělují IP adresu dočasně. Pokud bys na víkend vypl hlavní router a v pondělí ráno ho zapnul, nejspíš dostaneš novou IP.

Nelze se přihlásit do D3

Napsal: 17.02.2016, 07:56 hod.
od witekcz
Přesunuto odtud

Kód: Vybrat vše

https://www.diablofans.cz/forum/viewtopic.php?f=44&t=11527&p=302026#p302026

Re: Nelze se přihlásit do D3

Napsal: 17.02.2016, 08:27 hod.
od CalypsoCZ
tady je odpověď od blizzardu - vypadá to že nejsem sám s podobným problémem jestli tomu dobře rozumím :?:

Hello Vít,

Thank you for contacting us regarding your connection issue. Thank you for supplying your network files. This will help us narrow down why this only affected Czech customers.

As this connection issue is currently our of our control we cannot give an estimate on when it will be fixed, but we'll do what we can to solve this issue.

Re: Nelze se přihlásit do D3

Napsal: 17.02.2016, 09:35 hod.
od Mlok
To vypadá, že by mohlo být více uživatelů buď jen konkrétního providera (přímo nějaká chyba u něj) nebo i více menších providerů, kteří mají stejný typ zahraniční konektivity a tedy stejný propoj do Telie (kde by mohl být problém v propoji do Telie).
A Bliz. se snaží být aktivní v řešení problému (zřejmě mají nahlášeno už více ticketů, jinak by sto vůbec neřešili), který není přímo jeho a bude se ho snažit nějakým způsobem obejít (což třeba ani jít nemusí nebo může vyžadovat větší změnu u nich, kterou nebudou chtít udělat, takže vyřešit Bliz. nic nemusí).

Škoda, že není více upřesněno z jakých připojení je těch více uživatelů z ČR. To by ti trošku pomohlo s tím u koho se máš snažit urgovat problém ty.