Stránka 1 z 3

rozvaha o Survival MONK buildu (edit:+vzniklá podoba buildu)

Napsal: 30.05.2013, 15:12 hod.
od DrSma
Diskuse pod tímto článkem reaguje na původní text, ve kterém jsem žádal o pomoc HC komunitu se stavbou "Suvival Monk buildu". Tento text jsem odstranil a nahradil finální podobou vzniklého buildu a několika poznatky z jeho vývoje.
Edit: výchozí parametr byl "univerzálně" funkční Build pro slabou výbavu (pouze drop/craft, nebo Monk nováčci) pro hru solo SC i HC /pochopitelně je tím pádem použitelný pro jakéhokoliv hráče/



"Survival Monk Build"

Měl jsem neustálé potíže udržet Monka naživu. Tento build je nejen účinnou odpovědí na tento problém, ale doknce je podpořen schopností udělit rozumné poškození, bez kterého se opět obtížně hraje. Pochopitelně lze, v závislosti na výbavě, provést několik obměn, o kterých se dál zmíním, ale vždy budu dbát na to, aby podstata této stavby zůstala zachována.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SURVIVAL MONK BUILD: >> http://us.battle.net/d3/en/calculator/m ... TXe!Ybabca <<

pozn.: předpoklad je dobrý AR (aby nemuselo být použito "One with Everithing") a štít + na pomoc Templář s healem a stunem
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


(P) Fists of Thunder/ Quickening - maximální Spirit nabíječ pro zvonek /CC nutno nejméně 30% +/
(S) Wave of Light/ Empowered Wave - hlavní DPS dealer /runa pro časté použití/

(1) Serenity/ Peaceful Repose - nesmrtelnost 3s /velmi užitečné, runa s heal dle mého lepší, než 4s/
(2) Breath of Heaven/ Blazing Wrath - léčení /runa s podporou DPS, lze nahradit i za silnější heal/
(3) Blinding Flash/ Faith in the Light - obranný skill na zdržení nepřátel, s touto runou navíc silně podporuje DPS /lze nahradit "Earth Ally" pro více life/
(4) Mantra of Evasion/ Hard Target - u Monků mi často chybí Armor, jasná volba /lze nahradit v podstatě jakoukoliv Mantrou dle potřby a možností/

(PS) Near Death Experience - druhý život každých 60 sec. /důležitá životní pojistka/
(PS) Seize the Initiative - významná podpora Armor, což se u Monků hodí /při dostatku Armor lze nahradit "One with Everithing" pro podporu AllRes/
(PS) Pacifism - mocná redukce poškození v těžkých chvílích /vřele doporučuji/


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Takto nastavený build je velmi univerzální držák a je velmi spolehlivý. Přesto je nutné se držet několika zásad a směru výbavy pro jeho fungování.
-------------------------------------------------------
Obecně se držte zásad! /toto je 50% úspěchu/

- AllRes/Armor 1:10
- CC/CD 1:10

-------------------------------------------------------
Pro tento build
- čím více CC, tím lépe /klidně i na úkor CD, jde o rychlé plnění Spirit/
- používejte štít

Jako vždy platí - čím víc LoH, LS, AS a VIT, tím lépe. /to ovšem nemění nic na buildu jako takovém, vyšší hodnoty Vás pustí na vyšší obtížnost/

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Způsob hry:

Je pohodlný a prostý. Jde o maximální použití zvonku. Spirit se dle potřeby doplňuje primárním útokem. Sílu útoku lze podpořit oslepením a navíc máte čas na další doplnění Spiritu a další zvony. Když je zle, máte dvě záchranné brzdy ("NDE" a "Serenity"). Pokud selže u elit i "Serenity", stále ještě máte mocný "Pacifism". Pokud máte dobrý regen, nebo Heal Mantru, "Pacifism" Vás téměř jistě, po dobu zmražení, omráčení atd., udrží naživu.


Slovo na závěr: Jistě bych o tomto buildu mohl napsat mnohem víc, ale dlouhý text většinou odradí a to, co je napsáno, myslím dostatečně, vystihuje podstatnou kostru stavby. Je zřejmé, že dle výbavy poskytuje prostor pro změnu skillu č.3 ("Blinding Flash") napříklda za "EarthAlly" (přidá life a dobře odvádí pozornost v bitvě) či "Dashing Strike" (možno využívat jako únikový skill a další životní pojistku).





Doufám, že tento build může někomu pomoci z nesnází s křehkým Monkem.
Děkuji všem, kteří tento build podpořili radou
(viz. text níže)
DrSma

Re: rozvaha o Survival MONK buildu

Napsal: 30.05.2013, 18:39 hod.
od DrSma
Pokud by kdokoliv potřeboval doplnit, nebo upřesnit výchozí informace pro build, rád doplním.

Re: rozvaha o Survival MONK buildu

Napsal: 30.05.2013, 18:48 hod.
od WulFgaR77
BTW: ještě bych doplnil, že ti jde přednostně o solo-play, což jde trochu proti smyslu HC hráčů, kteří v pratě vidí vlastně svůj celý život.
(trochu se obávám, že budeš tlačenej do maximálního LoH a později s přibývající damage do LS v kombinaci s vysokou VIT)

Re: rozvaha o Survival MONK buildu

Napsal: 30.05.2013, 18:50 hod.
od Lemurman
nejsem žádnej expert na monka ale zkus tohle: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/m ... aTX!ZaZaac

Re: rozvaha o Survival MONK buildu

Napsal: 30.05.2013, 18:55 hod.
od DrSma
Wulf: nazdar chlapče ;)

Dobrá poznámka, build má být primárně pro sólo hru, to máš pravdu.

Co se týše loh, ls, vit,...to je věc itemů a je to zřejmý, čím víc, tím líp. Smysl ale je vyždímat maximum defense build ze skillů Monka. Určitě se dá k buildu doporučit například základní parametr, aby fungoval, např. AS nebo CC, protože např. co nejvyšší CC je podmínkou pro dobré fungování mnoha skillů.




EDIT: Wulf: jsem to tu na HC procházel a celkem se tu objevujou i sólo HC hráči,..jistě né výhradní, ale i mimo partu se HC hraje.. 8-)
EDIT2: ...a pak těm chudákům nadávaj, když si postěžujou, že RIPli na DC :lol:

Re: rozvaha o Survival MONK buildu

Napsal: 30.05.2013, 19:02 hod.
od DrSma
Lemurman: protože už se chvíli známe, nedá mi to se nezeptat :D ...kdes to vyhrabal, Lemurmane :lol: ...ale teď vážně, dá se to použít?...zkoušels to?..abych to tu nepoužil jako základ, když to není vůbec prověřený,..chápeš,..

Re: rozvaha o Survival MONK buildu

Napsal: 30.05.2013, 19:08 hod.
od Lemurman
já to nikdy nezkoušel, jen mě to napadlo při čtení toho úvodní příspěvku, ale zkusit to můžeš a asi to bude i účinný

Re: rozvaha o Survival MONK buildu

Napsal: 30.05.2013, 19:08 hod.
od DrSma
OK, zkusím to ještě takhle:
Kdo bude mít jistý skill/passivku, který by v takovém buildu URČITĚ neměl chybět, může ho navrhnout a já ho vložím do calculatoru.

Začnu první a myslím, že souhlasit budou všichni: passivka Near death exp.




EDIT: pro větší pohodlí a přehlednost budu vkládat ještě obrázek s aktuální podobou buildu.

Re: rozvaha o Survival MONK buildu

Napsal: 30.05.2013, 19:47 hod.
od Antabus
já bych rád poradil, ale monka sem vubec nehral a popravdě ani moc neplánuji, nelibí se mi :)(mončice už je v tomhle ohledu lepší :lol: ) ale je hned několik lidí co monka hrají a hrají ho dobře, tak ti snad poradí

Re: rozvaha o Survival MONK buildu

Napsal: 30.05.2013, 22:09 hod.
od DrSma
Pro představu, zatím nejodolnější varianta Monka mi vyšla tato. http://eu.battle.net/d3/en/profile/DrSm ... o/18110855

Testuji na MP4 pevážně ve Fields of Misery + okolí. Passivka "all in one" by se dala vypustit, pokud by byl gear postaven na AR, což by bylo super a nahradila by ji NDexp nedo 50% dex do armor. Dál by se dalo jít na silnější léčení z "braeth of heaven" kdyby bylo OK DPS.

Zjistil jsem, že proti prudkému úbytku HP nejlépe pomáhá co nejvyšší dodge chance. (v testu jsem se pohyboval nad 60-70% a to už bylo slušně znát) Kdybych našel lepší způsob, jak generovat spirit pro otočku, než přes primar attack, dala by se dodge dále navýšit přes thunderclap, nebo armor +50%/2s taky přes primar. EDIT: (tím se dá snadno trvale žímat hodně vysokej Armor a uvolní se passivka)

Re: rozvaha o Survival MONK buildu

Napsal: 30.05.2013, 22:54 hod.
od Antabus
jak sem psal, monka nehraju, ale já bych zrušil ten dual wield a tu pasivku bezpečně, nevim kolik ti ten dodge reálně přidává, pač vim že se dogde redukuje s rostoucím číslem a jestli se ti to vyplatí- já bych místo tý pasivky dal čistě na armor- to máš zichr obranu a žadný pravděpodobnosti na úhyby, který tě vždy zradí, když to budeš nejmín potřebovat. Obstaral bych si super stit co prida vše do obrany, co si muzes přát, armor, AR , preferovanou ress a kotel životů, nejlíp v kombinaci vysoká vita + 1x% life bonus, když k otmuje ješte +dex,+cc tak samozřejmě cenné, na sc moc lidi asi ani štíty nesbírají, tak nevím co je tam za výběr.

misto šestýho smyslu si dej NDE, to je osvědčená věc, 35% EHP navíc ti žadná jiná pasivka neda, dogde je prostě problem, jak sem psal výš, je to jenom šance, a odpovída to tomu cos psal, že maltíš a vše pada a pak najednou dostneš pecku a ležíš = dogde nevyšel => ve skutečnosti nevíš co tvuj monk vydrží pač tomu VĚTšinou uhne

Re: rozvaha o Survival MONK buildu

Napsal: 31.05.2013, 00:15 hod.
od zahron
Hele zajistit survivabilitu je hodně obecnej pojem, který lze dosáhnout nejrůznějším typem kombinací, ale nejjednodušší způsob je ten nejpoužívanější :

a to je - správná vyváženost LS vs. DPS vs. HP - tomuhle se asi říká něják EHP nebo to mám blbě ? já nevím ...

monkovy skilly mají převahu v DEF skillech ale DMG skilly má sakra silný - monk který má papírově 150K dps má pure dps o hodně větší a to nemluvím o 3sec DPS window

Re: rozvaha o Survival MONK buildu

Napsal: 31.05.2013, 02:27 hod.
od spiderer
Ja nejsem zadnej expert na monka nebo na cokoliv, ale ono plati jednoduche pravidlo celkem univerzalne a to postavit si build podle gearu co clovek ma a pak to funguje dobre - nemyslim si, ze existuje univerzalni build, ale abych jen nekecal, zkusim nastinit nejake skilly, ktere u monka stoji za zminku :)

Pasivky, ktere pouzivam a proc:

Near death experience - jasna volba predevsim u HC hracu, takovy druhy zivot do zasoby
Seize the Initiative - zvyseni armoru o 50% dexterity (vyplati se ve chvili kdy ji mas hodne)
One with Everything - navyseni allres podle nejvyssi single resistance - vyplati se ve chvili kdy mas na nejakych itemech single res, idealne vickrat stejnou

Dalsi moznost pro vydrz je Pacifism - pri stunu, fearu, immobilite atd dostavas o 75% mene dmg

Co se tyce tech pasivek co jsi nastinil v odkazu (predpokladam, ze to neni ten monk, ktereho jedes z dropu a na max survivabilitu), tak je podle me bezpredmetna pasivka na dodge z dualwieldu, protoze na max survive pojedes se stitem a tim padem bonusovy dodge nevyuzijes, ta druha kdy dostanes dodatkovych 30% z CC by potom zalezela na tom, jestli te CC mas dost, jako dost bych bral hranici 35%+ ale stejne bych ji asi nahradil radsi necim z vyse uvedeneho.

Aktivni skilly:

Mantra - na preziti bych volil mantru of evasion s runou hard target - ziskas dodge + 20% armoru, nebo healovaci mantra s runou na 20% allres, zase zalezi na konkretnich statech
Serenity - jasna volbana ziskani nesmrtelnosti, volil bych ji s runou na prodlouzeni na 4s
Breath of Heaven - doleceni se o nejakych 7k HP + runa na navyseni dmg (mozno zvolit runu na jeste vetsi navyseni HP, ale cca 1k uz te nevytrhne)
Fist of Thunder jako primarni utok bych dal s runou Thunderclap na kratke portovani se k nepriteli, sem tam se ti podari utokem zmizet z nejakeho bordelu
Mystic Ally - tady se hodi vzit si Earth Allyho pro navyseni HP

Dalsi moznosti bych asi vybiral z:

Blinding Flash - oslepeni nepratel + sance ze elity minou utok, doplnil bych to asi runou na zdvojnasobeni sance ze elity minou
Inner Sanctuary - mohlo by fungovat, ale nemam s tim moc zkusenosti

No a pak se samozrejme vyplati nechat si nejaky skill na dmg, protoze ono jenom vic vydrzet neni vsechno, ale je potreba ty moby zlikvidovat at ti zadnou dmg nedavaji a na to bych vzal jasnou volbu - Zvon :) Masivni dmg, pokud mas LS, nejlepe te vyhealuje a zprovodi nepratele ze sveta.

Snad si z toho neco vyberes, ja byl taky dlouhodobe (drtivou vetsinu hrani D3) barbar, ale pak jsem zacal hrat monka a ze zacatku si rikal, ze to snad neni mozny ze nic nevydrzi, kdyz barbar byl vicemene nesmrtelnej, ale potom postupem casu jsem si ho postavil tak, aby neco vydrzel a presto mohl rozdavat krutou dmg :) U me inspiraci v gearu asi moc nehledej - krome vlastnorucne vykovaneho ringu mam postavu vybavenou z AH ;) I kdyz mam na profilu stit, tak hraju poctive DW s 1,8M EHP a 130k DPS. Dneska jsme s Kuponem a dhallem sli MP10 a i kdyz elity celkem nakladaly, tak se to hralo na pohodu, LS fungoval a Serenita + pasivka to jistily co kdyby :) Standardne take vetsinou jedu v parte mantru na dmg, protoze ten boost je skutecne vyrazny :)

Tak at se ti s monkem dari a snad to bez tech smrti pujde :)

Re: rozvaha o Survival MONK buildu

Napsal: 31.05.2013, 07:05 hod.
od DrSma
Díky za první dvě reakce.

Párkrát to pročtu a upravím první článek. A protože se jedná o diskusi, dovolím si i já vysvětlit, proč jsem svýho monka testoval tak, jak byl. (asi nebudu mít ve všem pravdu, tak mě hned neukřižujte, ale berte to tak, že ke každýmu dobrýmu buildu vede nejdřív několik slepých cest 8-) )

Antabus: - rozumím názoru na skilly "na beton", mám na to stejný názor. Na druhou stranu jsem se u barbara dlouho vyhýbal také "nejistému" Revenge. S runou Provocation si ale nepamatuju, že bych se na něj nemohl v těžké chvíli spolehnout. Nabito mám vlastně pořád. A jako záchranná brzda mi funguje skvěle. (s NDE souhlas, samozřejmě, když je AR, snadno jde vyřadit "all in one") PS: já právě nemám dodge v D3 moc prověřenou, v D2 to nefungovalo dobře (hrál jsem amazonu na blízko), ale z testu jsem byl ohromen, s tím buildem z odkazu jsem si připadal skoro "Tuhej jako hřebík" :wave: což se mi u monků často nestává,..

Spiderer: zanech falešné skromnosti, všichni ty vaše mastodonty známe :D ;)
(monk z odkazu není z dropu, to je ten testovací, co mi zústal z kdysi)
- rozumím poznámce o štítu, prozatím teda vyřadím passivku na dual (ale něco mi říká, že ten dodge má potenciál jak hrom, ještě to musím zkoumat). Co se týče mantry, souhlasím a navolím Hard Target (prozatím moje volba, hlavně proto, že se mi zdá, že u monků se celkem obtížně nahání Armor, hůř jak AR). Ally jasnej. Zvon chápu a beru. Ale ten teleportovací Thunderclap se mi vůbec nepozdává. Jel jsem s tím vlastně všechny monky, ale mám s tím i potíže. Občas ve shromážích člověk klikne ani neví pořádně na co a on se na to portne. Nejednou se mi stalo, že jsem se takto dostal do pěknýho průšvihu!..Vím, že ho jedou skoro všichni monkové, přesto zatím primary nechám otevřenej,..


PS: k tomu dodge. Kdyby tu byl někdo, kdo má monka s vysokým dodge (cca 70%) dobře otestovanýho, rád si poslechnu názor,..mě to nedá spát (mimochodem, já měl cca 63% a stál jsem u žabky, ta na mě hopsala a trefila stěží tak každou čtvrtou ránu, což mi dalo spoustu času k akcím. V D3 totiž skvěle maká skoro všechno, co se vytlačí co nejvýš,..proč by ne dodge)



EDIT: tak prozatím upraveno
EDIT2: jak na to tak koukám, pokud bude zvon hlavní DPS dealer, musí se něčím živit a v tuhle chvíli na to máme volnej tak primary. (dobře plní thunderclap na spirit, nevím jestli něco na primary plní víc..)
EDIT3: k otázce vysoké dodge bych ještě rád otevřel otázku stunování. Vzhledem k tomu, že hraju sólo, stun se pro mě stala prakticky návyková nevyhnutelnost snad u každýho charu. Bez stunu snad už ani neumím hrát, umí obrovsky ulehčit situaci :) ...jen mě překvapuje, že ve většině buildů tuto skvělou vlastnost nenacházím :wave: (a to i přes to, že chápu, že všichni hru urychlují a stun ji naopak zpomaluje)

Re: rozvaha o Survival MONK buildu

Napsal: 31.05.2013, 09:58 hod.
od DrSma
Spiderer: "Blinding Flash - oslepeni nepratel + sance ze elity minou utok, doplnil bych to asi runou na zdvojnasobeni sance ze elity minou."

Tohle bych uvažoval místo BoH, kdyby se BoH používala pouze k healu. (a skvělé by to mohlo být právě k dodge buildu)

Re: rozvaha o Survival MONK buildu

Napsal: 31.05.2013, 10:12 hod.
od Antabus
S tím revenge mě to nepřijde úplně správný porovnání, zatímco regenge funguje tím líp, čím více tě mlátí = tz kdy to opravdu potřebuješ, tak ten dogde s tím jak tě víc mlátí muže právě tím spíš selhat. 63% je krásný číslo a ale furt je to jenom šance, mě se mockrát stalo že mi na mp6 klíč nebo orgán 3-4krát po sobě nepadnul, pokud by to nebyla otázka dropu , ale toho, zda mě trefí 3 nas*aní bersekeři v Halls of Agony, tak spolehát se na to, že mě 2/3 z nich netrefí bych se neodvážil ani na okamžik. Ve chvíli, kdy budeš mít smulu a dostaneš 3 plný hity ležíš na zemi " z ničeho nic" a bez NDE s konečnou platností, to je pro mě jako hráče s jedním životem na postavu málo :)


btw taková otázka do pléna od laika : co monkové říkají na primární utok deadly reach - keen eye - ten armor při mlácení mi příjde skvělý boost- sice neochraní při Dc, ale do bitvy- laikovi - se jeví skvěle - do komba s tímto mě přijde zajímavá pasivka Resolve. Ale prakticky nikdo to nepoužívá, takže to asi v praxi tak pěkný, jak ty čísla není..?

Re: rozvaha o Survival MONK buildu

Napsal: 31.05.2013, 10:21 hod.
od DrSma
Antabus: jasný, to chápu :) ...ale uhnout umí každá postava, tahle by to valila extra a ještě oslepení+runa proti elites, passivky...Navíc ta šance 60 nebo 70% neznamená, že trefí každej třetí. Pokaždé se losuje s pravděpodobností těch X%, což je ve výsledku mnohem pozitivnější efekt, než to vypadá. To, že i Monk sem tam koupí a musí to ustát, to beru. (na to má NDE+vit+hromadu obecných jiných věcí, který musej bejt vždy ať už je to dual, nebo 1h+dekl,..)



Zjednodušeně tato konkrétní otázka vypadá, zda by mohl dodge build s dualem nahradit (nebo převýšit) 1h+shield...




EDIT: s tím Revenge máš pravdu, čím víc mlátěj, tím líp,..ale pořád je to taky jen chance..

Re: rozvaha o Survival MONK buildu

Napsal: 31.05.2013, 10:34 hod.
od spiderer
Ono ja si prave s tim dodgem nejsem uplne jistej, mel jsem plan postavit monka na 90%+ dodge a zjistil jsem, ze to nejde - cca 3000 DEX + pasivky na dodge + mantra na dodge a ono to udelalo cca 65%, asi tam taky funguje deminishing a cim vic clovek ma, tim mene to pridava, kazdopadne v praxi to nefungovalo a tak jsem zkusil na zvyseni EHP jit opacnce - mit dodge zakladni z DEX cca 45% a k tomu vzit stit s max blockem a vyskocilo to solidne, kdybych to pricetl jako sanci coz samozrejme nejde, tak mam se stitem 45% dodge + 34% block = skoro 80% sanci, ze bud uhnu nebo silne zredukuju prichozi dmg a funguje to mnohem lepe :)

Ono uz to zaznelo asi u vsech class, ale neskodi zopakovat, vzhledem k diminishingu a zmensovani narustu redukci u vyssich hodnot (armor, allres, dodge) se vyplati nesoustredit se na to jednu vymaxovat a spolehat se na ni, ale udelat si to v rovnovaze, univerzalni pravidlo 1:10 allres:armor a k tomu treba 40-50% dodge u monka/dh. Kdyz to bude mit hezky vyrovnany zjistis, ze redukujes mnohem vic v pripade 600 allres:6000 amror nez kdyz budes mit 900 allres: 3500 armor.

Chce to hodne zkouset a vlastne i ten build jak jsem psal zavisi od aktualni vybavy, vyhodou je, ze podle gearu si clovek muze potom skilly optimalne nakombinovat tak, aby z toho vytezil co nejvic ;)

Re: rozvaha o Survival MONK buildu

Napsal: 31.05.2013, 10:38 hod.
od Luk-ass
Me osobne prijde deadly reach jako nejpomalejsi utok. Celkem jako dobry primarni skill mi prijde Cripling wawe s conclussion runou dost to monstra oslabi+ resolve a mas 40 procent dolu z obdrzeneho damage + neco malo z obrany. Celkove mi pride ze monk ma dost velkem problemy s obranou.
Osobne sem to jel http://eu.battle.net/d3/en/calculator/m ... XUT!ZbYbca. Ten dashing strike sem tam mel kvuli utekum z nebezpecnych situaci dal by se nahradit nejakym damage skillem. Mozna SW a nebo SSS.

Re: rozvaha o Survival MONK buildu

Napsal: 31.05.2013, 10:41 hod.
od spiderer
Tak ted jsem ten dodge zkousel ve hre a je to nasledovne:

Bez pasivky mam dodge 46,2%
S pasivkou 15% z DW mam 54,3% (zisk 8,1%)
S pasivkou na 30% z CC (mam 43%) mam celkem 60,2% (zisk 5,9%)

= realne bych mel ziskat cca 30% a byt tak na 75% (coz by bylo pekny a s mantrou uz by ten monk uz byl vicemene nesmrtelnej uhybem), ale finale je pouze 60,2% coz si myslim, ze vymenou cca 300 allres a 1200 armoru nenahradi.

EDIT: navic jak psal antabus - ten dodge neni samospasnej a kazda rana co po vsech tech uhybech dostanes o to vic boli, je potreba vzit v potaz, ze dodge je jenom sance, stejne jako block, ale allres + armor je jistota redukce prichoziho dmg ;) Coz samo neznamena ze by tem sancim nemel jit clovek naproti, ale s mirou :)