[BUILD]Lightning Charged Up Crusader
Napsal: 03.04.2014, 08:12 hod.
Ahoj,
Jako asi téměř všichni jsem se těšil na novou postavu, na svatého válečníka zakutého v oceli. Říkejme mu třeba Křižák. Dostat se na lvl 70 zabralo jen pár hodin, a to i přesto, že jsem zkoušel každou novou abilitu, kterou jsem během levelování dostal darem. Ovšem na lvl 70 jsem začal tápat. Dostal jsem se na 300k DPS a 9m TGH, což na T1 s WD stačilo naprosto s přehledem. Ovšem s Křižákem jsem nebyl schopen pořádně nic zabít, ale ani zůstat naživu. A to ani na solo, o grupě ani nemluvě. Se svými nápady jsem se nikam nedostal, tak jsem zkusil několik buildů z různých boardů, ale ani ty mě neuspokojily. Až jsem narazil na jeden, který mě zaujal. V žádném případě si nechci nárokovat slávu za jeho vynalezení. Tak jak jsem ho našel, tak jsem ho vyzkoušel. Vůbec nemám ideální vybavení, naopak, ale i přesto to zafungovalo. Nebylo to úplně dokonalé, tak jsem trošku povyměnoval runy a pasivku. Nakonec jsem byl spokojen, a proto si Vám ho dovoluji představit.
Původní článek o buildu z US fóra - http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12373317334
Můj build - http://us.battle.net/d3/en/calculator/c ... hiT!aZaYbb
Aktivní skilly
Provoke: Charged Up (P:CU)
(klávesa 1)
Základem buildu je abilita Provoke: Charged Up. Nejenom že donutí potvory kolem útočit na Križáka, ale doplní mu ještě Wrath. S runou Charged Up navíc každý zdroj DMG, který křižák udělá, získá bonus v podobě 50% weapon DMG ve formě lightning DMG. A to i v případě, že Križák udělá třebas jen jeden bod DMG. Tímto je jasné, že build a gear se bude točit kolem toho, jak udělat kolem sebe co největší paseku. Tady je potřeba říci, že build je zaměřen na čištění skupin a elitek a je tedy ideální pro takové to domácí „žvýkání“ démonů.
Blessed Hammer: Thunderstruck (BH:T)
(klávesa 2)
Hlavní skill na DMG. Kladivo se točí kolem Křižáka a je s ním spojeno blesky. Co trefí, dostane DMG. Tím jak krouží, dělá vícero DMG, čím blíže jsou potvory. Logicky, protože poloměr otáčení kladiva je menší. Se zapnutím Provoke a Iron Skin jsem se svým hodně špatným vybavením byl schopen zabít melee elite pack na T1 za 2 vteřiny. Dokážu si dost dobře představit synergii s monkovým Cyclone Strike: Implosion. BH:T stojí pouze 12 Wrath, takže jich mohu dát bez bodů v Paragonu 23 za sebou, než mi dojde Wrath. Vyzkoušel jsem i Fist of Heavens: Fissure, které se také nabízí, a musím říci, že BH:T je lepší volbou. Je příjemnější na hraní a u FoH:F mě limitovala vysoká cena Wrath. Navíc si myslím, že BH:T dává rovnoměrněji a hlavně pravidelněji více menších hitů, což je to, co zde chci. BH:T jsem přesunul z myši na klávesu hlavně kvůli pohodlnějšímu hraní.
Iron Skin: Reflective Skin (IS:RS)
(klávesa 3)
Našel jsem 3 důvody, které hovoří pro Iron Skin. Zaprvé i trny fungují na Provoke, takže i kdyby dělaly jeden bod DMG, tak mají své místo. Za druhé je ovšem třeba zmínit, že jejich DMG není úplně zanedbatelná. S aktivní runou a pasivkou Iron Maiden to jsou slušná čísla. Za třetí funguje IS:RS jako taková o’s*it záchranná brzda. Vyzkoušel jsem runu Explosive Skin, ovšem nakonec jsem se přeci jen vrátil k runě Reflective Skin. Občas mi totiž runa Explosive Skin bouchla až když kolem mě nic nezůstalo stát.
Akarat’s Champion: Rally (AC:R)
(klávesa 4)
Ofensivní I defensivní cooldown zároveň. Každá DMG, kterou udělá Křižák, tak má šanci na snížení cooldownu všech skillů. V praxi to znamená, že v balíku potvor, je možné P:CU i IS:RS téměř spamovat. Tato Nirvana trvá 20 vteřin. Synergie je trochu podobná CM wizardovi z Vanily. Tento skill nejde v tomto buildu podle mého názoru nahradit, podobně jako Provoke: Charged Up.
Punish: Roar (P:R)
(LM)
Klasický základní útok. Originální build měl runu Rebirth. Já ji nahradil runou Roar, která poměrně často vybuchne jako ohnivá koule a je to další palivo pro Provoke: Charged Up. Navíc Block Chance navíc se vždy hodí.
Laws of Valor: Critical (LoV:C)
(RM)
Původní build pracoval s runou Answered Prayer, která mě ovšem nepřesvědčila. Protože jsem měl enormní problém s obnovováním HP, tak jsem zkusil runu Invincible, která již fungovala lépe. 16k LoH není nic, nad čím by se dalo mávnout rukou, ale durativ 4 vteřiny můj problém s HP tak úplně nevyřešily. Vyzkoušel jsem i další Laws na regen HP, ale nakonec jsem skončil s runou Critical, která burst DMG tohoto buildu umocnila. Problém s udržením se naživu jsem totiž vyřešil jinak.
Pasivní skilly
Blunt
20% DMG k Blessed Hammers? Ano, prosím!
Iron Maiden
Jak už jsem zmínil u Iron Skin, tak trny fungují v synergii s Provoke. S aktivním IS:RS se navíc menší potvory jako ty žabopsi zabijí o Křižáka na 3-4 rány
Heavenly Strength
Tento build funguje jak s 1h, tak s 2h. Protože Provoke: Charged Up přidává weapon DMG, přikláněl bych se spíše k 2h. Na druhou stranu pokud najdete slušný 1h, který procuje AoE DMG, tak není co řešit.
Renewal
Slušne spolupracuje se skillem Punish, který zvyšuje block chance. Mě v současné době léčí za 13k za block. Původní build fungoval s Wrathful, který pro mě fungoval hůře. Renewal se pro mě stal silnějším healem, ale ani to nestačilo na pohodlné dovádění s elitkama, proto jsem pozornost zaměřil i na Paragon.
Paragon
Můj předešlý build fungoval také na podobném základě. Ovšem s tím rozdílem, že základem DMG byl Fist of Heavens: Fissure. Zkusil jsem tedy stejnou alokaci bodů v paragonu (pro každou sekci jich mám k dispozici asi 43). Max Wrath, CD reduction, All resists a Cost reduction. Nebylo to ovšem ono.
Stats
Zjistil jsem, že úplně nepotřebuji zvýšit maximum Wrath, protože Blessed Hammer stojí v porovnání s FoH málo Wrath a i bez toho ho můžu vyhodit 23x. Navíc nějaký +Wrath jsem našel mimoděk i na štítu. Proto jsem tam dal klasiku, tedy +Strength. Tady to je nicméně podle mého názoru vyrovnané a každému co jeho jest.
Offensive
Tady jsem nechal +CD reduction, není moc o čem se bavit. V tomto buildu jde o to mít všechny skilly pryč z cooldownu co možná nejdříve.
Defensive
Opět, ponechal jsem +All Resists
Utility
Ze stejného důvodu jako u Maximum Wrath jsem usoudil, že není úplně potřeba mít tady +Cost reduction. Zvolil jsem tedy +Life on Hit, což elegantně vyřešilo i můj problém s životy. V současné podobě s LoH mi na bílém packu životy neubývají. Na elitkách mě to udrží naživu. Co víc si přát?
Gear
Nejdříve je dobré říci, že nemám žádnou věc, která by procovala AoE DMG. I přesto build funguje. Každá taková věc navíc jen zvyšuje účinnost buildu. Původní „vynálezce“ originálního buildu tvrdí, že s 650k DPS a 7,5m TGH prochází přes T4 jako nůž máslem. Co se DPS týče, tak prý i T6, kde ovšem dostává moc naloženo. Jestli to je pravda nebo ne, nechám na posouzení někoho, kdo na to má gear. Já build testoval s 300k DPS a 9m TGH na T1 a tam to opravdu funguje.
Jak už jsem zmínil, je dobré mít věci, které dělají samy nějaký druh AoE DMG. Jako příklad lze uvést nový Hellfire Ring, Fire Walkers, Pox Faulds, Thunderfury, Thundergod’s Vigor, Dead Watch Mantle, atd.
Neuškodí mít na věcech +lightning DMG. Hlavní zdroj DMG je právě lightning (P: CU a BH:T)
A jsou i další věci, které mohou podpořit podstatu tohoto buildu. Akarat’s Awakening na snižování CD skillů, nebo třeba Sanguinary Vambraces, které mohou procnout na blocku 1000% k trnům.
Každý má rád něco jiného, mě zaujal tento build svoji jednoduchou synergií mezi skilly. Vyzkoušejte, uvidíte.
Jako asi téměř všichni jsem se těšil na novou postavu, na svatého válečníka zakutého v oceli. Říkejme mu třeba Křižák. Dostat se na lvl 70 zabralo jen pár hodin, a to i přesto, že jsem zkoušel každou novou abilitu, kterou jsem během levelování dostal darem. Ovšem na lvl 70 jsem začal tápat. Dostal jsem se na 300k DPS a 9m TGH, což na T1 s WD stačilo naprosto s přehledem. Ovšem s Křižákem jsem nebyl schopen pořádně nic zabít, ale ani zůstat naživu. A to ani na solo, o grupě ani nemluvě. Se svými nápady jsem se nikam nedostal, tak jsem zkusil několik buildů z různých boardů, ale ani ty mě neuspokojily. Až jsem narazil na jeden, který mě zaujal. V žádném případě si nechci nárokovat slávu za jeho vynalezení. Tak jak jsem ho našel, tak jsem ho vyzkoušel. Vůbec nemám ideální vybavení, naopak, ale i přesto to zafungovalo. Nebylo to úplně dokonalé, tak jsem trošku povyměnoval runy a pasivku. Nakonec jsem byl spokojen, a proto si Vám ho dovoluji představit.
Původní článek o buildu z US fóra - http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12373317334
Můj build - http://us.battle.net/d3/en/calculator/c ... hiT!aZaYbb
Aktivní skilly
Provoke: Charged Up (P:CU)
(klávesa 1)
Základem buildu je abilita Provoke: Charged Up. Nejenom že donutí potvory kolem útočit na Križáka, ale doplní mu ještě Wrath. S runou Charged Up navíc každý zdroj DMG, který křižák udělá, získá bonus v podobě 50% weapon DMG ve formě lightning DMG. A to i v případě, že Križák udělá třebas jen jeden bod DMG. Tímto je jasné, že build a gear se bude točit kolem toho, jak udělat kolem sebe co největší paseku. Tady je potřeba říci, že build je zaměřen na čištění skupin a elitek a je tedy ideální pro takové to domácí „žvýkání“ démonů.
Blessed Hammer: Thunderstruck (BH:T)
(klávesa 2)
Hlavní skill na DMG. Kladivo se točí kolem Křižáka a je s ním spojeno blesky. Co trefí, dostane DMG. Tím jak krouží, dělá vícero DMG, čím blíže jsou potvory. Logicky, protože poloměr otáčení kladiva je menší. Se zapnutím Provoke a Iron Skin jsem se svým hodně špatným vybavením byl schopen zabít melee elite pack na T1 za 2 vteřiny. Dokážu si dost dobře představit synergii s monkovým Cyclone Strike: Implosion. BH:T stojí pouze 12 Wrath, takže jich mohu dát bez bodů v Paragonu 23 za sebou, než mi dojde Wrath. Vyzkoušel jsem i Fist of Heavens: Fissure, které se také nabízí, a musím říci, že BH:T je lepší volbou. Je příjemnější na hraní a u FoH:F mě limitovala vysoká cena Wrath. Navíc si myslím, že BH:T dává rovnoměrněji a hlavně pravidelněji více menších hitů, což je to, co zde chci. BH:T jsem přesunul z myši na klávesu hlavně kvůli pohodlnějšímu hraní.
Iron Skin: Reflective Skin (IS:RS)
(klávesa 3)
Našel jsem 3 důvody, které hovoří pro Iron Skin. Zaprvé i trny fungují na Provoke, takže i kdyby dělaly jeden bod DMG, tak mají své místo. Za druhé je ovšem třeba zmínit, že jejich DMG není úplně zanedbatelná. S aktivní runou a pasivkou Iron Maiden to jsou slušná čísla. Za třetí funguje IS:RS jako taková o’s*it záchranná brzda. Vyzkoušel jsem runu Explosive Skin, ovšem nakonec jsem se přeci jen vrátil k runě Reflective Skin. Občas mi totiž runa Explosive Skin bouchla až když kolem mě nic nezůstalo stát.
Akarat’s Champion: Rally (AC:R)
(klávesa 4)
Ofensivní I defensivní cooldown zároveň. Každá DMG, kterou udělá Křižák, tak má šanci na snížení cooldownu všech skillů. V praxi to znamená, že v balíku potvor, je možné P:CU i IS:RS téměř spamovat. Tato Nirvana trvá 20 vteřin. Synergie je trochu podobná CM wizardovi z Vanily. Tento skill nejde v tomto buildu podle mého názoru nahradit, podobně jako Provoke: Charged Up.
Punish: Roar (P:R)
(LM)
Klasický základní útok. Originální build měl runu Rebirth. Já ji nahradil runou Roar, která poměrně často vybuchne jako ohnivá koule a je to další palivo pro Provoke: Charged Up. Navíc Block Chance navíc se vždy hodí.
Laws of Valor: Critical (LoV:C)
(RM)
Původní build pracoval s runou Answered Prayer, která mě ovšem nepřesvědčila. Protože jsem měl enormní problém s obnovováním HP, tak jsem zkusil runu Invincible, která již fungovala lépe. 16k LoH není nic, nad čím by se dalo mávnout rukou, ale durativ 4 vteřiny můj problém s HP tak úplně nevyřešily. Vyzkoušel jsem i další Laws na regen HP, ale nakonec jsem skončil s runou Critical, která burst DMG tohoto buildu umocnila. Problém s udržením se naživu jsem totiž vyřešil jinak.
Pasivní skilly
Blunt
20% DMG k Blessed Hammers? Ano, prosím!
Iron Maiden
Jak už jsem zmínil u Iron Skin, tak trny fungují v synergii s Provoke. S aktivním IS:RS se navíc menší potvory jako ty žabopsi zabijí o Křižáka na 3-4 rány
Heavenly Strength
Tento build funguje jak s 1h, tak s 2h. Protože Provoke: Charged Up přidává weapon DMG, přikláněl bych se spíše k 2h. Na druhou stranu pokud najdete slušný 1h, který procuje AoE DMG, tak není co řešit.
Renewal
Slušne spolupracuje se skillem Punish, který zvyšuje block chance. Mě v současné době léčí za 13k za block. Původní build fungoval s Wrathful, který pro mě fungoval hůře. Renewal se pro mě stal silnějším healem, ale ani to nestačilo na pohodlné dovádění s elitkama, proto jsem pozornost zaměřil i na Paragon.
Paragon
Můj předešlý build fungoval také na podobném základě. Ovšem s tím rozdílem, že základem DMG byl Fist of Heavens: Fissure. Zkusil jsem tedy stejnou alokaci bodů v paragonu (pro každou sekci jich mám k dispozici asi 43). Max Wrath, CD reduction, All resists a Cost reduction. Nebylo to ovšem ono.
Stats
Zjistil jsem, že úplně nepotřebuji zvýšit maximum Wrath, protože Blessed Hammer stojí v porovnání s FoH málo Wrath a i bez toho ho můžu vyhodit 23x. Navíc nějaký +Wrath jsem našel mimoděk i na štítu. Proto jsem tam dal klasiku, tedy +Strength. Tady to je nicméně podle mého názoru vyrovnané a každému co jeho jest.
Offensive
Tady jsem nechal +CD reduction, není moc o čem se bavit. V tomto buildu jde o to mít všechny skilly pryč z cooldownu co možná nejdříve.
Defensive
Opět, ponechal jsem +All Resists
Utility
Ze stejného důvodu jako u Maximum Wrath jsem usoudil, že není úplně potřeba mít tady +Cost reduction. Zvolil jsem tedy +Life on Hit, což elegantně vyřešilo i můj problém s životy. V současné podobě s LoH mi na bílém packu životy neubývají. Na elitkách mě to udrží naživu. Co víc si přát?
Gear
Nejdříve je dobré říci, že nemám žádnou věc, která by procovala AoE DMG. I přesto build funguje. Každá taková věc navíc jen zvyšuje účinnost buildu. Původní „vynálezce“ originálního buildu tvrdí, že s 650k DPS a 7,5m TGH prochází přes T4 jako nůž máslem. Co se DPS týče, tak prý i T6, kde ovšem dostává moc naloženo. Jestli to je pravda nebo ne, nechám na posouzení někoho, kdo na to má gear. Já build testoval s 300k DPS a 9m TGH na T1 a tam to opravdu funguje.
Jak už jsem zmínil, je dobré mít věci, které dělají samy nějaký druh AoE DMG. Jako příklad lze uvést nový Hellfire Ring, Fire Walkers, Pox Faulds, Thunderfury, Thundergod’s Vigor, Dead Watch Mantle, atd.
Neuškodí mít na věcech +lightning DMG. Hlavní zdroj DMG je právě lightning (P: CU a BH:T)
A jsou i další věci, které mohou podpořit podstatu tohoto buildu. Akarat’s Awakening na snižování CD skillů, nebo třeba Sanguinary Vambraces, které mohou procnout na blocku 1000% k trnům.
Každý má rád něco jiného, mě zaujal tento build svoji jednoduchou synergií mezi skilly. Vyzkoušejte, uvidíte.