Monk by Menyk
Já mám tedy radší DH a Wiz, ale nedá mi to, abych se nevyjádřil také k monkovi. Příliš nechápu proč tolik lidí plánuje monka jako suporta, mně to přijde totiž jako nesmysl. Ne že by to nešlo, ono to bohužel jde, ale mě by tato role v partě prostě nebavila. Užitečnost takového suporta je také sporná, hlavně pro ranged charaktery. Monk je bojovník na blízko a patří do první linie jako tank, kde je taky nejvíce úžitečný, především pak pro DH, WD a Wiz, kteří s ním hrají v partě, a které tak chrání před nejhorším, ranged char. mu to pak vrací svojí podporou. Klasický suport je WD a nikdo jiný.
V partě bych tedy chtěl hrát s monkem, který to prošel na hell nebo má aspoň na to předpoklady to projít na solo. Dobrý monk by měl být podle mě zaměřen nejen na vyhýbání se ranám, ale i na podpoře armorů a resistů. Vyhýbání je dobré, ale dříve nebo později se někdo trefí a co pak? Nutností je také podpora minimálně dvou záchranných defenzivních skillů (líbí se mi Breath of Heaven a Serenity).
Dobrý monk pro solo a i pro partu by měl asi vypadat takto:
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/m ... dXU!YcYaca
V partě bych tedy chtěl hrát s monkem, který to prošel na hell nebo má aspoň na to předpoklady to projít na solo. Dobrý monk by měl být podle mě zaměřen nejen na vyhýbání se ranám, ale i na podpoře armorů a resistů. Vyhýbání je dobré, ale dříve nebo později se někdo trefí a co pak? Nutností je také podpora minimálně dvou záchranných defenzivních skillů (líbí se mi Breath of Heaven a Serenity).
Dobrý monk pro solo a i pro partu by měl asi vypadat takto:
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/m ... dXU!YcYaca
Re: Monk by Menyk
Popravdě nesouhlasím s tebou v mnoha věcech:
1) To že by monk měl na solo i na partu jet stejný build.
Hned v prvním skillu je to vidět: Máš tam CW s Tsunami, ano to je výborné pro partu, že pokud by se monstra chtěla dostat k range (wizz, DH...), tak je to dostatečně zpomalí, ale nevidím opodstatnění pro solo hru.
2) Druhá věc co mi přijde špatně je, že pokud tě obklíčí monstra a budeš potřebovat se dostat pryč, tak na to nemáš žádný skill a ani dost aoe dmg na proražení.
To ,že jsi místo dodge použil armor je jen otázka vkusu a bude záležet na vlastnostech itemů (kolik budu moci sehnat max dodge a kolik armoru).
1) To že by monk měl na solo i na partu jet stejný build.
Hned v prvním skillu je to vidět: Máš tam CW s Tsunami, ano to je výborné pro partu, že pokud by se monstra chtěla dostat k range (wizz, DH...), tak je to dostatečně zpomalí, ale nevidím opodstatnění pro solo hru.
2) Druhá věc co mi přijde špatně je, že pokud tě obklíčí monstra a budeš potřebovat se dostat pryč, tak na to nemáš žádný skill a ani dost aoe dmg na proražení.
To ,že jsi místo dodge použil armor je jen otázka vkusu a bude záležet na vlastnostech itemů (kolik budu moci sehnat max dodge a kolik armoru).
Re: Monk by Menyk
Asi se budeme muset shodnout, že se v některých věcech neshodneme.
1) S prvním bodem nesouhlasím. Prověřený build na solo je podle mě lepší i pro partu než monk, který se zaměřuje pouze na roli suporta. V tomhle možná nejsem dost objektivní, protože se mi nelíbí představa, že bych hrál v partě za monka, jehož role by byla pouze podpora ostatních charakterů. Ta runa Tsunami byla ode mě chyba, nevidím totiž velké využití ani v partě, protože WD, DH i Wiz mají své zpomalovací skilly, které jsou stejně výkonné nebo lepší a Crippling Wave už má v základu zpomalení 30%. Nově bych zvolil asi runu Mangle kvůli většímu útoku.
2) No ten můj char. je postaven tak, aby vydržel vše. To znamená, že čemu se nevyhne, tak pohltí armor a resisty. Když to nebude stačit tak je tu Breath of Heaven a Serenity. Cílem je také ho vybavit předměty, díky kterým by se léčil z útoku. No pokud by to vše nestačilo, tak bych asi Exploding Palm vyměnil za Lashing Tail Kick, abych si udělal kolem sebe prostor, nevím ale zda by to nakonec nebyla chyba odkopávat si nepřátele od sebe, když monk je specialista pro boj zblízka.
1) S prvním bodem nesouhlasím. Prověřený build na solo je podle mě lepší i pro partu než monk, který se zaměřuje pouze na roli suporta. V tomhle možná nejsem dost objektivní, protože se mi nelíbí představa, že bych hrál v partě za monka, jehož role by byla pouze podpora ostatních charakterů. Ta runa Tsunami byla ode mě chyba, nevidím totiž velké využití ani v partě, protože WD, DH i Wiz mají své zpomalovací skilly, které jsou stejně výkonné nebo lepší a Crippling Wave už má v základu zpomalení 30%. Nově bych zvolil asi runu Mangle kvůli většímu útoku.
2) No ten můj char. je postaven tak, aby vydržel vše. To znamená, že čemu se nevyhne, tak pohltí armor a resisty. Když to nebude stačit tak je tu Breath of Heaven a Serenity. Cílem je také ho vybavit předměty, díky kterým by se léčil z útoku. No pokud by to vše nestačilo, tak bych asi Exploding Palm vyměnil za Lashing Tail Kick, abych si udělal kolem sebe prostor, nevím ale zda by to nakonec nebyla chyba odkopávat si nepřátele od sebe, když monk je specialista pro boj zblízka.
-
- Gorebelly
- Příspěvky:254
- Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
- BattleTag:Reitak#2702
- Kontaktovat uživatele:
Monk by Menyk
Nie vzdy zvladnes naval 8 nepriatelov, ktori ti nedovolia ani udriet, preto je kopanec dobry, aby, ked ich odkopnes, tak ich zacal killovat postupne
Poslané cez Iphone 4S 64GB Tapatalk
Poslané cez Iphone 4S 64GB Tapatalk
Re: Monk by Menyk
To je otázka jestli odkopávat od sebe nebo ne. Tohle už řešily na Carpinusu a nakonec to dopadlo tak, že řekli, že se teprve uvidí, jak to na vyšších obtížnostech bude (hell a inferno). Podle toho co stále prezentuje Blizz, že se bude často umírat atd. atd., tak možná bude lepší to opravdu rozkouskovat. Pak bych vyměnil Cyclone strike za 7s strike.
Re: Monk by Menyk
Nektere moby je lepsi odkopavat i jako melee pokud neni k dispozici zrovna nejaky stun. Hlavne ty moby, kteri mrazi, nebo davaji fear. Jenze zas zalezi co maji za ostatni vlastnosti, protoze kdyz ma treba teleport, nebo vortex, tak to taky moc nepomuze.
Re: Monk by Menyk
ne možná, určitě, pokud Blizzard dodrží sliby ohledně inferna, bude tohle podle mě právě ono, zahrát stejně správně monka na infernu jako (teď ocituju něco co znám, wowkaři třeba doplní od nich) mix Paladina se Swordsingerem z L2 v plnym buffu v endgame lokaci (nebo pvp )Ksinbad píše:1) S prvním bodem nesouhlasím. Prověřený build na solo je podle mě lepší i pro partu než monk, který se zaměřuje pouze na roli suporta. V tomhle možná nejsem dost objektivní,
Re: Monk by Menyk
walosek:
Nevim jak to chodi v L2, ale kdyz to vezmu z pohledu WoW, tak mi prijde nejak mimo jak tu lidi pisou, ze je potreba nejaky tank, nebo support, ktery se stara jen o partu a zabijeni necha na zbytku grupy a nevim co jeste.
Diablo je uplne neco jineho nez WoW. Endgame v D3 se da zahrat solo, ale endgame ve WoW se solo zahrat neda, protoze se na to musi slozit grupa/raid, kde ma kazdy jednu ze 3 primarnich roli, coz jsou DPS, healer a tank.
Uz na zaklade tohoto musi kazdemu dojit, ze neni vubec potreba delat nejaky specialni build na solo hrani a pro hrani v parte uplne neco jineho, protoze ve vetsine pripadu to co bude fungovat pri solo hre, tak musi zakonite uplne stejne fungovat i v hrani v parte. Samozrejme nejake drobne upravy tam muzou byt, ze treba u nejakeho skillu si nekdo prohodi runy a treba na solo pouziva nejakou runu ktera mu boostuje primo dmg toho skillu, tak tam napriklad da runu, ktera uz nebude zvedat dmg jen tomu skillu, ale treba to misto toho udela nejaky efekt, ktery boostne dmg cele skupine. Bud tim, ze jim to hodi buff, nebo ze to hodi treba debuff na moba, ktery mu zvedne dmg taken apod. Ale v zasade nemusi uplne kompletne delat jiny build.
Kdyz to rozeberu na nejakem prikladu treba u barbara.
Nebudem ted resit nejakou redukci ucinku u mobu podle obtiznosti apod.
- na zacatku da plosny stun treba pres ground stomp a reze ty moby
- jak skonci stun, tak hodi treba threatening shoutem fear a zas triska moby
- pak se mobove sebehnou k nemu, tak haze dalsi stun treba pres seismic slam
- pak dava stun pres leap
- pak se jede cela rotace znova od toho GS
Ale uplne stejne to bude fungovat i v parte lidi. To ze budou mit mobove vic zivotu je mozne, ale vubec nic to nemeni, protoze v te hre bude vic lidi. Pak bude akorat rozdil jestli zabiji vsichni v pripade single target abilit stejny cil, nebo si kazdy pizla neco jineho. navic maji vyhodu, ze treba ty prodlevy mezi efektama na kontrolu skupinky muze zatmelit nekdo v te parte dalsima svyma abilitama.
Nevim jak to chodi v L2, ale kdyz to vezmu z pohledu WoW, tak mi prijde nejak mimo jak tu lidi pisou, ze je potreba nejaky tank, nebo support, ktery se stara jen o partu a zabijeni necha na zbytku grupy a nevim co jeste.
Diablo je uplne neco jineho nez WoW. Endgame v D3 se da zahrat solo, ale endgame ve WoW se solo zahrat neda, protoze se na to musi slozit grupa/raid, kde ma kazdy jednu ze 3 primarnich roli, coz jsou DPS, healer a tank.
Uz na zaklade tohoto musi kazdemu dojit, ze neni vubec potreba delat nejaky specialni build na solo hrani a pro hrani v parte uplne neco jineho, protoze ve vetsine pripadu to co bude fungovat pri solo hre, tak musi zakonite uplne stejne fungovat i v hrani v parte. Samozrejme nejake drobne upravy tam muzou byt, ze treba u nejakeho skillu si nekdo prohodi runy a treba na solo pouziva nejakou runu ktera mu boostuje primo dmg toho skillu, tak tam napriklad da runu, ktera uz nebude zvedat dmg jen tomu skillu, ale treba to misto toho udela nejaky efekt, ktery boostne dmg cele skupine. Bud tim, ze jim to hodi buff, nebo ze to hodi treba debuff na moba, ktery mu zvedne dmg taken apod. Ale v zasade nemusi uplne kompletne delat jiny build.
Kdyz to rozeberu na nejakem prikladu treba u barbara.
Nebudem ted resit nejakou redukci ucinku u mobu podle obtiznosti apod.
- na zacatku da plosny stun treba pres ground stomp a reze ty moby
- jak skonci stun, tak hodi treba threatening shoutem fear a zas triska moby
- pak se mobove sebehnou k nemu, tak haze dalsi stun treba pres seismic slam
- pak dava stun pres leap
- pak se jede cela rotace znova od toho GS
Ale uplne stejne to bude fungovat i v parte lidi. To ze budou mit mobove vic zivotu je mozne, ale vubec nic to nemeni, protoze v te hre bude vic lidi. Pak bude akorat rozdil jestli zabiji vsichni v pripade single target abilit stejny cil, nebo si kazdy pizla neco jineho. navic maji vyhodu, ze treba ty prodlevy mezi efektama na kontrolu skupinky muze zatmelit nekdo v te parte dalsima svyma abilitama.
Re: Monk by Menyk
No ale pokud budeš mít sehranou skupinku lidí ala wow/L2, tak bys podle slov Blizzardu o endgame D3 měl mít vyšší efektivitu a nižší riziko průseku. Samo to je o té volbě, jak jsi dobře popsal, neberu ti tu tvoji, já bych se nebránil tomu hrát toho "tanka", jen prostě neprohlašuj, že to (viz výše) je lepší.
Re: Monk by Menyk
Sehrana skupinka je jedna vec, ale pokud si udelas nejaky "specialni" wannabe support build, ktery by byl proti jinemu gimp v porovnani na dmg, tak na tom moc nevydelas. Protoze je fajn, ze budes mit treba nejake skilly pro pripadne "s*it happend" situace, ale treba se muze ukazat, ze normalni build misto toho Tveho tu grupu zmeni tak, ze budou ty moby zabijet rychleji a mnoho tech rizikovych situaci ani nemusi nastat prave protoze ty moby sundaji.
Re: Monk by Menyk
No ale vy vycházíte z toho, že bude možné dohrát solo Inferno, ale já mám takovej pocit, že v jednom officiálním videu od Blizzu tvrdili, že to bude téměř nemožné a budeš muset sehnat partu aby se to dalo dát. Z čehož by vyplývalo, že to bude právě kvůli rozdělení rolí.
PS: teď v rychlosti to video nemůžu najít
PS: teď v rychlosti to video nemůžu najít
Re: Monk by Menyk
Nemůžeš ho najít, protože nic takového neřekli. Naopak se prý snaží aby i Inferno šlo dohrát single...
Re: Monk by Menyk
@menyk .. Urcite se najdou buildy, ktere vysoluji inferno. Otazka je spise, jestli se to nekomu povede bez nejakeho end game gearu. Elite / rare monstra maji redukci na CC oproti normal monstrum. Navic redukce CC u monster se bude zvysovat s obtiznosti obecne. Sehrana parta tak bude mit jasnou vyhodu kvuli utilite.
Re: Monk by Menyk
Já to video pak najdu...nicméně si myslím, že půlka lidí tady neudělá ani hell natož inferno. A spousta lidí to podceňuje.
Vozi: jo, já tomu věřím, že se takvý lidé najdou, ale nebude jich moc. Já se o to budu snažit taky:)
Vozi: jo, já tomu věřím, že se takvý lidé najdou, ale nebude jich moc. Já se o to budu snažit taky:)
- Zerain
- Fallen Shaman
- Příspěvky:60
- Currenly, I'm playing:Diablo 2
- BattleTag:Zerain#2986
- Bydliště:Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Monk by Menyk
Menyk, pojedeš HC? Nějak jsem to tu nenašel
LF [HC] Constant Party
http://www.diablofans.cz/forum/viewtopi ... 118&t=4423
Vzpomínáte...?
http://cdk.wz.cz/download/Diablo%20town%20Tristram.mp3
http://www.diablofans.cz/forum/viewtopi ... 118&t=4423
Vzpomínáte...?
http://cdk.wz.cz/download/Diablo%20town%20Tristram.mp3
Re: Monk by Menyk
no myslím, že to či sa da inferno solovať a podobné veci sa dajú rozoberať aj inde ako v topicu o buildoch pre monka, nemyslíte?
a áno myslím to vážne, takže späť k téme... ďakujem
a áno myslím to vážne, takže späť k téme... ďakujem
Dodržuj Pravidlá fóra... ak niečo hľadáš použi funkciu Hladaj...
Tvoj názor nie je prínosný.... Tvoj príspevok nie je vtipný.... Tvoje myšlienky nie sú zaujímavé, preto si ich nechaj pre seba... Nerob tu zbytočný bordel...
Tvoj názor nie je prínosný.... Tvoj príspevok nie je vtipný.... Tvoje myšlienky nie sú zaujímavé, preto si ich nechaj pre seba... Nerob tu zbytočný bordel...
Re: Monk by Menyk
To Zerain:
Chtěl bych hrát HC, ale nevim jestli na to budu mit nervy:D Takže pro začátek zvolim asi SC a pak se uvidí. Je to psané hned v prvním příspěvku a taky ty buldy byly stavěny na SC.
Proč? shaníte monka?:)
To Morishort:
Pardon, už se budeme držet tématu.
Chtěl bych hrát HC, ale nevim jestli na to budu mit nervy:D Takže pro začátek zvolim asi SC a pak se uvidí. Je to psané hned v prvním příspěvku a taky ty buldy byly stavěny na SC.
Proč? shaníte monka?:)
To Morishort:
Pardon, už se budeme držet tématu.
Naposledy upravil(a) Menyk dne 17.04.2012, 21:01 hod., celkem upraveno 1 x.
- Zerain
- Fallen Shaman
- Příspěvky:60
- Currenly, I'm playing:Diablo 2
- BattleTag:Zerain#2986
- Bydliště:Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Monk by Menyk
V téhle chvíli sháním všechno Hlavně co jsem četl posty a buildy od Tebe vypadá to, žš "máš i něco v hlavě" takže bych se nebál takovejch těch "kidragů" apod. no každopaádně si projdi ten topic odemě a zkus se nad tím zamyslet, je u mě v podpisuMenyk píše:To Zerain:
Proč? shaníte monka?:)
LF [HC] Constant Party
http://www.diablofans.cz/forum/viewtopi ... 118&t=4423
Vzpomínáte...?
http://cdk.wz.cz/download/Diablo%20town%20Tristram.mp3
http://www.diablofans.cz/forum/viewtopi ... 118&t=4423
Vzpomínáte...?
http://cdk.wz.cz/download/Diablo%20town%20Tristram.mp3
Re: Monk by Menyk
Tak dneska jsem si zkoušel svůj build a na rovinu jsem s ním dost spokojenej. Kombinace Cripling wave, LTK a dashing strike mi dost vyhovovala.
Zkoušel jsme i tempest rush co mi tu doporučovali, ale dost mě zklamal, protože opravdu v praxi nic nedělá, očekával jsem, že bude aspoň dobrý k útěku, ale když už chcete utéct, tak stejně dmg od okolních příšer dostáváte a navíc se mi kolikrát stalo že mi to přerušili, fearem, odhození atd...a navíc to šíleně žere spirit.
Na rozdíl od toho, skill LTK mě pomáhal nesčetněkrát, například, když jsem dělal quest Jar of Souls, tak bych bez něj byl v haji a i jinak se mi dost často vyplatil.
Co se týče Dashing striku, tak tam to dopadlo podle očekávání, dobře se s ním kontroluje pozice a není problém se dostat jak ze skupinky monster, tak do ní. Stálo to trochu více spirtu, ale to časem spraví runa.
Ještě na závěr bych měl takové porovnání s barbarem, kterého jsem taky zkoušel (mám rád melee hrdiny). Barbar prostě jde a kosí všechno co mu přijde pod ruku. Nemusí se nějak moc přemejšlet, jen se řeže. Ale je fakt že to vypadá dost efektivně, když tam kolem vás všude lítaj mrtvoly. V zásadě se sním nedá moc kontrolovat pozice, jedinej skill na to má Leap, ale ten má 10s cooldown. Nejvíc se mi vyplatilo přijít do středu hloučku, dát tam Ground Stomp a pak to řezat Cleavem.
Přijde mi, že monk je daleko flexibilnější s větším potenciálem a popravdě i že toho víc vydrží díky jeho defenzivním skillům (za monka jsem nevypil ani jednu lahev a to ani u SK narozdíl od barbara).
Zkoušel jsme i tempest rush co mi tu doporučovali, ale dost mě zklamal, protože opravdu v praxi nic nedělá, očekával jsem, že bude aspoň dobrý k útěku, ale když už chcete utéct, tak stejně dmg od okolních příšer dostáváte a navíc se mi kolikrát stalo že mi to přerušili, fearem, odhození atd...a navíc to šíleně žere spirit.
Na rozdíl od toho, skill LTK mě pomáhal nesčetněkrát, například, když jsem dělal quest Jar of Souls, tak bych bez něj byl v haji a i jinak se mi dost často vyplatil.
Co se týče Dashing striku, tak tam to dopadlo podle očekávání, dobře se s ním kontroluje pozice a není problém se dostat jak ze skupinky monster, tak do ní. Stálo to trochu více spirtu, ale to časem spraví runa.
Ještě na závěr bych měl takové porovnání s barbarem, kterého jsem taky zkoušel (mám rád melee hrdiny). Barbar prostě jde a kosí všechno co mu přijde pod ruku. Nemusí se nějak moc přemejšlet, jen se řeže. Ale je fakt že to vypadá dost efektivně, když tam kolem vás všude lítaj mrtvoly. V zásadě se sním nedá moc kontrolovat pozice, jedinej skill na to má Leap, ale ten má 10s cooldown. Nejvíc se mi vyplatilo přijít do středu hloučku, dát tam Ground Stomp a pak to řezat Cleavem.
Přijde mi, že monk je daleko flexibilnější s větším potenciálem a popravdě i že toho víc vydrží díky jeho defenzivním skillům (za monka jsem nevypil ani jednu lahev a to ani u SK narozdíl od barbara).
Re: Monk by Menyk
zkusil jsi třeba public game se 4 lidma a odpojit se někde od toho hlavního proudu questů, tedy těch 3 kolegů, a zajít si bokem k nějakým championům nebo bossovi? už na úrovni "přiblblý" bety je touhle možností naznačeno, že barbar zdaleka nebude fungovat tak, jak říkášMenyk píše:...
Ještě na závěr bych měl takové porovnání s barbarem, kterého jsem taky zkoušel (mám rád melee hrdiny). Barbar prostě jde a kosí všechno co mu přijde pod ruku. Nemusí se nějak moc přemejšlet, jen se řeže. Ale je fakt že to vypadá dost efektivně, když tam kolem vás všude lítaj mrtvoly. V zásadě se sním nedá moc kontrolovat pozice, jedinej skill na to má Leap, ale ten má 10s cooldown. Nejvíc se mi vyplatilo přijít do středu hloučku, dát tam Ground Stomp a pak to řezat Cleavem.
Přijde mi, že monk je daleko flexibilnější s větším potenciálem a popravdě i že toho víc vydrží díky jeho defenzivním skillům (za monka jsem nevypil ani jednu lahev a to ani u SK narozdíl od barbara).