Stránka 1 z 1

Monk aneb jak na nej pro "zacatecniky"

Napsal: 24.09.2012, 11:54 hod.
od Swen_von_Walhallion
Na zaklade prispevku v jednom blize nespecifikovanem tematu. kde se lidi ptaj furt na to samy, jsem se rozhodl to sepsat do jednoho celku kterj by "novackum" usnadnil poznani Moncickau.

Zakladni terminy (aneb nejpouzivanejsi zkratky):

eqvip
CD crit dmg bonus
IAS increase attack speed
LoH life on hit
LS life steal

skilly a spelly

OWE One With Everything
STI Seize the Initiative
SSS seven side strike
WoL Wave of Light
BF Blinding Flash
BoH Breath of Haven
FoT fist of Thunder
WotHF Way of they Hundred fists
SW Sweping wind

Staty

Dexterity: zakladni stat pro monky boost dmg, zvysuje dodge a diky STI pridava armor, dexterity nikdy neni dost a cim vic tim lip
Vitality : jen pro HP uznavany minimum pro inferno se pohybuje kolem 30-35 k nema cenu to hnat zase nejak extremne vysoko pac krome LoH a LS neni jak to rozumne dohylovat jelikoz monk ma jen healy za X hp ne jak barbar za X% z max HP. 1bod vit =35Hp

Strenge pridava jen armor
Inteligence pridava rezisty 10 int = 1 rezist to all

Preziti v boji:

Skily
Zaklad je Serenity 3-4s nesmrtelnost je klicovy life safer, ktery rusi efekty vsech CC a stun spellu jako frozen jail etc. [
i]BoH[/i] heal kterej dokaze healnout i partaka pokud je blizko ale primarne se pouziva kvuli prakticky pernamentnimu boostu dmg o 15%, hlavni nevyhodou tohodle spelu je ze healuje za pevne danej pocet HP takze cim vic HP mate tim min % celkovych hp vam doplni.
BF hlavni pouziti je opet dmg boost ale diky tomu ze blind na chvilku vetsinu mobu vyradi a interpnte se tim da obcas zachranit si vlastni pr*el a u elitek zase snizi jeich sanci ze vas trefi ( lepsi nez dratem do oka)
SSS spel s nejvysim celkovym dmg co monk ma ale hlavne celou dobu co je nahozenej jste nesmrtelni takze takova obdoba serenity.

Pasivky:
STI meni dexteritu na armor v pomeru 1:1, po 1.0.5. to bude 2:1, neni co doat vice.
OWE vezme vas nejvysi kokretni rezist a podle toho navysy vsechny ostatni rezisty na stejnou uroven, proto je dobre mit eqvip s all rezist + jeden kokretni rezsit (stejnej na veskerym eqvipu) jednoucha cesta jak ziskat slusny rezisty, na druhou stranu to omezuje vyber eqvipu.
Resolve v podstate debuff kdy veskery mobove kterym date dmg davaj na 2,5s o 25% mensi dmg
The Guardian's Path idealni defenzivni skill pokud jedete DW tak vam zvysi dodge o 15%, hodne uzitecna pasivka.Dle Kojota: "Celková šance na dodge se počítá podle vzorce: D = BD * (1 - D1/100) + D1,kde OD je celková šance na dodge, BD je Base dodge (to co máš z dex) a D1 bonus ze skillů (třeba tebou zmíněný Guardian path)Takže při 30% base dodge a 15% z GP dostaneš 30 * (1 - 15/100) + 15 = 40,5%"
Sixth Sense funguje podobne jako The Guardian's Path akorat ze bonus v % k doge kterej dostanete je 30% z vasi crit chace takze pod 45% crit chace je lepsi guardien.

Eqvip
Samozrejmost je primarne mit na armoru co nejvic dexterity nejakou vitalitu All rezis + jeden konkretni rezis (napr All rezist +cold) na ziskani slusnych rezistu s OWE. A pokud ma navic + armor je to idealni.
LoH pri nizsim dps nejlepsi sance jak se udrzovat na plnejch HP, nejvetsi se da sehnat na zbranich a amuletech a pak na prstenech ale tam je to podstatne mensi mnozstvi. Nejlepe se procuje primarni m utokem pricemz nejlepsi vysledky ma FotH s runou thunderclap a hned za nim je WatHF s runou fist of fury ( az najdu tabulku s tema nasobkama tak to sem taky postnu)

LS, vylaci se az pri vyssim dps a hlavne u 2h funguje tak ze vas healne o X% z kazde dmg co date ( pozor na infernu to je snizeny jeste o 80% takze z 100k rany dostanete pri 3% LS 3000 x 0,2 = 600) takze je potreba davat opravdu poradny rany aby se to vyplatilo proti LoH.

DPS aneb jak nakopavat zadky
zakladni nastroje sou , svete div se, zbrane pak je to dexterita, CD, crit chance, IAS a DPS kalkulacka.
Zacneme kalkulackou, pouziti je jednoduchy import armory zadat battletagg postavy z profilu na bnettu a je vyplneo, jen pokud pouzivat sety tak je potrba doplnit bonusy ktere to nenacita. V ofenzive calculatoru sou vypsany staty veci majici vliv na dmg a v extended information sou prehledny tabulky se vsim ohledne dmg. vyhodou je ze kdyz chcete neco upgnout tak se to v tohle programku da bez problemu porovnat a uvidite jak vam to zahejbe s dmg supe vec a usetri hafo goldu jelikoz vetsinou se v urcite fazi hry blbe odhaduje jestli ta zbarne me posune dopredu nebo ne .

Crit dmd crit a IAS, zakladni vlastnosti ovlivujici vasi dmg, crit chance je asi vsem jasna crit hity sou mnohem vetsi nez normalni navic ovlivnujou i LoH logicky LS, cim vic critu tim lip, Crit dmg je nasobek kterej ukazuje o kolik % budou crity vetsi proti zakladu, prizems kazdy povolani ma zaklad 5% crit a 50% CD. Cim vic crit chance tim vic critu a tim rychleji nabehne SW naplno a cim vic CD tim vetsi rany to dava.
IAS zvysuje rychlost s jakou udelujete rany cim vic IAS tim vic ran tim casteji procuje LoH a cim vic ran tim vic dps a je jen na vas jestli zvoli te cestu kdy budete davat sileny kvantum ran nebo bude te mlatit pomaleji a davat brutalni rany.

Zbrane idealni sou zbrane s co nejvic dex pokud moznou CD a socket kam se narve emerald vzdycky je lepsi zbran co ma mensi dmg ale ma DD a socket nez zbran s vetsim dms ale jen Cd nebo jen socketem ( samozrejme ten rozdil v dps neni nekonecnej zbran s 500 dmg crit dmg a socketem nemuze bejt lepsi nez zbran s 100dps a socketem :green: )
Crit chance se da nejsnaz nahrabat na rukavicich prstinkach helme amuletu a predkoktich, CD amulet rukavice zbrane a IAS rukavice amulet zbrane ( nemluvim o legendary a set itemech ktry sou co se tyce toho ot neke jinde).


tri zakladni BO ( podle me)

"Reflect" dmg BO pomerne hodne zajimavej Bo i kdyz moc nepouzivanej zaklad je mit solidni rezisty a poradny LoH kombinuje Mantru of evasion s bckslash runou s maximalnim boostem dodge aby backslash procoval co nejvic. Jinak dmg backslashe je vyrazne ovlivnovana IAS, cim vic mate IAS tim vic % wpn dmg to dava.
fungovani pmoci Cyclone stike (kterej vma boostuje dodge) drzite moby u sebe mlatite je primarem kterej opet boostoje dodge a nechate moby aby se zabijely o vas tim ze vas nemuzou trefit. Nevyhodou je pomerne mala mobilita ktrea je hodne znat u mobu s descator arcane plague afixem , o mobu s molten staci stan na jednom miste se shiftem a jen je drzet u sebe. neni to zadnej uber burst dmg build ale je pomerne bezpecnej jednoduchej do zacatku.

"Lighting monk" Asi nejhranejsi BO dneska poskytuje az nechutnej dmg burst kdy behem par s dokazety vysipat neuveritelny mnozstvi dmg s vybornou mobilitou a exceletnim healem pres LoH pokud ho mate.
V podstate je to extremne jednoduchy nahodite auru a BoH drzite nahore pernamentne na zacatku boje nahodite BF, jednak tim na chvily vyradite moby ale hlavne na 3s mate 30% dmg boost, ten je dulezitej kvuli SW kterej je potreba nahodit nez ten boost skoci jelikoz dmg SW se pocita podle toho jakou jsre mely kdyz ste ho nahodily a zustava stejna dokud neskonci. a pak uz jen mlatite a rekastite auru dokud se jeste ne hejbe. mantra of conviction se da nahradit s evasionpokud dostavete moc dmg. Jinak kvuli SW je potreba mit co nejvetsi crity ba se dostal na max co nejdriv a provcoval co nejvic tornad a cim vic mate IAS tim rychleji procuje dmg ze SW. Jedina nevyhoda je ze eqvip ab clovek dosahl maximalni efektivity neni nejlevnejsi :-) a pak je tu WKL must have weapon pro tenhle BO :-) cim lespi rol na boost lighting skillu to ma tim lip :-)


2H aneb big nuker je to je n orientacni BO pac
h neni moc uzivanej BO mezi zacinajicimi monky, orientacni proto ze primarni utok si kazdej voli podle toho co mu vyhovuje a to stejny s aurou nekdo mouzije conviction nekdo evasion pripadne healing /circular breathing pokud ma problemy se spiritem. Tenhle Bo vyuziva skutecnosti ze spelly jako SSS, WoL a Exploding palmp nejsou ovlivnovany vasi rychlosti utoku a jejich dmg se pocita z main hand zbrane. Pokud se spravne pouziva neni problem dava rany s fakt obrouvskou dmg na druhou stranu diky pomale rychlosti utoku 2h zbrani neni LoH nijak oslnivy a generovani spiritu utokem je skoro tragedie zase zaci na mit vyznam LS jelikoz uz jste schopni davat takovy rany ze ten heal z toho zacina bejt zajimavej. Hlavni je sehnat zbran s rozumnyma statama ( dex a vit) max CD socketem a LS ano prej takove zbrane existuji a co nejlepsi dmg. A pak uz to jen lita.
Nebudu mluvit o Tempest rush buildu jelikoz je hodne specifickej a potrebujete na to eqvip za par desitek mega ( aby byl efektivni tak potrebujute minimalne 80k dps na efektivni farmeni A3)


PS nejsem neomylnej a pokud sem neco popletl neco neni srozumitelny nebo je potreba doplnit tak pripominky jsou vitane :green:

EDIT omluvte chyby ale nikdy sem se nepreucil na CZ klavesnici takze automaticky ignoruju hacky carky a pravopis byl vzdycky nepritel No 1. >:'(



Na upravach se podilely: Kojot,

Re: Monk aneb jak na nej pro "zacatecniky"

Napsal: 24.09.2012, 16:07 hod.
od kojot
Swen_von_Walhallion píše:The Guardian's Path idealni defenzivni skill pokud jedete DW tak vam zvysi dodge o 15%, hodne uzitecna pasivka. POZOR neni to base dodge +15% ale base dodge x 1,15 Priklad base dodge je 30% takze to neni 30 +15 =45 ale 30 + ( (30/100)*15) = 34,5. Takze cim vic mate base dodge tim vetsi bonus dostanete
To není pravda. Dodge má něco jako diminishing return.
Celková šance na dodge se počítá podle vzorce: D = BD * (1 - D1/100) + D1,
kde OD je celková šance na dodge, BD je Base dodge (to co máš z dex) a D1 bonus ze skillů (třeba tebou zmíněný Guardian path)
Takže při 30% base dodge a 15% z GP dostaneš 30 * (1 - 15/100) + 15 = 40,5%

Jinak ale pěknej a užitečnej článek ;) .

Re: Monk aneb jak na nej pro "zacatecniky"

Napsal: 25.09.2012, 05:16 hod.
od Swen_von_Walhallion
thx za upresneni :-)

Re: Monk aneb jak na nej pro "zacatecniky"

Napsal: 25.09.2012, 14:12 hod.
od zert
Pekny na slowera a 2H bijce, kazdopadne uznavane minimum zivotu bych videl spis na 40000 zivota, optimalne 44000 a to proto ze se tak clovek vyhne zbytecnejm ikckum. :arrow: :idea:

Re: Monk aneb jak na nej pro "zacatecniky"

Napsal: 25.09.2012, 14:28 hod.
od Swen_von_Walhallion
no jelikoz na poctu 30-35k hps se shodujou prakticky vschni hraci co hrajou na slusne urovni na bnet foru urcenym pro monky tak tak teorie tryskomysi nebudou brany na zretel :-)

Re: Monk aneb jak na nej pro "zacatecniky"

Napsal: 25.09.2012, 15:20 hod.
od TrackThor
zert píše:Pekny na slowera a 2H bijce, kazdopadne uznavane minimum zivotu bych videl spis na 40000 zivota, optimalne 44000 a to proto ze se tak clovek vyhne zbytecnejm ikckum. :arrow: :idea:
no jestli dostaneš IK, když máš 30k hp+ tak je problém v armoru/resistech, však to sem nedostával ani já s wd, když jsem ho boostnul na 20k :D