delší dobu hraji wizzarda, dal jsem s ním 300 paragon levelů na hardcoru, odehráno na současné postavě 191 hodin, posbíráno 26 tisíc blood shardů a splněno 518 riftů k dnešnímu dni. Sleduju metu ve hře a chtěl bych svýma zkušenostma přispět a sepsat fire spec, který momentálně používám, ale i ostatní varianty, které hraní fire wizzarda nabízí.
Pro začátech bych chtěl říct, že fire spec patří k jednomu z náročnějších buildů ve hře a aby fungoval jak má, vyžaduje také hodně dobré vybavení. Než jsem získal potřebný equip hrál jsem jiný spec a schovával jsem si vybavení do banky. Tím bych chtěl doporučit i ostatním hráčům (pokud máte místo v bance, hrajete třeba jenom jednu classu - jako já) rozhodně si schovávejte minimálně legendarky, které mají nějaké speciální schopnosti, nikdy nevíte, jak se hra vyvine, co developeři připraví a jaké změny provedou a tehdy můžete vytáhnout už připravené věci a zvesela začít hrát to, co bylo zesíleno. Předtím, než jsem začal hrát fire spec na novém datadisku, asi jako každý wizz jsem používal arcane orb s runou frozen orb, později archon s Gloves of Workship (bylo bugnuté že shrine buff byl na hodinu

Vybavení
Co se týká vybavení, i tady existuje řada možností, kterým směrem se ubírat. Základními prvy podle mého názoru jsou:
bracery - na bracerech rozhodně potřebujete Fire dps% - jde 15-20%, dále crit (až 6%) a potom další dva staty - dávám přednost kombinaci int/vit. Bracery Demon's Animus snadno vyrobíte, když si seženete materiál na craft ( act IV, mob se dá zabíjet opakovaně, stačí jenom relog). Ty co mám momentálně jsem získal asi na 6 craft, dalších 10 mi už nic nepadlo dobrého, tak jsem se na to vykašlal

ruce (Gloves) - ruce jsou také jedním se základních prvků, který potřebujete na fire dps%. Magefist ideální, získáte dalších 15-20% elemental fire dps. Dál int + crit dmg, crit a attack speed/vit. Dá se hrát i s Gloves of Workship (nosit je v batohu a když potkáte empowered tak vyměnit - pokud nemáte Magefist a dostanete dobrý roll jsou jasná volba).
boty (boots) - boty nejsou zas až tak důležité, dobré je mít boty s %dmg secondary spelu, který používáte, když získáte ve hře nebo gamblingem od Kaldary Ice Climbery jste pánové zeměkoule

Kalhoty (pants) Co se týká kalhot jsem vcelku pesimista, myslím, že hra nenabízí nic závratného v této oblasti. Stačí cokoliv co má dvě díry (dva sockety) a tím jste v podstatě vyřešení. Dobré je mít u Magic Missile specu také bonus %dmg, ale nemusí být nutně.
Chesta - Chesta patří taky mezi základní prvky fire specu. Cindercoat je to, k čemu byste měli směřovat. Nejen že dává %elemental fire dps (opět 15 -20%) ale ještě k všemu snižuje cost fire kouzel, což z ní dělá jedno ze základních vybavení celého buildu. Je možné ji získat opět ve hře, ale také od Kaldary za blood shardy, 3 sockety samozřejmě

Helma (Head) - Tady je to obtížnější. Opět nejlepší varianta kterou můžete získat je headka na poison novu Andariel's Visage. Pokud nejste ale dost lucky, nebo máte špatné staty (nevyšlo Vám fire% - dá se opět získat 15-20%, nebo zase fire% ok, ale zbytek k ničemu) je třeba zvážit situaci. Variantami jsou Broken Crown, nebo i Mempo se dá použít. V helmě by neměl chybět crit, osobně používám i socket na reduce coldown (explosive blast velmi efektivní), ale opět můžete dát třeba i HP%. Dál inteligence a ideálně fire% ( ty nabízí právě Andariel's Visage , nehledě na to, že máte i šanci na poison novu = OP ). Zatím jsem neměl štěstí na dobrou helmu. Variantou je i Sage set - helma, boty minimálně neuškodí.
Ramena (Shoulder) - Osobně používám Pauldrons of the Skeleton King - dají se získat z bounty v prvním aktu. V ramenou se dá získat explosive blast% dmg - ideální pro můj build


Prsteny (Finger) - U prstenů je také hodně možností. Ring of royal grandeur (bounty act1) pokud používáte setové itemy(snižuje potřebné set itemy na bonus o jeden, minimálně musíte mít ale dva). Velmi dobrý je i Stone of Jordan (opět 15-20% elemental dps a hlavně 25-30% dmg do elit navíc). Dalším dobrým ringem může být v podstatě cokoliv, od žlutého, kde rolnete crit+ crit dmg+ as nebo stejný legendary.
Náhrdelník (Neck) - Opět je super mít neck s elemental fire dmg% dá se získat 15-20%, další staty záleží podle toho co potřebujete. Není špatná i setová Tal'Rasha nebo cokoliv co má dobré staty.
Zbraň (Weapon) - Zbraně jsem rozebral trošku u buildu, který používám, fire nabízí vpodsatě neomezeně variat, pokud nepoužíváte Wand of Woh, můžete si do ruky vzít cokoliv, od stafky až po Thunderfury

Source - opět možností je celá řada. Co se týká mojeho, používám Tal'rashu, jenom proto ale, protože jsem nezískal zatím nic lepšího. V offhandu je dobré mít opět %dps vašeho main spellu, ať už je to explosive blast nebo meteor nebo cokoliv jiného. Pro Magic Missile build je super mít Mirroball, pro explosive blast build potom Triumvirate.
Pásek (belt) - pásek - Ech, co dodat - Witching Hour je nejlepší co můžete mít asi v současné době. Dobrý je i Blackthorne's Notched Belt, nebo jiný legendary, v beltu můžete získat magic missile dps nebo jiné podle toho jaké primary kouzlo používáte. Spolu s tím by neměl chybět základní stat a %HP případně i attack speed je taky super.
Určitě jsem na hodně věcí zapomněl, co se týká variability a možnosti používání různých itemů, jakékoliv návrhy a připomínky vítám

Kouzla
- jako Primary používám Spectral Blade s runou Flame Blades - umožňuje zvýšení poškození z fire spelů - když je větší pack mobů nebo elitky vždycky i 10%, které mám v podstatě na jeden autoattack je dobré mít. Nejvíc jsem vytáhl asi +35%. Co se týká variací dá se hrát ještě na primary Magic Missile s runou Conflagrate (pokud používáte source Mirrorball, který zvedá počet missilek). Existuje řada buildů právě jen na Magic Missilky, rozhodně to plánuju na vyšším Tormentu otestovat, jak to bude fungovat. Přece jenom můj vprodstatě melee build je na vyšším Tormentu riskantní, jednoduše se můžete dostat do chain cc( zamrazení, jailer, vortex atd.).
- jako Secondary (tedy jeden ze dvou main spellů) použávím Wave of Force s runou Heat Wave, která umožňuje dávat fire dmg (427% weap. dmg). Alternativou je Meteor s runou Meteor Shower, dále Arcane orb s runou Scorch. U vybírání secondary kouzla je potřeba se zamyslet, jestli chcete stát vždycky v prostřed všeho dění a dostávat hodně poškození nebo raději preferujete variantu, kdy útočíte zezadu. Na nižších tormentech výběr nerozhoduje, protože s alespoň trochu dobrým vybavením jste schopni tankovat dmg.
- jako další hlavní útočné kouzlo používám Explosive Blast s runou Short Fuse, která umožňuje okamžité poškození. S vybavením, které mám je základním prvek Wand of Woh, která z Explosive Blastu udělá další tři, což je neskutečně moc poškození a fire spec bez této zbraně je v podstatě třetinový, pokud používáte explosive blast. Co se týká tohoto kouzla, je ještě dobrá varianta Chain reaction, pokud hrajete solo. Alternativou k explosive blastu ( pokud nemáte zbraň je třeba zvážit jestli stojí za to mít explosive blast) může být něco s delším cd, nebo Black Hole s runou Blazar. Zkoušel jsem i energy twister se stafkou
- tím se vyčerpali dps kouzla fire specu, přejdu teď tedy k těm, která mě [color=#FF8000zvyšují dmg a armor][/color]. Spell Energy Armor používám runu s Prismatic Armor, zkoušel jsem i Ice Armor s runou Crystallize , ale ve výsledku mi přijde pro hraní v partě lepší Energy Armor. Pro solo hru dávám přednost Ice Armoru.
- dalším důležitým kouzlem je Magic Weapon s runou Force Weapon , která zvedá 20% poškození. Tento buff je všeobecně základním buffem každého zaměření wizzarda, ať už hrajete fire nebo cokoliv jiného. Hodně hráčů na softcoru používá ještě Familiar s runou Sparkflint ,bohužel hraju defensivněji a proto jsem si jako poslední spell zvolil Teleport s runou Wormhole, která umožňuje tři teleporty v řadě za sebou. Několikrát mi to už zachránilo život a v hardcoru bych tento spell nevyměnil asi za nic jiného.
Pasivky
Co se týká pasivek, je variabilita opět velmi pestrá. Záleži na každém, čemu dává přednost a v jaké fázi se nachází aktuální vybavení ( mám málo obrany, dám si Blur -17% dmg redukce, nebo Unwaering Will ). Používám Audiacy (15% poškození navíc pokud jste 15 yardů - ideální pro melee spec). Dále Unstable Anomaly (oživení pokud byste měli zemřít + heal 45%), Dominance (po kilu získáte shield - při probíhání nižším tormentem máte v podstatě neustále 10 stacků) a poslední Evocation (20% redukce coldownu - DŮLEŽITÉ). Při variaci se dají použít i Conflagration, nebo Glass cannon u nižsího tormentu, nebo defensivní Blur.
Paragon pointy
Protože mám v botech MS, ušetřil jsem pár pointů v Core - jinak 25% ms, potom basic stat (intelekt v mém případě), dál v Offense - crit dmg, crit nebo attack speed podle toho co potřebuje, nedá se říct jednotně. Postupoval bych následovně (u magic Missile - atack speed, crit dmg crit) ostatní crit dmg, crit, attack speed. Defense - Resistence -> HP -> armor. Utility - Area dmg, life on hit, pokud nemáte Cindercoat dá se zvažovat i resource cost reduction.
Nosím u sebe ještě nemesis bracery (vyvolají champion pack když použijete shrinu) a taky Homing Pads ( ramena, která Vám umožní se odportovat domů i přesto, že do Vás útočí nepřátelé - velmi užitečné, když se dostanete do nepříjemné situace

Ještě dobrý odkaz, kde hledat materiály na craft itemů:
http://www.diablofans.com/forums/diablo ... -locations
Doufám, že to někomu pomůže, ještě jednou bych chtěl říct, že se nedá asi obsáhnout všechno v jednom příspěvku aniž bych něco opomenul, takže pokud bude zájem můžu případně aktualizovat a přidávat další informace ať už mojeho progressu nebo i toho, jak další patche ovlivní hratelnost tohoto specu. (sry za gramatiku

Závěrem odkaz na můj profil:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Stin ... o/36503127