Ohledně info jak se to počítá pro Zeis, tak to bylo na mnoha místech (na US fóru mnohokrát jak o těch co to testovali, tak tam byl i blue post, co to potvrdil). Kdo trochu více hledá informace, aby byl v obraze na to musel narazit. Bohužel přímo tady není hodně věcí i když se to v diskuzích dost často doplní a řeší.
Beru, že pokud neustále přerušuješ hru (a přitom jsi v ní, tedy nedáš ESC), že Powerfull bude horší i na T6. Já když hraju, tak hraju. Přerušovat hru kvůli rodině také někdy musím, ale to dám ESC, takže stopnu hru a tedy nic nevyprší.
Ovšem pak nemáš žádnou možnost, jak opravdu relevatně ty gemy srovnat. V podstatě žádné jednoduchá metoda neexistuje (zkoušel jsem sposutu metod a všechna srovnání selhala a jediné které nakonec vyšlo relevantně bylo těch 100+ riftů a srovnání průměrných časů), rozdíl kolik to udělá na celkovém času riftu není tak moc velký, takže nějaké krátké srovnání jen pozorováním je zcela mimo (to jsem si už ověřil).
Ty to tedy už pro T6 srovnávat přesně nepotřebuješ, když nehraješ souvisle jeden rift a kvůli tomu u Powerfull ztrácíš.
Powerfull udržím ještě tak do cca GR35-36, což ale už vůbec nehraju. Pokud jdu hrát GR, tak nižší než GR40 už nehraju a tam už Powerfull neudržím (a čím výše, tím se to zhoršuje).
S kalkulátorama máš moc optimistické předpoklady. Neuměl to počítat správně žádný kalkulátor (DoTka Painu/Toxinu x více sentry útočící na stejného moba). A aktuálně to umí pro více sentry počítat správně jediný a to tenhle
http://sentrycalc.dawg6.com/sentry-web/
a to ještě pouze poslední tři dny. Před 5 dny jsem na US fóru poprosil autora toho kalkulátoru aby to zapracoval a on byl tak laskav, že za dva dny to tam bylo přidané (do té doby počítal dmg více sentry pouze násobením počtu sentry, což dávalo zcela nesmyslná čísla při použití jakékoliv DoTky jako Toxin, Pain, atd.).
I tak je srovnání gemů v kalkulátoru problematické (i co je ty 3 dny možnost vůbec získat správná čísla pro více sentry), protože to vychází pokaždé jinak dle situace single target + single sentry, multi target + single sentry, single target + více sentry, multi target + více sentry. A i se to liší dle počtu cílů. Není jak určit, která situace má jak časté zastoupení v reálním riftu. K tomu není jak určit jakou průměrně udržíš vzdálenost pro Zeis. Pro Powerfull zase na jak dlouho ztratíš průměrně buff.
S kalkulátory bohužel dost lidí neumí vůbec pracovat (to nic konkrétního na tebe), takže často dojdou i pomocí kalkulátoru ke zcela nesmyslným závěrům. Nejde tu jen o to mít vše nastavené správně (i ten nový nejlepší neudělá všechno automaticky, umí sice načíst postavu, ale třeba paragon je nutno doplnit ručně a dále je třeba rozumně nastavit více parametrů typu jak dlouho je v reálu aktivní třeba jaký gem, apod a dále je třeba umět si udělat více srovnání pro signle target, více cílů, pro jednu sentry x více sentry, atd. a z celku umět udělat správný závěr).
S lukem pokud jsou TaT, tak se hraje výhradně BP6 a není na to potřeba žádný lepší gear. Jakmile jsou TaT, tak to je naoapak s lukem sranda a ne všude je potřeba ATS (na bracerech není třeba nikdy, na druhém ringu také ne).
Naopak s Calamitou máš na BP6 strašně moc zbytečné ATS. BP6 s 1-hand crossbow se právě vůbec nehraje, to je ta chyba. S 1-hand crossbow má smysl pouze BP7 a to pouze někdy pokud na to je perfektní gear.
Takže jsi na kombinaci zbytečná ATS, stejný breakpoint jako bys měl s lukem a výrazně nižší base dmg zbraně (ze které se vše počítá). MfD to samo o sobě nedožene a vyjde to vždy hůře. Není to díky MfD tak hrozné, ale pořád to je znatelně horší.
Konkrétně máš při 0 bodech v ATS z paragonu zbytečných 21,35% ATS. Tedy stačilo by nahodit luk, který by byl bez ATS pro maxiální dmg a následně dát 1,2% ATS z paragonu. Tedy vůbec žádný problém.
Naopak máš hodně dobré TaT (48%, i když jen 5% hlavní stat), takže už jsi pomalu na hranici, kdy by se dalo uvažovat o BP7 s Calamitou. Na HC by to asi pořád nebyl dobrý nápad (měl bys pak znatleně menší tougness) a musel bys mít perfektní zbytek gearu, ale už by se to teoreticky dalo (bez nesmyslů jako ATS na amuletu).
A pokud ti vycházela varianta s Bow tragická, tak jsi musel s prominutím něco dělat úplně špatně. Není možné, aby bow vyšel na BP6 tragicky proti 1-hand crossbow na stejném breakpointu a to ani když je to Calamita s MfD. A BP6 dáš s lukem s dobrými TaT levou zadní jak už jsem psal v předchozím odstavci.
A pro zajímavost jsem srovnal jak ti to vychází s Calamitou. Pro single target a single sentry pro 100% uptime BoP:
- 72,020,173 DPS non elite
- 111,631,268 DPS elite
Já mám s lukem pro srovnání (stejné gemy):
- 89,950,877 non elite
- 116,936,14 elite
Do elit hodně získáváš za SoJ, já to mám pro RoRG + unity. Se SoJem bych měl oboje větší, elity výrazně. Gear nemám o moc lepší. Mám sice WH, ale nemá zase ChD na TaT a ještě máš lepší roll TaT. Mám trochu vyšší lvl gemů, ale to zase neudělá tolik. A nemám nahozený SoJ, čímž ztrácím hodně. Ve výsledku se SoJ máš gear asi už lepší ty. Dmg máš ale i přes MfD nižší.
Pasivky počítané stejné. Na SC na T6 sice hraju Ambush (nepotřebuju Awareness), do kalkulátoru to ale vždy házím bez Ambush, takže to je stejné.
A nakonec jsem pro tvůj gear jen změnil na luk (nahodil jsem staty dle mojeho) + přidal potřebných pár bodíků z paragonu (bylo třeba 16 bodů) na breakpoint a o to ubral na ChC a výsledek:
- 74,725,330 non elite
- 115,824,262 elite
Díky MfD rozdíl není velký, ale jasně lepší s lukem. Tedy netuším co jsi v kalkulátoru zkoušel, když je to pouze o výměně zbraně a bodíky v paragonu. Nic jiného na luk měnit nemusíš, ATS máš dost.
Tedy žádné o třetinu lepší Calamita, ale jasně lepší luk i když jen o trošku. Tougness bude úplně totožná, protože jsem měnil jen zbraň a offense body paragonu.
Ohledně gemů v kalkulátoru je to nejvíce problematické a v podstatě korektně srovnat nejdou ani přes tu možnost posledních 3 dny aspoň dávat správná čísla pro více sentry.
Pokud ti to hází stejná čísla pro srovnání enforcer x pain x toxin, tak opět s prominutím něco musíš dělat hodně špatně. Opět je to o tom umět používat kalkulátor a umět si srovnat pro všechny ty varianty co jsem vypsal výše a pak vyhodnotit jako celek.
Pokud totiž srovnáš jedinou variantu a to single sentry multi targaet (která je pro ten nový kalkulátor předvolená), tak v tu chvíli dojdeš k úplně nesmyslným závěrům. Tohle je varianta, která děsně nadhodnocuje pain a i dost Toxin. Jako jediná varianta totiž zvýrazní DoTku (dostane ji každý mob tím jak jich srovnáš hodně a není problém s tím, že se aplikuje pouze jednou, protože srovnáváš jen jednu sentry). Přitom to je pouze jedna z více reálných situací, kde v jiných na tom ty gemy jsou mnohem hůře (a zrovna v situacích, které zaberou na T6 nejvíce času, tedy elitky, kterých je většinou méně, jen 3 a RG, který je single target a v obouch případech je to umocněno tím, že už nejedeš jen jednu sentry).
Zkus si někdy srovnat gemy pro situaci více sentry, méně cílů (1-3) a uvidíš jak najednou Pain a Toxin propadnou. Je potřeba pak na to koukat komplexně, ale ani tak to není snadné, protože jak už jsem psal není jak určit časové zastoupení jednolivých variant srovnání.
A craft luku doufám, že srovnáváš jeho base dmg a že máš luk bez ATS (ATS na luku je pouze ztráta dmg a srovnávat dle DPS zbraně je nesmysl). Pokud máš lepší roll (ještě o malinko lepší roll být může i když už mám dost slušný roll base dmg), tak bude Calamita ztrácet o to více.
A pokud to postavíš správně s lukem, tedy budeš mít BP6, tak to klidně natoč s lukem. Aspoň si natočíš jak budeš o malinko rychlejší.
Dosažení BP6 pak není nemožné, ale naopak úplná základ jak se to výhradně hraje. Nevím kde jsi přišel na to, že nedáš breakpoint s lukem. Nemožné je dosáhnout s lukem BP7 (to je sólo zcela nemožné i s perfektním gearem). Ovšem BP7 nemáš ani s Calamitou a jednoduše bez perfekt gearu nedáš. Kdybys měl perfekt gear na BP7 s Calamitou, tak bys měl znatelně nižší tougness (což na HC určitě nechceš), ale už bys na dmg znatelně překonal luk na BP6.